Kako izbeći blokadu Facebook računa?

Objavljeno 7.4.2022. 9:47:26
Kako izbeći blokadu Facebook računa?
Sa gotovo 3 milijarde korisnika, Facebook je najpopularnija društvena mreža u Srbiji i svetu. Ovaj impresivni broj u kombinaciji sa mogućnošću preciznog ciljanja komunikacije i oglasa,  čini ga jednim od najmoćnijih alata za oglašavanje ikada. 

Ipak upravljanje Facebook oglasima nije uvek jednostavno. Nepoštovanje strogih pravila ove društvene mreže može Vas dovesti u probleme - potpunu blokadu ili ograničenje poslovnog računa. To dovodi do zaustavljanja mogućnosti oglašavanja, što uzrokuje izostanak potencijalnih prihoda.

Što je vreme blokade duže, to su veće propuštene prilike za oglašavanje, a samim tim i prihodi. Zato je veoma važno sprečiti da se ovo dogodi, ali i znati šta učiniti ako dođe do ove neželjene situacije. 

 

Osnovni razlozi ograničavanja Facebook računa

 
  • niste obavili verifikaciju kompanije na Facebooku,
  • prekršili ste Facebookova pravila oglašavanja,
  • Vaši oglasi su dobili veliku količinu negativnih reakcija.

 

Facebook će vas obavestiti o ograničavanju ili blokadi računa, ali, nažalost, ne i o razlogu zašto se to dogodilo. Kako biste saznali tu informaciju, biće potrebno proučiti pravila oglašavanja i videti jeste li prekršili neko od njih pa kliknuti na troubleshoot kako biste saznali više detalja. 


Kako izbeći blokiranje ili ograničavanje poslovnog računa na Facebooku?

 

1. Budite u toku sa novim pravilima Facebook-a

Pravila Facebooka se kontinuirano menjaju - ono što je značilo prošle godine, danas možda više ne vredi, pa je najjednostavniji način za izbegavanje blokade redovno praćenje izmena. Jedan ili dva odbijena oglasa neće predstavljati veliki problem, ali ako se ovakvi slučajevi zaređaju, mogli biste se dovesti u nezavidnu situaciju - blokadu računa. Zato svakako vredi s vremena na vreme informisati se o aktuelnostima i novim pravilima. 
 

2. Uskladite komunikaciju sa pravilima prikupljanja podataka

Za učinkovito i ciljano oglašavanje potrebni su podaci o korisnicima. Od pregleda detalja o publici (audience insights) do kreiranja sličnih publika, način na koji upravljate i koristite podatke mora biti usklađen sa pravilima prikupljanja podataka. 

Važno je i držati se svih pravila GDPR-a, jer njihovo kršenje takođe povećava šansu za blokadu računa. Kada prikupljate podatke putem Facebook-a, jasno naglasite da podatke prikuplja Vaša kompanija, a ne Facebook. Svi podaci prikupljeni za određenu svrhu, moraju biti korišćeni isključivo za tu svrhu. Pooštravanjem pravila privatnosti, koja su u Evropskoj Uniji među najstrožima na svetu, raste i važnost pridržavanja Facebook-ovih pravila kako biste izbegli ograničenje računa.
 

3. Pratite standarde Facebook zajednice

Facebook je primarno stvoren kako bi svim korisnicima omogućio povezivanje i komunikaciju u sigurnom okruženju. Kako bi se to zaista moglo realizovati, doneseni su vrlo jasni standardi zajednice koji navode šta je i šta nije dozvoljeno na platformi. 

Standardi pokrivaju vrlo širok raspon vrste sadržaja i ponašanja koji nisu poželjni na Facebooku, a neka od njih su: 
  • Uznemiravanje, govor mržnje, nasilje i sadržaj za odrasle/golotinja/pornografija,
  • Neželjeni sadržaj (spam), lažne vesti i lažno predstavljanje,
  • Direktno kontaktiranje pratioca u komercijalne svrhe.


4. Pratite uslove pružanja usluge

Uslovi pružanja usluge opisuju dozvoljen način korišćenja platforme i povezanih tehnologija, aplikacija i svih usluga Facebook-a. Prilikom otvaranja korisničkog računa pristali ste na njihovo korišćenje i tako se pravno obvezali na njihovo poštovanje. S obzirom na to da ste se obvezali na poštovanje ovih uslova, pametno je upoznati se sa njihovim detaljima kako biste osigurali nesmetanu komunikaciju i oglašavanje. 


5. Budite u toku sa opštim pravilima za stranice, grupe i događaje

Kao što smo već spomenuli, pravila se kontinuirano menjaju, pa je važno biti informisan o opštim smernicama za stranice, grupe i događaje. Neke od njih na koja svakako obratite pažnju: 
  • Zabranjene poslovne prakse, uključujući promovisanje proizvoda, usluga i ponuda koristeći zavaravajuće poslovne prakse, koje za cilj imaju finansijski prevariti korisnike ili prikupiti lične podatke.
  • Lažno predstavljanje u ime druge kompanije ili osobe - kada u oglasima pominjete drugu osobu (na primer influensera ili javnu osobu) ili kompaniju, u oglasu mora biti jasno naznačeno da se radi o saradnji ili podršci, a ne predstavljanju u ime osobe ili kompanije.  
  • Promovisanje kockanja, klađenja ili igara koje zahtevaju plaćanje u novcu ili kriptovalutama je takođe zabranjeno. 
  • Neispravno označavanje sadržaja i podsticanje na neispravno označavanje sadržaja nije dopušteno, zato pripazite da prilikom objavljivanja u svojoj objavi označite ispravnu kompaniju, stranicu ili osobu. 
  • Podsticanje na kršenje pravila Facebook-a i načina upotrebe njegovih mogućnosti takođe se strogo kažnjava. 
 

6. Pratite pravila promocija

Različiti oblici promocija sastavni su deo komunikacije gotovo svih poslovnih subjekata na Facebook-u. U njih se ubrajaju i nagradni konkursi, odličan način za povećanje baze i angažovanosti pratioca, ali i svesti o brendu.  

Prilikom objavljivanja nagradnog takmičenja važno je jasno komunicirati službena pravila učestvovanja i odabira pobednika, kao i napomenuti da promotivni sadržaj nije povezan ili sponzoriran od strane Facebook-a. Takmičenje i slične promocije ne smeju pokretati privatni profili, nego isključivo poslovne stranice, grupe ili stranice događaja.
 

7. Držite se pravila za stranice i profile

Još jedna potencijalna opasnost koja može uticati na blokiranje oglašavanja je i praćenje pravila za sadržaj na stranicama i profilima. Ovih pravila izuzetno je mnogo, a neka od najčešćih su: 
  • Odabir imena stranice: ime stranice ne sme sadržati prostakluk, generičke pojmove i lokacije, a neispravna gramatika ili interpunkcija takođe može dovesti do problema. 
  • Vidljivost sadržaja: sav sadržaj objavljen na stranici mora bili javno vidljiv svima koji mogu videti Vašu stranicu.
  • Odabir slike profila i naslovne slike: koristite sopstvene, autentične fotografije i vizuale. Slike proizvoda i brendova drugih kompanija mogu dovesti do problema sa autorskim pravima.
  • Originalnost sadržaja: ono što vredi za sliku profila i naslovnu sliku, vredi za sav sadržaj koji objavljujete - mora biti originalan. Objavljivanje tuđeg sadržaja, recimo objave sa vezom koja vodi na web stranicu koja nije Vaša je dopušteno, ali pripazite sa korišćenjem tuđih fotografija, vizuala i tekstova. 


8. Pratite pravila o radnim mestima

Mnogo kompanija koristi Facebook za oglašavanje otvorenih radnih mesta. Ovo područje takođe je regulirano celim nizom pravila:
  •  Pripazite da oglas ne deluje zavaravajuće,
  • Oglas za posao ne sme biti diskriminišući ni u kom pogledu,
  • Zabranjeno je tražiti lične ili finansijske podatke od korisnika,
  • Loša gramatika i interpunkcija, neispravno korišćenje simbola, brojeva i slova u oglasu takođe se ne tolerišu. Na primer, korišćenje emojija 💯  umesto broja 100 dovoljno je da Facebook ne odobri oglas.
 

Kako re-aktivirati ograničeni Facebook nalog?

Sada znate osnovna pravila ponašanja na Facebook-u, pa su šanse za blokiranje ili ograničavanje naloga svakako manje nego pre čitanja ovog bloga. Ali, šta ako Vam se to ipak dogodi?
 
Dve su opcije. Prva i najbolja je direktna komunikacija sa Facebook Marketing Expert-om putem chat-a uživo. Na ovaj način dobićete brzu povratnu informaciju i najbolji savet za re-aktivaciju naloga. Ova funkcija je dobro skrivena na Facebook stranici pa često čujemo kako je nemoguće doći do nje. Ipak sve što treba da učinite da biste uspostavili direktnu komunikaciju sa agentom Facebook-a je da otvorite Facebook Business Help Center i kliknete Get Started na dnu stranice. 
 
Druga opcija je zahtevanje pregleda ograničenog naloga putem obrasca. Nakon unošenja svih potrebnih informacija, Facebook će obaviti pregled Vaše situacije, što najčešće dovodi do uklanjanja ograničenja. Ovaj proces može biti obavljen u samo nekoliko sati, ali ponekad može trajati i nekoliko dana. 

Oglašavanje putem Facebook-a (i Instagram-a) u teoriji nije komplikovano. Postavljanje oglasa je relativno jednostavan proces koji može obaviti gotovo svako. Ali, tu se krije puno detalja i finesa koje utiču na učinkovitost Vaših kampanja, a mogu i dovesti do blokiranja Vašeg poslovnog naloga. Kako biste izbegli ovakve neprijatne situacije koje mogu značajno uticati na planirane marketinške aktivnosti i gubitak prihoda, najbolje je potražiti asistenciju profesionalaca koji su u toku sa aktuelnim pravilima i najboljim praksama.
 

Naš tim stručnjaka ima više od 10 godina iskustva u oglašavanju putem društvenih mreža i nebrojane uspešne kampanje iza sebe. Uz to, Arbona je Facebook Marketing Partner, što nam, između ostalog, omogućuje vrlo lako i brzo rešavanje bilo kakvih tehničkih problema sa korisničkim nalozima naših klijenata. Slobodno nam se obratite za pomoć ako želite efikasniju potrošnju svog marketinškog budžeta i značajno smanjenje rizika za potencijalne probleme vezane za blokadu poslovnog Facebook naloga. 

 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM