Instagram Reels i Instagram Shopping

Objavljeno 20.11.2020 12:00:25
Instagram Reels i Instagram Shopping
Novo Instagram istraživanje za 2020. godinu govori o više od milijardu aktivnih korisnika mesečno, više od 25 miliona poslovnih računa i predviđenih 14 milijardi američkih dolara u prihodu, čime Instagram postaje jedna od vodećih društvenih mreža.

Ono što je započelo skromno, samo kao aplikacija za deljenje fotografija danas je jedna od najsnažnijih poslovnih platformi. Instagram je postigao neverovatan rast, a ponajviše time što se trudi istinski razumeti potrebe svojih korisnika.

Sve ovo dovodi do zaključka da Instagram neprestano napreduje i da si brendovi danas ne mogu priuštiti da nisu prisutni na Instagramu, ako žele “da uhvatite” dobar postotak potrošačke populacije.

Međutim, hteli bi da vas malo upoznamo sa novostima koje su nas zatekle u 2020. godini - Instagram Reels & Instagram Shop Tab.

Trenutno se promene događaju brzo. Ove godine svedočili smo eksploziji u kratkim, zabavnim videozapisima na Instagramu. Takođe smo videli neverovatnu količinu kupovine koja se kreće putem interneta, sve više ljudi kupuje putem interneta, a mladi traže svoje omiljene kreatore kako bi im preporučili šta da kupe.

Instagram Reels

Instagram Reels je novi način stvaranja i otkrivanja kratkih, zabavnih videozapisa na Instagramu. Reels videozapise možete podeliti sa prijateljima i drugim korisnicima Instagrama.

To su videozapisi u trajanju do 30 sekundi, sa zvukom, efektima i uz pomoć novih kreativnih alata te predstavljaju izvrstan način za postati kreator i dosegnuti novu publiku na globalnom nivou.
 
Stvaranje Reels videozapisa:

Odaberite Reels na dnu Instagram kamere. Na levoj strani ekrana videćete razne kreativne alate za uređivanje koji će vam pomoći prilikom stvaranja Reelsa uključujući:
 
  • Audio: potražite pesmu iz muzičke biblioteke Instagrama. Možete koristiti svoj lični izvorni zvuk jednostavnim snimanjem s njim. Kada delite Reels s izvornim zvukom, vaš će se zvuk pripisati vama, a ako imate javni račun ljudi mogu stvoriti nove videozapise s vašim zvukom odabirom "Koristi zvuk" na vašem snimljenom Reelsu.
  • AR efekti: odaberite jedan od mnogih efekata u galeriji efekata koji su stvorili Instagram i kreatori dširom sveta za snimanje više isečaka sa različitim efektima.
  • Timer i odbrojavanje: postavite odbrojavanje za snimanje bilo kojeg od vaših isečaka bez upotrebe ruku.
Poravnanje: poredajte predmete iz prethodnog isečka prije snimanja sledećeg kako biste pomogli u stvaranju neprimetnih prelaza za trenutke poput promene odeće ili “ulaska novih ljudi”.
Brzina: odaberite da biste ubrzali ili usporili deo odabranog video ili audio zapisa. To vam može pomoći da ostanete u ritmu ili napravite usporene videozapise.

Reels se može snimati u nizu isečaka (jedan po jedan), odjednom, ili pomoću videozapisa iz vaše galerije. Snimite prvi isečak pritiskom i držanjem dugmeta za snimanje. Tokom snimanja videćete indikator napretka na vrhu ekrana. Zaustavite snimanje da biste završili svaki isečak.



Reels deljenje sadržaja:

Nakon što uredite Reels (uređivanje može biti unutar Reels sekcije ili pomoću neke vanjske aplikacije) morate prilagoditi cover Reelsa te opis/naslov.

Ako ste korisnik javnog Instagram računa Reels možete podijeliti putem Reels taba, možete ga podeliti objavom na svom feedu ili ako u Reels postavite određene pjesme, hashtagove ili efekte, onda Reels postaje vidljiv i kada neko klikne na tu pesmu, hashtag ili efekt.

Ako je vaš račun privatan Reels sledi vaše postavke privatnosti na Instagramu. Možete ga deliti na feedu tako da ga samo vaši pratioci mogu videti. Jednom kada pripremite Reels, dođite do zaslona za deljenje, gdje možete spremiti skicu, promeniti naslovnu sliku, dodati naslov i hashtagove i označiti svoje prijatelje. Nakon što ga podelite, on će se nalaziti u posebnom tabu na vašem profilu, gde ljudi mogu videti sve Reels videozapise koje ste podelili. Ako ga i vi delite na svojem feedu, on će se pojaviti na vašem glavnom profilu, iako imate mogućnost da ga uklonite.

Bez obzira imate li javni ili privatni račun, svoj Reels možete podeliti putem Storyja, s bliskim prijateljima ili direktnom porukom. Ako to učinite, on će biti poput uobičajene priče - neće se deliti u tabu Reels, neće se pojaviti na vašem profilu i nestaće nakon 24 sata.

Pre objave dobro proverite sve još jednom jer nije moguće naknadno ništa izmeniti. 

Zašto Reels?

Kao svojevrsni odgovor Tik Tok trendu koji je zavladao svetom i dao novi značaj videozapisima, Instagram je osmislio Reels. Reels na Instagramu predstavlja nove najbolje trendovske kulture obuhvaćene u kratkim videozapisima. Otkriva zabavne izvore s bezbroj ideja. Videćete i neke Reels videozapise s oznakom "Istaknuto". Istaknute je Instagram odabrao kako bi vam pomogao otkriti izvorni sadržaj koji će vas zabaviti i nadahnuti.

Reels ljudima daje nove načine da se izraze, otkriju više onoga što vole na Instagramu i pomognu svima koji imaju ambiciju da postanu kreatori.

Reels povećava vidljivost profila, međutim još uvijek nema analitike kojom bi se pratila uspjšnost određenog Reelsa u poslovne svrhe te se ne može promovisati.
Plasiranje sadržaja koji je značajan za brendove putem Instagram Reels:
  • Before/after - uređenje doma, priprema hrane
  • Ubrzani video
  • Predstavljanje nove kolekcije - odeća
  • Kako jedan odjevni komad složiti u više različitih kombinacija
  • Behind The Scenes - zapisi nastali “iza kulisa”
  • Art/craft - sam svoj majstor, alati
  • Tutorijali
  • Recepti - priprema hrane

Instagram Shop

Kako je 2020. godina donela neke nove izazove internetske prodaje, a firme pokušavaju pronaći idealne poslovne modele za razdoblje u kojem se nalazimo, Instagram je uvidio mogućnost za posebno istaknuti Instagram Shop Tab kao idealan način stvaranja novog iskustva kupovine, nastavka poslovanja i na kraju ostvarivanja transakcija.

Uz Instagram Shopping, koji je već dostupan neko vreme, možete istaknute proizvode deliti putem organskih postova i priča ili omogućiti ljudima da otkriju vaše proizvode u pretraživanju i istraživanju.

Kad neko dodirne oznaku proizvoda na vašem postu ili nalepnici proizvoda u vašoj priči, biće preusmeren na stranicu s opisom proizvoda gde će videti:
  • Sliku proizvoda iz vašeg posta
  • Opis proizvoda
  • Cenu proizvoda
  • Poveznicu koja vodi izravno na vašu web stranicu gde je moguće kupiti proizvod.
Korisnici mogu da posete prodavnicu sa Instagram profila firme, putem Feeda ili Storyja te odnedavno i putem početnog ekrana gde se nalazi ikona za Shop tab. Kada se nalaze u toj virtualnoj prodavnici, korisnici mogu pregledavati proizvode, istraživati kolekcije i kupovati - neometano.

Instagram Shopping omogućuje firmama stvaranje priče o svojem brendu, otkrivanje proizvoda, novih kolekcija, personalizovanih preporuka i sl.

Zbirke/kategorije u trgovinama omogućuju firmama da prilagode iskustvo kupovine i oblikuju proizvode u teme koje pričaju priču njihove marke.



Novi Shop Tab je jednostavan, pregledan i zanimljiv. Prilagođava se svakom korisniku, odnosno predlaže mu kategorije proizvoda prema tome što je korisnik prethodno označio kao “Like”, što je komentarisao, spremio ili što bi ga na kraju potencijalno moglo zanimati.


Korisnik određene artikle može staviti i na svoju wishlistu.

Još uvek Instagram testira tri verzije sa novim Reels i Shop tabovima tako da moguće da će vama biti na drugačiji način posložen redosled.

Svakako pratite ove novosti. Mogu biti značajan doprinos za vaše poslovanje u smislu postizanja vidljivosti, svesti o vama i vašem brendu, a sve više pomoću Instagrama možete ostvariti i značajnije transakcije.

Svakako nas nastavite čitati jer idući blog o Instagramu donosi zanimljive trendove i podatke koje su dobijeni iz 2020. godine, a to tada ako i vi želite biti vidljivi na društvenim mrežama slobodno nas kontaktirajte.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM