Šta je A/B testiranje i kako da ga koristite?

Objavljeno 12.9.2022 10:51:30
Šta je A/B testiranje i kako da ga koristite?
Koliko god osmišljavali i pripremali Vaše marketinške kampanje, neće svaka isporučiti željene rezultate. Kako bismo otkrili zašto, i kako to popraviti, od pomoći Vam može biti A/B testiranje ili podeljeno testiranje.  Možete da ga koristite za testiranje svega, od web stranica, newsletter-a, oglasa pa sve do aplikacija. Takvo testiranje posebno je korisno kod marketinških kampanja, s obzirom da će Vam pomoći da pronađete najbolju verziju, kako ne biste potrošili ceo budžet uzalud.
 
  

Šta je A/B testiranje?

  
A/B testiranje ili podeljeno testiranje je metoda suočavanja dve različitih opcije ili verzije, koje se prikazuju u isto vreme, kako biste otkrili koja isporučuje bolje rezultate. Tako možete testirati dva Google ili Facebook oglasa, ili pak landing page, a informacija koja od ponuđenih opcija je uspešnija, može Vam smanjiti trošak oglašavanja, pružiti bolji učinak ili veću prodaju.
 
 

Kako funkcioniše A/B testiranje?

 
Podeljeno testiranje funkcioniše tako da nasumično prikazujete dve različite verzije sadržaja (oglas, web stranica, ponuda, itd.) različitim korisnicima. 

Prva verzija je ona koju već upotrebljavate i ona je “kontrolna”. Druga verzija je ona u kojoj ćete promeniti neki element (tekst, sliku, poziv na akciju, itd.), pa uporediti performanse sa prvom. Iako je moguće, nije dobra ideja menjati više od jednog elementa jer ćete teško moći da odredite šta je zaslužno za bolje ili lošije rezultate te verzije.

Ako uzmemo da imate, na primer, online pradavnicu, A/B test biste mogli da izvedete kada biste polovini posetioca prikazivali dugme “kupi odmah” u crvenoj boji, a drugoj polovini u žutoj. Nakon određenog vremena, mogli biste da uporedite rezultate i vidite koje je dugme podstaklo više kupovina.
  
  

Zašto je bitno?

 
A/B testiranje Vam može pružiti bitne informacije o Vašim kupcima, povećati saobraćaj web stranice, povećati stopu konverzije, smanjiti stopu napuštanja i pozitivno uticati na Vaš ROI.

Sprovođenjem podeljenih testiranja skupićete podatke koji će Vam tačno pokazati šta funkcioniše na Vašem webu ili oglasu, a šta ne, pa ćete jasno znati što trebate menjati. Kada kroz duže vreme sprovodite takva testiranja, rezultati će biti značajniji, a i Vaše buduće marketinške strategije imaće bolji rezultat.
  
  

Kako osmisliti i sprovesti A/B testiranje?

  
Prvo morate odlučiti šta tačno želite da testirate, bilo da je to Vaša Facebook kampanja, newsletter ili web lokacija, a onda specifično odredite koje elemente ćete testirati (pozadinske slike, boja dugmeta, naslov, poziv na akciju i slično). Odredite koliko će trajati Vaše testiranje, a to neka bude barem dve nedelje. Nakon što ste odredili elemente, napravite i postavite njihove varijacije.

Mnoge platforme kao što su Mailchimp, Facebook Ads Manager, Google Optimize i slični u sebi imaju ugrađene alate i opcije za A/B testiranje. Proučite ih i iskoristite.

Nakon određenog perioda, kada ste prikupili dovoljan broj podataka, analizirajte ih i iskoristite Vaše nove uvide kako biste unapredili Vaše kampanje, web ili newsletter. Ako niste sigurni kako sprovesti testiranje, iščitati korisne informacije ili uopšteno unaprediti web lokaciju i povećati prodaju, slobodno nam se javite. Naši stručnjaci će Vam sigurno u svemu pomoći. :)

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM