Kako kreirati sadržaj u skladu s Google algoritmom?

Objavljeno 25.12.2023. 10:47:00
Kako kreirati sadržaj u skladu s Google algoritmom?
Uz količinu informacija na web-u, postizanje dobre organske vidljivosti na Google-u može delovati kao gotovo nemoguća misija. Ali, uz pravu strategiju, moguće je preteći konkurenciju i dostići visoke pozicije na pretrazi. 

Google-ov algoritam odlučuje o poziciji vašeg sadržaja na rezultatima pretraživanja. On je prilično kompleksan i sklon promenama, ali ima određene osnovne kriterijume koje treba slediti kako bi bio blagonaklon prema sadržaju. 

U nastavku otkrivamo kako prilagoditi sadržaj trenutnim zahtevima Google-a, kako biste ostvarili bolje pozicije na pretrazi i tako došli do što većeg broja potencijalnih kupaca, odnosno korisnika ili klijenata. 
 

Razumevanje Google-ovog algoritma

 
Google obrađuje milijarde pretraga svakog dana, a svaka od njih traži relevantan odgovor. Google-ov cilj je da pruži najrelevantnije i najkorisnije informacije korisnicima. Da biste ostvarili što bolji rezultat rangiranja, važno je razumeti i prilagoditi se standardima algoritma, koje Google često menja kako bi unapredio korisničko iskustvo. Sudeći prema ovome, možemo zaključiti kako je važno stvarati koristan sadržaj koji će zaista odgovoriti na pitanja vaše ciljne grupa i nastojati da reši probleme koje oni mogu imati. 

 

Ključne komponente optimizacije sadržaja

 
Postoji velik broj faktora koji utiču na rangiranje sadržaja u rezultatima pretrage, a neki od najvažnijih su: 
 
  • Ključne reči: identifikovanje pravih ključnih reči je srž SEO-a. Sadržaj na web-stranici trebalo bi da sadrži relevantne ključne reči, jer pomoću njih Google prepoznaje tematiku sadržaja i spaja ga s korisnicima kojima će taj sadržaj biti koristan. Više o ovoj temi pročitajte na blogu 5 saveta za kvalitetniju keyword strategiju.
  • Kvalitetan sadržaj: u svetu prepunom informacija, autentičnost je ključna. Kao što smo spomenuli, Google favorizuje sadržaj koji pruža stvarnu vrednost čitaocima, što kvalitet čini jednom od ključnih faktora za rangiranje. Uz to, redovno ažuriranje postojećih članaka s novim informacijama može doprineti povećanju vidljivosti.
  • Optimizacija SEO naslova i opisa: SEO ili meta naslovi moraju biti privlačni i relevantni, dok bi opisi trebalo da budu precizno sažeti sadržaj stranice. Testiranje različitih verzija može pomoći u optimizaciji. Savete za pisanje kvalitetnih naslova i opisa pronađite u blogu Kako pisati naslove stranica i meta opise za SEO.
  • Mobilna optimizacija: s obzirom na to da više od 50% pretraga dolazi s mobilnih uređaja, vaša web-stranica i sam sadržaj moraju biti prilagođeni svim uređajima.
  •  

Naslovi i opisi koji se prikazuju na rezultatima pretraživanja imaju uticaj na sam algoritam, ali i na atraktivnost sadržaja samim korisnicima. 

 

Šta je E-E-A-T?

 
E-E-A-T je skraćenica za karakteristike sadržaja nužne za dobro rangiranje na pretragama. Ove karakteristike preporučene su od strane Google-a, a važe za Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, odnosno iskustvo, ekspertizu, autoritet i pouzdanost. 
Iskustvo: Google ceni stvarno lično iskustvo pri analizi sadržaja, što znači da je poželjno da sadržaj stvaraju pojedinci, odnosno firme koje zaista dobro poznaju tematiku o kojoj pišu. Zato je dobro da na web-u postoji podstranica “o nama” koja dobro opisuje čime se firma bavi, a i predstavljanje (svih ili dela) zaposlenih takođe može biti od pomoći u ovome. Naravno, ovom faktoru doprineće i kontinuitet, odnosno duži vremenski period objavljivanja sadržaja. 
Ekspertiza: Čitatelji traže informacije iz pouzdanih izvora. Vaš sadržaj treba da odražava stručnost u određenim temama, što se postiže temeljnim istraživanjem i kvalitetnim pisanjem. 
Autoritet: Postizanje autoriteta online znači da vas drugi prepoznaju kao eksperta. Kontinuirano stvaranje kvalitetnog sadržaja, povezivanje različitih sadržaja na istoj web-stranici pomoću linkova, kao i aktivno učestvovanje u online zajednicama mogu pomoći u izgradnji autoriteta.
Pouzdanost: Pobrinite se za transparentnost. To uključuje osiguravanje da je vaša web-stranica sigurna za posetioce, jasno pružanje kontaktnih podataka i slično. Osim toga, sam članak, ali i cela stranica trebalo bi da ostavit utisak pouzdanosti, stoga se trudite da kontinuirano pružate tačne, precizne i proverene informacije. 
 

Ostali faktori koji utiču na rangiranje

 
Kao što smo već spomenuli, mnogo je faktora koji utiču na rangiranje, pa donosimo još nekoliko njih na koje bi svakako trebalo obratiti pažnju: 
  • Dužina sadržaja: iako Google u suštini više ceni kvalitet od kvantiteta, detaljni, sveobuhvatni članci često ostvaruju prednost. To je logično, jer je verovatnije da će pružiti veću količinu relevantnih informacija. Naravno, sam kvantitet bez faktora kvaliteta neće pomoći u rangiranju. 
  • Optimizacija slika: kvalitetne slike mogu poboljšati korisničko iskustvo, ali ne zaboravite na njihovu optimizaciju. Pročitajte blog 6 načina kako optimizirati slike na web stranici za više detalja o ovoj temi. 
  • Unutrašnje i spoljašnje poveznice: Kvalitetne spoljašnje poveznice, odnosno linkovi, mogu povećati autoritet vaše stranice, dok unutrašnje poveznice poboljšavaju navigaciju i distribuciju korisnika na web-stranici. Primer toga je link u prethodnoj odrednici o optimizaciji sadržaja. 
  • Brzina učitavanja: Brzina je ključna. Koristite alate koji mogu identifikovati probleme koji usporavaju vašu web-stranicu i što pre poradite na njihovom rešavanju, jer ovo može igrati značajnu ulogu u pozicioniranju vašeg sadržaja.
  •  
  • Praćenje i merenje rezultata

  •  
  • Koristeći analitičke alate poput Google Analytics-a, možete pratiti ključne metrike poput organskog prometa i stope konverzije, ali i dobiti uvid u ponašanje korisnika na vašoj web-stranici, odnosno u njihovu interakciju sa samim sadržajem. Iako neće direktno pružiti bolje rangiranje, pomoću ovih informacija moći ćete da prilagođavate strategiju, kontinuirano učite i postižete sve bolje rezultate.
  •  
  • Par reči za kraj

  •  
  • I dok se Google-ov algoritam neprestano menja, osnovni principi stvaranja kvalitetnog, relevantnog sadržaja ostaju manje-više konstantni. Kontinuiranim učenjem, praćenjem trendova i prilagođavanjem novim zahtevima algoritma, vaš sadržaj može postići željenu vidljivost.

  •  
  • Proučavanje aktuelnosti i stvaranje sadržaja svakako nije posao koji se može odraditi preko noći, posebno ako želite da ga odradite kvalitetno. Zato je najsigurnije da se obratite stručnjacima koji će osmisliti SEO i content strategiju za web-stranicu i raditi na kontinuiranom stvaranju sadržaja visokog kvaliteta. Slobodno nam se javite za pomoć, naši stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom čekaju vas s još puno detalja o Google algoritmu i izradi kvalitetnog sadržaja u skladu s njegovim ključnim zahtevima. 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM