Vaša kontakt osoba

Zorana
info@arbona.rs
+381 66 802 0558

Google Ads i sitelink ekstenzije: najbolje prakse i saveti

Objavljeno 17.3.2020 13:00:19
Google Ads i sitelink ekstenzije: najbolje prakse i saveti
Sitelinkovi su carevi među svim Google Ads proširenjima. 
 
Oni su daleko najsvestraniji dodaci na oglase
 
Korisni su za Google Ads račune svih veličina i vrsta, pojavljuju se na svim uređajima, a oglašivači ih mogu koristiti kako bi iskoristili priliku i rekli nešto pametno! 
 
Još bolje, svi će Google Ads računi imati i veći CTR (Click to rate; stopu kliktanja)! Prema Googleu, sama prisutnost sitelinkova obično podiže CTR samog oglasa za 10-20% (20-50% na pretraživanje brenda).
 
U Arboni su smo svesni moći koju imaju sitelinkovi i tek smo sada shvatili da zapravo nikada nismo pričali o njima nešto detaljnije. 
 
Bolje ikad nego nikad, zar ne? :)
 
Pa krenimo redom! Šta su to zapravo sitelinkovi, zašto je bitan visok CTR i kako ih stvoriti da budu pravi heroji vaših Google Ads oglasa.

Šta su sitelinkovi?


Sitelinkovi, ili na srpskom proširenja za veze na web-lokacije (da… i mi se ponekad pitamo odakle takvi prevodi), su dodatne veze u Google Ads oglasima koje vode korisnike na odvojene odredišne stranice kako bi oni mogli poduzeli željenu radnju. Na primer:
  • Pogledajte jesensku akciju
  • Kupite XYZ proizvod
  • O nama
Zapravo, sitelinkovi nude korisnicima dodatne mogućnosti za kliktanje, što znači da umesto odabira jedne odredišne stranice, možete da odaberete njih pet i više. Možete ih dodati na nivou:
  • računa,
  • kampanje i
  • grupe oglasa
  • mogu se prikazati na različite načine. 
 
Google određuje koliko će se prikazati sitelinkova, tj. veza na web lokaciju  ali obično će se prikazati od dva do šest
 
Sitelinkovi imaju:
  • Naslov. 25 znakova
  • Opis (linija 1). 35 znakova
  • Opis (linija 2). 35 znakova

Dve linije opisa poznate su i kao proširene veze na web lokaciju (enhanced sitelinks). Google će s obzirom na upit pretraživanja utvrditi je li oglas kvalificiran za prikazivanje u SERP-u (Search Engine Results per Page) sa samo naslovom ili sa opisnim dodatkom. 
 
Dalje, sitelinkovi se s obzirom na uređaj drugačije prikazuju. Tako se na desktop računaru može prikazati dve do šest veza u jednom ili u dva stupca, dok se na tabletima i mobilnim uređajima može se prikazati do osam veza koje se prikazuju jedna uz drugu na istoj liniji, a pregledavaju kliznim pokretom prstom ili se mogu prikazati jedan ispod drugog.




 

Prednosti Google Ads sitelinkova


Sitelinkovi donose mnogo prednosti sa sobom, a neki od njih su:
  • Veći CTR. Postotak klikova govori Googleu koliko su korisnicima privlačni vaši oglasi. Što je veći CTR to daje Googleu do znanja da je oglas relevantniji za korisnike pa će vam u krajnjem slučaju izračunati i manji trošak po kliku.
  • Jednostavno ih je ažurirati. Poduzeća moraju redovito ažurirati svoju ponudu. Tekst i URL adresa mogu se lako da se ažuriraju i pruže informacije o najnovijim ponudama bez potrebe za izradom novih tekstualnih oglasa.
  • Pružaju detaljne podatke i statistike o klikovima. Vrlo jednostavno možete dobiti informacije o klikovima na sitelinkove koji se prikazuju u vašim oglasima. Tako možete da saznate koji sitelinkovi funkcionišu, koje bi morali poboljšati ili jednostavno skloniti i zameniti ih novim.
  • Mobilno prilagođeni sitelinkovi. Sitelinkovi vam mogu pomoći da izradite veze na web lokacije optimizirane za mobilne uređaje.
  • Zakazivanje početka i završetka. Sitelinkovima možete odrediti početak i kraj pojavljivanja u oglasima. Na primer, imate akciju koja traje od 15.04. do 20.04. i želite da se sitelink sa posebnom ponudom prikazuje samo u tom periodu.

 
Ipak, jedna od najboljih prednosti sitelinkova je da se mogu besplatno dodati i da se naplaćuju samo klikovi korisnika koji pregledavaju vaš oglas

Smernice za stvaranje sitelinkova

Postoji nekoliko ključnih sastojaka za izradu kvalitetnih sitelinkova kojima će retko ko odoleti. Evo ih :)

 

1. Sitelinkovi moraju biti kratki i slatki


Google je za sam naslov sitelinkova oglašivačima omogućio svega 25 znakova. Međutim, iako imate dodatni prostor, ne morate ga cijelog iskoristiti. Čak i sam Google kaže da kratka kopija teksta ima veći uspeh. 
 
Kako bi se osigurali da vaša kopija teksta nije skraćena u SERP-u, Google predlaže da osnovna linija teksta broji svega 12 do 15 znakova za mobilne uređaje i 18 do 20 znakova za desktop računare
 

2. Koristite sitelinkove za vremenski osetljive ponude

 Ako u ponudi planirate imati vremenski ograničene ponude kao za Uskrs, Božić ili vikend akcije, naglasite ih pomoću sitelinkova. 
 
Umesto da se samo usredsredite na stvaranje novih kampanja i grupa oglasa, u sve postojeće oglase dodajte sitelinkove koje će voditi korisnike na odredišnu stranicu posebnih ponuda
 
Isto tako, nije loša praksa da takvoj vrsti sitelinkova odredite početak i kraj prikazivanja. To je odličan način da izbegnete mogućnost da potrošači završe na odredišnoj stranici onda kada akcija više ne vredi


 

3. Nemojte da ih postavite i zaboraviti na njih


Sitelinkovi sve u svemu zahtevaju vrlo malo ažuriranja i nadgledanja, ali neće nikome da našteti da sa vremena na vreme malo popratite podatke. Povremeno posetite karticu Ads&Extensions > Extensions kako bi proverili merne podatke o izvođenju svake veze.
 
Evo nekoliko mernih podataka na koje bi trebali da pripazite:
  • Impresije (Pojavljivanja). Ako je broj pojavljivanja mali, moguće je da Google ne želi prikazati sitelink iz određenih razloga. Pokušajte urediti link i ponovno ga objavite.
  • CTR (Postotak klikova). Ako je CTR visok, nemate ikakvih briga. Ako je nizak, to je znak da vaša kopija teksta baš i ne privlači potencijalne kupce. Zapitajte se je li taj sitelink relevantan za tematiku vaše kampanje. Ako nije, izmenite ga. 
  • Stopa konverzije (Conversion Rate). Ako je stopa konverzija niska, proučite malo bolje stranicu na koju šaljete posetioce. Jeste li odabrali najbolju odredišnu stranicu? Jeste li je kopijom teksta predstavili kako treba?


Da bi saznali više, idite na padajući izbornik  “Segment” i odaberite “this extension vs. other”. Ova će vam segmentacija pokazati koliku je direktnu interakciju dobio sitelink u odnosu na ostale komponente oglasa.



 

4. Izbegnite stvaranje sitelinkova na nivou celog računa


Google je ove godine uveo mogućnost stvaranja sitelinkova na nivou celog računa koji će se primenjivati na sve kampanje. 
 
Iako je istina da je Google tako uvelike olakšao stvaranje sitelinkova, ipak lakši način nije uvek i najbolji. Umesto postavljanja generičkih sitelinkova, radije ih postavite na nivou grupa oglasa. Ipak uložite više vremena kako bi prilagodili sitelinkove da odgovaraju svakoj grupi oglasa. 
 

5. Poboljšajte poziciju Google Ads oglasa


Većina online marketing stručnjaka smatra da će Google prikazati proširenja na oglasima za one oglase koji imaju najvišu poziciju. Naime, ako je pozicija oglasa lošija, izgledi da će se vaši sitelinkovi prikazati su prilično mizerni. 
 
Ono što želimo da kažemo je da Imajte na umu da se sitelinkovi ne moraju prikazivati samo zato što ste ih stvorili.

 

6. Pokušajte sa proširenim sitelinkovima (enhanced sitelinks)


Dve glavne prednosti sitelinkova:
  • omogućuju da zauzmete što više vidljivog prostora u SERP-u što znači da se vaši oglasi ističu
  • omogućuje da podelite još više informacija s publikom.
 
Sada zamislite da možete napraviti jednu jednostavnu izmenu s kojom možete zauzeti još više vidljivog prostora na SERP-u i koja uključuje još više primamljivih informacija za potrošače. 
 
Upravo to možete da napravite sa proširenim sitelinkovima, tj. sa dodavanjem dve linije opisa za svaki naslov sitelinka. Tako za svaki link stvarate mini oglase koji se prikazuju uz glavni oglas. 
 
Google kaže da se s proširenim sitelinkovima CTR povećava i za 30%, pa zašto ne uložiti nešto više truda u njihovo stvaranje :)



Kada je reč o Google Ads proširenjima na oglase, sitelinkovi su jednostavno carevi! Sitelinkovi imaju najviše mogućnosti i savršeno funkcionišu na svim uređajima, što znači da su i mobile friendly. 
 
Ukratko, sitelinkovi su moćan SEO alat za bilo koji PPC račun. Ako vam je potrebna pomoć, znate da možete da nam se javite :)

 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge