Šta utiče na rangiranje web stranice na Google-u?

Objavljeno 9.6.2022. 9:46:13
Šta utiče na rangiranje web stranice na Google-u?
Pretraživanjem bilo kog pojma na Google-u, pretraživač će izbaciti određen redosled rezultata. Iako možda deluje kao da se radi o nasumičnom odabiru web stranica, to je daleko od realnosti. Ovim procesom upravlja kompleksni algoritam koji uzima u obzir više od 200 faktora kako bi odredio poziciju Vaše web stranice na rezultatima pretraživanja. Među njima postoje faktori koji u manjoj meri utiču na rang, ali i nekoliko onih koji će biti od krucijalne važnosti. U nastavku ćemo se fokusirati na ovu važniju grupu faktora koji su presudni za pozicioniranje, a time i rezultate Vašeg poslovanja.

Možda zvuči dramatično kada kažemo “presudni za rezultate poslovanja”, ali to je zaista tako, posebno ako se deo Vašeg poslovanja odnosi na e-commerce. 

Istraživanjapokazuju kako web stranica na prvoj poziciji rezultata pretraživanja na Google-u dobija čak 39% ukupnih klikova, a time i 39% potencijalnih kupaca. Uz to, zanimljivo je da svega 4,8% korisnika pregleda drugu stranicu pretraživanja2

Temeljem toga možemo zaključiti da je svakoj web stranici u interesu dočepati se što više pozicije. Srećom, na to je moguće uticati prilagođavanjem Google-ovim pravilima, od kojih su neka od najvažnijih: 


1. Mobilna optimizacija

Nedavno smo u blogu spomenuli podatak da je tokom 2022. broj mobilnih pretraživanja po prvi puta premašio broj desktop pretraživanja. Ako većina korisnika Vašu web stranicu posećuje putem mobilnog uređaja, njena prilagođenost mobilnim uređajima je apsolutni imperativ.

Ne samo da mi to tvrdimo, već se sa time slaže i Google - još 2019. je uvedeno indeksiranje web stranica koje daje prioritet mobilnim uređajima u odnosu na desktop verziju. Stoga, vrlo je važno da web stranica bude jednako funkcionalna u desktop, mobile i tablet varijanti jer će to značajno uticati na rangiranje na pretrazi. 



2. Osnove funkcionalnosti web stranice


Još jedan od ključnih faktora koji će odrediti položaj web stranice u odnosu na konkurenciju su Core Web Vitals, koji se odnose na osnovne funkcionalnosti web stranice. Google ih deli u 3 osnovne grupe: 
 
  • LCP (Largest Contentful Paint) 
Kako biste smanjili broj odlazaka sa stranice, ali i popravili rang na rezultatima pretraživanja, osigurajte da se web stranica učita u roku od 2,5 sekunde. To se može proveriti jednim od brojnih besplatnih online alata.
 
  • FID (First Input Delay)
Ovaj faktor se odnosi na brzinu reagovanja web stranice prilikom interakcije sa korisnicima - generalna smernica je da se reakcija stranice na klik dogodi u 100 milisekundi. 
 
  • CLS (Cumulative Layout Shift)

Učitavanje stranice mora biti predvidivo. Drugim rečima, ne bi smelo da se događa da korisnika usred učitavanja stranice automatski prebaci na drugu stranicu. 

 

3. Optimizacija meta-sadržaja i opisa fotografija 

Sav tekst uključen na web stranici bi trebao da bude dobro promišljen kako bi Google-u pružio sve relevantne informacije o sadržaju. Zato je posebno važno obratiti pažnju na sledeće elemente: 
  • Ključne reči u meta naslovima stranica (meta-title) i H1 naslovima
  • Ključne reči u meta opisima stranica (meta-description)
  • Ispravno imenovanje fotografija i videozapisa
  • Implementacija relevantnih ključnih reči i oznaka u alt-tekstove fotografija

Ukratko, pripazite na korišćenje relevantnih ključnih reči gde god je to moguće, jer upravo putem njih Google otkriva značenje svake web stranice. Što bolje “shvati” o čemu se radi, to bolje za Vas jer će tako doći do poboljšanja pozicije na rezultatima, a time i veće posećenosti.

Ispravljanje postojećih SEO elemenata je uglavnom prilično vremenski zahtevno, pa je svakako najjednostavnija (a i najsigurnija) opcija obratiti se proverenim stručnjacima. Ipak, ako se odlučite da se sami pozabavite ovom tematikom, svakako bacite pogled na sedam najčešćih SEO grešaka koje će Vam pomoći da posao odradite kvalitetnije.


4. Količina, relevantnost i kvaliteta sadržaja​

Kao što smo pomenuli u prethodnoj tački, što bolje algoritam shvati o čemu se radi na web stranici, to će kvalitetnije spajati web stranicu sa relevantnim korisnicima, odnosno osobama koje imaju stvarni interes za Vaš biznis. Ako na webu postoji minimalna količina sadržaja, biće vrlo teško ostvariti dobre rezultate. 

Iz tog razloga našim klijentima uvek preporučujemo uključivanje bloga na web stranicu. Prednosti pisanja blogova su zaista brojne - u jednu ruku ćete pružiti korisnicima korisne informacije, dok ćete istovremeno imati priliku uključiti značajnu količinu ključnih reči na web stranicu. 

Prilikom pisanja bloga vrlo je važno obratiti pažnju na: 
  • Kvalitet: birajte teme koje su povezane sa Vašim poslovanjem, teme koje zanimaju Vašu ciljnu grupu i pridonose rešavanju njihovih problema
  • Redovnost: generalno pravilo je “što više, to bolje”, kako biste kontinuirano imali novi i svež sadržaj na webu. Prema našem iskustvu, prosek je između 1 i 4 bloga mesečno.
  • Dužina: duži sadržaj ostvaruje bolje rezultate, pa osigurajte da blogovi imaju barem 3.500 znakova. 

Za više detalja otkrijte 8 elemenata koje mora imati svaki blog. 


5. Linkovi


Linkovi su važan faktor za SEO i rangiranje na pretraživačima. Dele se na tri osnovne vrste:
  • Ulazni (inbound) linkovi: linkovi na drugim web stranicama koji vode na Vašu web stranicu, poznati i kao backlinkovi, povećavaju autoritet Vaše stranice jer demonstriraju algoritmu da na stranici imate kvalitetan sadržaj koji su primetili i drugi. Do njih je teže doći u odnosu na ostale dve vrste, ali su zato vrlo važni za dobro pozicioniranje. 
  • Izlazni (outbound) linkovi: linkovi koji sa Vaše stranice vode na druge web stranice takođe povećavaju autoritet weba jer posetiocima osiguravaju dodatne izvore. 
  • Interni linkovi: linkovi koji vode na druge delove Vaše web stranice takođe su dobri za poboljšanje rangiranja jer Google-u demonstriraju da na webu imate povezanu, celovitu priču o određenoj temi. Za primer, proscrollajte kroz ovaj tekst i obratite pažnju kako su u tekst ubačeni linkovi na neke od prethodnih blogova povezanih tema. 


Kao što smo spomenuli u uvodu, postoji oko 200 faktora koji utiču na rangiranje na rezultatima pretraživanja. Iako je gotovo nemoguće uticati na sve njih, to ne znači da ne možete učiniti ništa po pitanju unapređenja svoje pozicije. 

Besprekorno iskustvo korištenja web stranice na svim vrstama pregledača, kontinuirano stvaranje kvalitetnog i optimizovanog content-a, pa i osiguravanje dovoljnog broja linkova osnovni su faktori koji će napraviti veliku razliku. 

Obratite nam se za besplatne konzultacije i saznajte kako zajednički možemo ostvariti višu poziciju na Google-u i tako uticati na bolje poslovne rezultate. 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM