Trikovi uspešnog newslettera - neka Vaš e-mail marketing ostvaruje rezultate

Objavljeno 13.8.2020. 9:00:05
Trikovi uspešnog newslettera - neka Vaš e-mail marketing ostvaruje rezultate
U svetu je, sada već davne, 2018. godine zabeleženo oko 4 milijarde aktivnih e-mail adresa. Za Srbiju postoji podatak da oko 75% stanovništva koristi Internet. Svakim danom broj e-mail adresa raste i to je dovoljan pokazatelj kako se na tom području pruža prilika za pronalaženje novih kupaca, za promociju firme, brenda, za povećanje prodaje i sl. 

Jedan od glavnih ciljeva kod pisanja i slanja newslettera je otvaranje istih i ostvarivanje rezultata. Kako kreirati newsletter koji će biti zanimljiv i koji će podstaknuti korisnike na čitanje sadržajaie preduzimanje akcije bez odjava sa newsletter liste? 

Potrebno je shvatiti i razmišljanje ljudi, ali krenimo od početka. Krenimo sa onim na šta možemo da utičimo.
Znanje, veštine, umetnost i osoba koja je stručna i posvećena tom radu zadaci su uspešnog sadržaja newslettera. Kreiranjem efikasnog sadržaja i iskorištavanjem svih njegovih prednosti stvara se newsletter koji se čita i koji daje rezultate. 

Uspešan newsletter zahteva i razvijenu i promišljenu marketinšku strategiju. Korisni alati koji se danas koriste i koji se konstantno razvijaju omogućuju usmeravanje na prednosti preduzeća i ostvarivanje ciljeva preko e-mail marketinga, odnosno newslettera.

Postoje brojni trikovi kako navesti korisnike da uoče, a onda i pročitaju Vaš newsletter. Ovde ćemo da navedemo neke od njih kako bi dobili vredne rezultate svojih korisnika i kako bi povratna informacija bila što bolja. Omogućite im da uživaju u sadržaju vašeg newslettera. 

Otkrijete kojih je to 7 trikova za uspešan newsletter!


#1. Razlog za prijavu

Potrebno je imati listu aktivnih pretplatnika kako bi konverzija bila što uspešnija. Ali, više nije dovoljno samo poslati poziv za preplatu na newsletter nego je potrebno stvoriti osećaj vrednosti i poverenja. 

Vrednost u smislu da svakom novom pretplatniku osigurate određene benefite, a uz pomoć kreativnosti svim svojim pretplatnicima osigurate neke dodane vrednosti, popuste ili ekskluzivne ponude koje će ih impresionirati. 

Cilj je da prilagodite svu kreativnost u smeru u kojem ide poslovanje i usluga. Podstaknite ih da iskoriste neku pogodnost jer su vaši pretplatnici newslettera. 

Potrebno je da razmišljate izvan granica, pustiti maštu da odradi svoje i pretplatnike iznenaditi jer veći broj pretplatnika znači i mogućnost većeg broja potrošača. 

#2. Koji Vam je cilj?

Koliko puta ste čuli ovo pitanje? Vreme je da na njega sad i odgovorite kako bi e-mail marketing bio na putu prema uspehu. 

Potrebno se je prvo da se zapitate što “MI” kao preduzeće želimo da postignemo slanjem newslettera. Nakon toga, kreće planiranje i ciljanje. Neki od opštih i svima jasnih ciljeva su:
  • Povećanje prodaje
  • Veći broj preuzimanja e-knjiga
  • Povećanje poseta webu
  • Promocija branda, proizvoda ili usluge
  • Povećanje broja pratioca na društvenim mrežama

Puno je ciljeva koji zavise od poslovanja preduzeća, ali nemojte da se zavaravate. Ne možete sve ciljeve odmah ukomponovati u jedan newsletter i očekivati da će se ostvariti. To će pretplatnike, odnosno vaše korisnike samo preopteretiti, a to svakako ne želite.

Korisniku newslettera mora biti potpuno jasno što čita i što se od njega očekuje kako bi na kraju tako i reagirao. Zbunjujući sadržaj će samo rezultirati prevremenim napuštanjem newslettera. 


#3. Kako da se uverite da su e-mailovi i pročitani?

Otvoreni e-mail često nije jamstvo da je newsletter zaista i pročitan. Prvi korak u ostvarivanju što većeg broja pročitanih nalazi se u personalizaciji i sadržaju.

Ako korisnici shvate da mogu da vam veruju, da žele da komuniciraju sa vama i da zaista im želite da prenesete neki vredan i zanimljiv sadržaj onda će i vaša čitanost newslettera porasti. Sigurnost i poverenje (kao sa policijom :) ) je ono što morate steći kod svojih korisnika.

Autentičan pristup, personalizirani sadržaj, tačne informacije i trud uložen u stvaranje newslettera isplatiće se jer će vaši e-mailovi biti pročitani, a korisnici zadovoljni. 

#4. Zanimljiv i autentičan Subject line

Subject line, kod nas poznat još kao predmet e-maila, prva je dodirna tačka primaoca sa poslanim e-mailom. Zbog toga je njegova uloga izrazito važna i odlučuje hoće li korisnik otvoriti e-mail ili ne.

U tom početnom dodiru s primateljem dajte zanimljivu, atraktivnu informaciju. Možete se odmah odlučiti dati informaciju “direktno u glavu”, pa vaš subject line može da bude: 
  • Personalizovani (ime i prezime ili samo ime osobe koja dobiva newsletter)
  • Vremenski ograničen događaj (pozivati na akciju jer uskoro ističe vreme popusta, akcije, ponude ili možda to vreme tek dolazi pa da vaši pretplatnici budu prvi informisani o tome)
  • Fraza na koju će ljudi nesvesno da reaguju i otvorite e-mail (“prelomna vest”, “neverovatno otkriće”, “zadivljujući prizor” i sl.).

Pozitivan sadržaj, kreativnost i znatiželja koju u korisnicima može da pobudi jako su važni. Čitaoci žele srećne vesti i zanimljive stvari koje mogu da im ulepšaju svakodnevicu.

Hijerarhija dobivanja informacija i putovanje kroz newsletter privući će korisnika i podstaknute ga na čitanje. Time shvaća da daljnjim čitanjem dobija sve više potrebnih i korisnih informacija o temi koja ga privlači.

Još jedan predlog je subject line koji postavlja pitanje ili traži korisnika za pomoć. I takav način pristupa pokazao se kao vrlo uspešan. 

Emotikoni su neizostavni deo današnje komunikacije. Ljudi su se naučili na njih i prihvataju ih. Iskoristite i to. Umereno i gde je primereno upotrebite emotikone kako bi uticali na emocije korisnika.

Istraživanja pokazuju da je sve više korisnika na mobilnim uređajima. Newsletter sa subject line-om oko 35 znakova najbolje prolazi na mobilnom. Iskoristite svaki od tih znakova jer tu možete da dobijete korisnika na svoju stranu.

Stopa konverzije se povećava ako je subject line dobro napisan i zato osmislite dobar, upečatljiv i kreativan subject line. Mašta nema granice. 

#5. Povezivanje sa primaocem i doslednost u sadržaju bez odugovlačenja

Sada, kada smo već došli do toga da pretplatnici očekuju vaš newsletter svakako im ispunite to očekivanje i pokažite ozbiljnost i potvrdite reputaciju. Ovime korisnicima pokazujete poštovanje jer cenite što izdvajaju svoje vreme za čitanje vašeg newslettera. 

Kada se krene sa čitanjem teksta potrebno je predstaviti sve ono što smo si zadali kao cilj tog newslettera. 

U ovom delu, u tekstu, povežite se s primaocem. Predstavite mu na najbolji način cilj newslettera, radi li se o vašem novom proizvodi, o uslugama koje nudite, o brendu ili o događaju koji organizirate. Ovde nema mesta odugovlačenju.

Aktivirajte čitaoce e-maila tako što ćete mu preneti važne informacije o tome kako npr. još kratko traje određena akcija, još je malo takvih proizvoda na zalihi i sl.

Prezentirajte mu to na jedan kratak i jasan način s korisnim informacijama. Kratki odlomci sa razmakom iz kojih se vidi vaše poštivanje primaoca i vaša nada kako mu baš ovaj pročitani newsletter može da pomogne u ostvarivanju nekog, za njega, važnog cilja. 

Nemojte da preterujte sa brojem newslettera jer to može da bude zamorno i stvoriti kontraefekt kod pretplatnika, a može biti i utvrđeno kao neželjena pošta pa da ode u spam.

Vizuali, fotografije i video materijali u newsletteru

#6. Vizuali, fotografije i video materijali u newsletteru

Kako danas ljudi sve manje imaju vremena za čitanje i proučavanje sadržaja, nekada su slike i vizualni prikazi puno bolje solucije da uključite u newsletter.

Zanimljive i relevantne fotografije, kratki video prikazi, grafikoni i pokazatelji činjenica koji potkrepljuju vaše određene stavove svakako će stvoriti upečatljiv sadržaj i ostaviti utisak na pretplatnika jer će tako i on zadržati dulje dane informacije.

Istraživanja pokazuju da prosečan pretplatnik provede samo 51 sekundu na čitanju newslettera, a pri tome pročita samo 20% teksta i upravo zato uz pomoć vizuala lakše je da prenesete željenu poruku kratko i jasno, ali potrebno je i da kreirate sadržaj koji je lako čitljiv. 

Pri tome treba paziti na “težinu” newslettera i koliko se on brzo otvara kod korisnika. Korisnik ne želi dugo učitavanje sadržaja pa nećete uspeti ni da mu pokažete šta mu želite reći. 

Iskoristite svaku sekundu vremena koju imate kod svog pretplatnika. 

#7. Merenje uspešnosti i pretvaranje pratioca u potrošača

Osnovni način na koji možete saznati je li vaš newsletter donio željene efekte i ostvario ciljeve jeste da imate sredstva i analitiku uz pomoću kojih možete da pratite performanse svojih newslettera.

Analitika će vam pomoći u praćenju stope otvaranja i napuštanja e-maila, broju klikova, zadržavanju na stranici, odjavi pretplatnika sa newslettera, ali i onih koji su sadržaj pročitali.

Možete dobiti vredne informacije o tome kada je najbolje vrijeme za slanje vašeg newslettera. Uz A/B testiranje dođite i do rezultata za naslove koji su imali veću stopu otvaranja te koji su newsletteri uspešniji i koji su prihvaćeni i pretpostaviti zaključak zašto je došlo do toga.

Shvatite potrebu svojih pretplatnika, pratite i promatrajte rezultate kako bi pravovremeno plasirali sadržaj koji će zadržati korisnike, podtstaknuti ih na akciju, a onda budite uvereni da će se dogoditi i njihova reakcija.

A kako ćete pretplatnika konvertirati u potrošača? 

Na kraju newslettera čitatelj odlučuje hoće li nastaviti ili odustaje od onoga što mu se u newsletteru i nudi. 

Ovde je ključna tačka kada vi morate znati šta želite od potencijalnog kupca i tako ga onda usmeriti. Morate mu pokazati putanju do konačnog cilja. 

Više nema nedvosmislenih poruka, prevelikog broja informacija ili stvaranja pritiska. Morate da budete kratki i jasni, dati mu direktnu poveznicu i usmeriti ga na cilj koji želite. 

Završne reči e-maila važne su kao i subject line. Najvažniji su to delovi newslettera kada je pretplatnik na početku, odnosno na kraju i kada ga se mora podstaknuti, prvo na čitanje, a onda i na preduzimanje akcije. 


Na kraju, pripazite na responzivan dizajn. Nemojte slati newsletter dok ga ne prilagodite za pregled na desktop verziji, tabletu i mobilnim uređajima. Danas se većina e-mailova otvara upravo na mobilnim uređajima i nemojte si dozvoliti da vaš newsletter nije prilagođen svim platformama.

Pravilno koncipiranje newsletter kampanje može doneti odlične rezultate. Treba ih pažljivo složiti, kreativno osmisliti i dopreti do svakog pretplatnika pojedinačno.

Svakako iskoristite ove trikove i smernice i krenite u akciju osvajanja svih svojih pretplatnika! :)
 

NOVOST! Arbona video edukacije

Od sada ovaj blog pogledajte i poslušajte u video formatu! Otkrijte više na stranici: ARBONA VIDEO EDUKACIJE.

Ako negde zapnete ili vam je potrebna pomoć Arboninin tim ima stručnjake i u e-mail marketingu koji će vam pomoći prilikom rada sa automatizovanim e-mail kampanjama od kojih ćete imati najveću korist. Zatražite savet ili ponudu na našim stranicama.

 




 


 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM