Šta marketinški stručnjaci mogu da nauče iz horor filmova?

Objavljeno 30.10.2019. 11:00:52
Šta marketinški stručnjaci mogu da nauče iz horor filmova?

Noć veštica je! Halloween! Uzbuđeni? Slavite? Jeste li organizovali gledanje horor filmova uz kokice i pivo?
 
Odlično! I mi se u Arboni pripremamo za veče zastrašujućeg filmskog maratona epskih proporcija! Obožavamo horore i ono kolutanje očima kada se glavni glumci bežeći od zombija, serijskog ubice ili zlih duhova odluče na potpuno nelogične radnje. 
 
Verovatno se pitate kakve veze imaju horor filmovi s online marketingom (??). Činjenica je da čak i najiskusniji marketinški stručnjaci mogu napraviti strašne odluke unutar marketinških kampanja koje se u deliću sekunde iz bajke nad bajkama mogu pretvoriti u jedan od najstrašnijih horor filmova. 
 
Pa verovali ili ne, osim što nam ponekad uteraju strah u kosti, iz horor filmova možemo i nešto pametno da naučimo! Šta? Pa veštine preživljavanja :) Ne samo u životu, već i u online prodaji i online marketingu. 
 
Da ne dužimo, u nastavku otkrivamo 6 lekcija koje svi možemo da naučimo iz omiljenih horor filmova i kako se te lekcije mogu da se primeni na marketinške strategije. 
 

1. Halloween (Noć veštica) i The Maze (Lavirint) Upoznajte se sa svojim okruženjem 


Iako ju je Michael Myers proganjao i uhodio, Laurie (Jamie Lee Curtis) je uspela da preživi čak šest Halloween filmova! Kako? Zato što se radnja odvija u njenom rodnom gradu, što znači da je mogla tačno da zna gde se može sakriti i kako najlakše može da izbegne ovog serijskog ubicu.
 
Suprotno tome, u hororu The Maze (2010) 5 prijatelja odluče da provedu noć u kukuruznom lavirintu (koji je bio zatvoren!) kako bi se mogli da se igraju nešto slično igri lovci. Naravno, ubica je odlučio da se pridruži zabavi i da sada svi trče kao muve bez glave sa nadom da će da pobegnu ubici.

Horor lekcija:  

Morate da budete sigurni da ste stvarno upoznati s online prostorom u kojem se nalaze vaši potencijalni kupci i sa mestima na kojima vole da se duže. Isto tako, morali bi da budete svesni da oni koji uglavnom vise na Instagramu nisu isti kao oni koji obožavaju biti na LinkedInu ili  na Facebooku. Za svaku društvenu mrežu potrebna je i:
  • drugačija strategija
  • drugačija komunikacija te
  • drugačiji način slanja poruka i promotivnih ponuda. 

Uzmite vremena i istražite svaku društvenu platformu kako bi uspeli da dođete do svoje publike. 

2. Alien (Osmi putnik): Napravite marketinški plan i držite ga se 



Jedna od kardinalnih grešaka u horor filmovima je:
  • biti bez plana za preživljavanje ili
  • ne pridržavati se savršeno dobrog plana.
Ovu grešku vidimo u skoro svakom hororu koji je ikad snimljen. Grupa koja savršeno isplanira svaki korak da bi se nakon nekoliko scena odlučili da se ne pridržavaju ili pak slepo beže od zloćudnog Aliena bez ikakvog smislenog plana. 
 
Bez ikakvog marketinškog plana osuđeni ste na fatalni pad u bilo kom pogledu. Na primer, Google Ads račun bez jasno definiranog proračuna može da odvede svaku firmu propast. Marketinške kampanje na društvenim mrežama bez jasno postavljenih ciljeva za generiranje leadova može baciti u smeće na stotine radnih sati.
 
Horor lekcija:

Umesto da besciljno trčite nadajući se da ćete po putu osmisliti dobar plan, budite kao Ripley u Alienu i osmislite pametni plan koji će vaš tim razumeti i kojeg će se pridržavati. To je jedini način da dođete kraja!
 

3. A Nightmare on Elm Street (Strah u ulici Brestova): Upoznajte svog neprijatelja



Jedan od najomiljenijih horor klasika je “Strah u ulici Brestova”. U ovom slučaju ćemo se usredsrediti na treći nastavak: “A Nightmare On Elm Street III: Dream Warriors” (Strah u ulici Brestova 3: Ratnici Snova).
 
To je onaj nastavak u kojem Nancy i Kristen shvate da i one imaju moći u svojim snovima te se sa svojim prijateljima odluče boriti protiv Freddyja. Do ovog nastavka je većina pokušaja da se Freddy pobedi, završila s Freddyjevom kliše frazom, osmehom na licu i s groznom smrti.

No, u ovom su nastavku deca otkrila pobednički način razmišljanja koji jednako dobro funkcioniše i u online marketingu: Upoznajte svoje neprijatelje!
 
Horor lekcija:

U redu, ne možemo baš reći da je vaša konkurencija jednako zla kao demon koji ubija decu u snovima, ali ipak je važno da se konkurencija upozna.
 
Što više saznati o njima, dobćete i bolji uvid u to kako da ih pobedite. Pratite konkurenciju na društvenim mrežama i u Google pretraživaču. Saznajte na koje se ključne reči oglašavaju, iskoristite ih i pobedite ih :)

 

4. Scream (Vrisak): Pobogu, prestanite da trčite  stepenicama!


Svaki put kada ubica proganja žrtvu, žrtva beži gore stepenicama. Zašto? Pa ne mogu nigde dalje! Zatočeni su! Na primer, u hororu “Scream”, izgleda kao da Sidney beži iz kuće, no umesto toga ona beži gore stepenicama. Stvarno!?
 
Horor lekcija:

U online marketingu se lako uloviti u mrežu misli “Više prodaje, više prodaje, više prodaje”.... Proučite koju vrstu kupaca privlačite i u kojem smeru želite da se vaše firma razvija. Nemojte da napravite smrtonosnu grešku terajući se u ugao zbog prevelikog ulaganja napora, a i novaca u samo jednu strategiju bez izlaznog plana. 
 
Na primer: Sledećih 30 dana želimo da povećmo broj Facebooka pratioca i onda ništa drugo nije važno! 

 
Pronalaženje savršenog miksa marketinških strategija i druženja s online publikom zahteva mnogo pokušaja, a i grešaka. Ako ćete trčati u samo jednom smeru verovatno ćete se naći u potrazi za prozorom kroz koji ćete poželeti da  skočite i spasite živu glavu.
 

5. The Blair Witch Project (Projekt Veštica iz Blaira): nemojte da se izgubite u šumi


Ponekad odlučivanje o tome kako će izgledati vaša web sajt u kojem će smeru da ide vaša online ponuda i marketinške strategije, može u vama probuditi isti osećaj izgubljenosti i straha kao kod dece u Blair Witch projektu nakon što su izgubili kartu u reci. 
 
Možda se niste doslovno izgubili u šumi, ali sigurno ćete se osećati kao da ste izgubili smer u kojem svi vaši naporu moraju ići. 

 
Horor lekcija:

Sjajan način da provjerite jeste li na pravom putu je da pratite podatke iz Analyticsa i postupati u skladu s njima.
 
Pobrinite se da možete da pratite svaku dodirnu tačku tokom korisničkog putovanja tako da možete da pratite šta klijente najviše privlači ili odbija. Isto tako su korisne i heatmape  koje prate aktivnosti na web sajtu.

Na primer, možete da vidite gde posetioci najviše klikću, koje elemente najviše zaobilaze, jesu li pogledali videozapis…
 

6. Paranormal Activity (Paranormalno): Tražite duhove?



Jeste li gledali filmski serijal Paranormal? Ukratko, porodica mora da zaštiti svoju ćerku od zlog duha koristeći posebni fotoaparat koji može da vidi duhove.  
 
Uglavnom, u horor filmovima uvek postoji neko ko ne shvata da je njegova kuća ukleta.
 
“Hmm… Kuhinjska stolica je upravo lebdela pored mene. Mora da postoji racionalno objašnjenje za to. “, reče on, nesvestan da mu je duh par centimetara od lica. 
 
 
Horor lekcija:

Ako ne možete da pratite posetioce svog web sajta ili web shopa, ne možete ni da merite ROI (povraćaj uloženog) vaših digitalnih napora. Pokušajte da pratite posetioce Facebook Pixelom, kolačićima (Cookies) i Google Analyticsom :) 
 

7. Pozovite isterivače duhova u pomoć!


Ako ste se ikada našli okruženi žednim vampirima ili vas napadaju duhovi ili pak još uvek bezglavo trčite kroz online svet, nazovite nas! Nismo baš isterivači duhova, ali može se reći da smo odlični u spašavanju poslovanja u nevolji :)

 

 

 

 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM