Zašto je SEO dugoročan posao?

Objavljeno 16.9.2020 14:00:55
Zašto je SEO dugoročan posao?

Zašto je SEO dugoročan posao?


Uspeh nikada ne dolazi bez napora i ne dođe od danas do sutra. Mnogo rada i puno vremena stoji iza svake uspešne priče. Ta činjenica vredi i za optimizacije za pretraživače - poznatije kao (SEO).

Zato, nemojte očekivati da će SEO biti “čudotvorac” koji će vam za nekoliko nedelja pružiti bolju poziciju u rezultatima pretraživača i uz minimalna finansijska ulaganja pomoći vam da nadmašite konkurenciju. SEO je dugoročan proces koji se ne može ubrzati.

Zašto nam je SEO potreban?

Podsetimo se što je SEO i koja je njegova uloga.
SEO je jedan od najčešće korišćenih alata za digitalni marketing. Cilj SEO-a je postupno povećavati organski (neplaćeni) promet na webovima kao što su Google, Yahoo ili Bing i postići što veću poziciju u rezultatima pretraživanja. Veza između kvalitetnog SEO-a i dobro osmišljenog marketinškog sadržaja osigurat će bolje rezultate pretraživanja weba pomoću algoritama pretraživača.

Dobro osmišljena strategija pretraživanja trebala bi biti kombinacija SEO-a s plaćenim oglašavanjem, oglašavanje putem internet pretraživača (SEM), s ciljem promocije weba povećanjem njihove vidljivosti na stranicama rezultata pretraživanja (SERP-ovi). Jedan od takvih načina plaćenog oglašavanja na internetu je Google Ads.

SEO je dugoročni proces

SEO je dugoročan posao i promene u SERP-ovima mogu se videti tek nakon određenog vremena. Rezultati su ponekad vidljivi za nekoliko dana, ponekad je potrebno i do nekoliko nedelja ili meseci. Nije moguće tačno odrediti koliko će vremena pretraživači trebati da proceni da vašu web stranicu rangira kao prvu u rezultatima pretraživanja.

Obično treba nekoliko meseci da webovi povećaju promet putem SEO-a, ali ako su dobro optimizirane onda će duže zadržati svoju poziciju. Taj se postupak ne može ubrzati. Mnogo isplativija strategija za postizanje uspeha je dugoročna posvećenost SEO-u jer je to kontinuirani proces koji treba održavati.

Zaključak je jednostavan. SEO nije jednokratni proces nego on zahteva stalni rad. Ako SEO radite samo u kratkom roku, to će vam doneti pozitivne rezultate samo u određenoj meri.

Kao što se stalno takmičite za poziciju, potrebno je redovno i dugoročno posvetiti se SEO naporima. Kada dođete u fazu u kojoj mislite da ste zadovoljni bez redovite pažnje vaš će web na kraju pasti na niže pozicije.

Pročitajte neke od najvažnijih razloga zašto će se rezultati SEO optimizacije pojaviti tek nakon dužeg vremena i zašto se taj proces ne može ubrzati.
 

1. SEO se neprestano razvija i menja


Čak se i trendovi u SEO-u menjaju. Važno je pratiti najnovija ažuriranja SEO-a. Ono što je prije nekoliko godina uspelo za SEO danas je možda potpuno nevažno. A tehnike koje se danas koriste za SEO ne moraju biti učinkovite u budućnosti. Stoga, ako želite biti uspješni najbolje je ne usredsrediti se na samo jednu tehniku iako je ta tehnika trenutno uspešna i ona radi već je potrebno baviti se brojnim tehnikama i uključivati različite alate.
 
2. SEO aktivnosti treba raditi korak po korak


U pogledu Google-a to je mnogo prirodnije i dugoročno je povoljnije ako se web sajt optimizuje postupno i sa određenim vremenskim rasponima. Potrebno je redovito izvršavati SEO optimizaciju i ne preporučuje se istovremeni rad više aktivnosti jer takav rad na kraju ne donosi dobre rezultate.
 

3. Nejasna SEO pravila


Ne postoji priručnik za pravilno izvođenje SEO-a i nema tačnih pravila. Postoji samo nekoliko preporučenih tehnika, ali čak i uz te tehnike nije uvek sto posto zajamčeno da će raditi za svaki web i da će svakom webu doneti rezultate. Sve SEO tehnike implementirane su pokušajem i greškama. Ponekad će vam trebati više vremena da pronađete strategiju koja će raditi za vaš web.

 
4. Google algoritmi se menjaju



Google neprestano menja, dorađuje i ažurira svoje algoritme pretraživanja kako bi korisnicima pružio kvalitetne i relevantne rezultate bez nepotrebnih zamaranja rezultatima koji njima ne odgovaraju. Google je svestan ponašanja ljudi i trenutnih trendova te prilagođava svoje algoritme pretraživanja kako bi pokušao pružiti što bolju uslugu krajnjem korisniku. Upravo zato je važno pratiti ažuriranja i biti spreman za promjene koje mogu uticati na rangiranje weba.
 

5. Google ne odgovara odmah!


Zašto je to važno istaknuti? Zato što promene koje napravite na svom webu ne moraju se odmah videti, iako Google neprestano poboljšava svoje algoritme pretraživače. Ponekad Google uzima u obzir promjene u samo nekoliko minuta, ponekad mu treba nekoliko dana, a u nekim slučajevima nekoliko nedelja ili meseci. Algoritam odlučuje o svemu i na njega se ne može uticati.

 
6. Kredibilitet i autoritet web mesta jako su važni



Ulaganje u kvalitetan novi web sajt s visokokvalitetnim tekstom, slikama i dobrim oglašavanjem definitivno se isplati. Međutim, možda ćete se iznenaditi kad ustanovite da nakon što izradite novu web stranicu ne pronalazite ju u Google rezultatima pretraživanja. Potrebno je neko vreme da otkrijete postoji li zaista vaš web sajt. Čak i ako ju Google registrira to nije garancija da će se prikazati na stranici rezultata pretraživanja.

Google je oprezan pri proceni web sajt u smislu autoriteta i verodostojnosti. Budite strpljivi u svojim naporima da dobijete poverenje Google-a jer Google još uvek više veruje “starijim” odnosno duže postojećim web-ovima. Međutim, ovi webovi su moralei godinama da grade Google-ovo poverenje. Samo je pitanje vremena kada ćete dobiti njegovo poverenje i stabilnu poziciju u rezultatima pretraživanja.

Za Google postoje manje pouzdani webovi  koje vrlo brzo postaju popularne i stoga ih Google prati. Google takve stranice pre ili kasnije kažnjava zbog kršenja Kodeksa ponašanja na Internetu. Web sajtovi gube svoj položaj i premeštaju se na niže položaje te su u nekim krajnjim slučajevima u potpunosti izuzete iz SERP-ova.
 

7. Jaka konkurencija


Prilikom rada SEO optimizacije ne bi trebalo zaboraviti na konkurente. Vaši konkurenti mogu razmišljati tačno poput vas i učinit će sve da zadrže SEO aktivnosti i zauzmu prvo mjesto u rezultatima pretraživanja. Stoga je potrebno redovno analizirati web sajtove konkurencije kako bi se pronašle njihove slabosti i nedostaci. Učinite sve potrebne korake kako biste se zadržali na najvišim pozicijama rezultata pretraživanja.

Ako je konkurencija jaka možda ćete pronaći nekoliko razloga zbog kojih ne možete preteći konkurentne web stranice. Npr. ako ste odabrali vrlo jaku konkurentnu industriju u kojoj nemate šanse prestići web sajtove koji su već duže na tržištu uspostavljene i još uvek imaju jake pozicije u rezultatima pretraživanja. Ili ako ste odabrali preterano konkurentne ključne riči s kojima se ne možete takmičiti.. Mogu biti i drugi razlozi. Potrebno ih je analizirati i odabrati pravu strategiju za isticanje iznad konkurencije i bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja.

Međutim, može se dogoditi da je konkurencija toliko jaka da nije moguće doći na prvo mjesto unatoč svim naporima. Ne brinite! Prema istraživanjima, ako se nalazite na prvoj stranici rezultata prtetraživača, bez obzira na to jeste li na prvoj ili petoj poziciji većina se korisnika navikne kliknuti na prvih nekoliko veza u rezultatima pretraživanja i usporediti proizvode i usluge koje nude.

Zaključak


Kako biste izvukli maksimum iz svog SEO potencijala, iskoristite prilike koje dolaze za bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja, privucite što više posetioca i dugoročno odlučite da radite SEO.

SEO nije jednokratni postupak nego dugotrajan i trajan proces poboljšanja. Dakle, ako želite biti uspešni, potrebno je raditi SEO optimizaciju redovno. Osim dobro izvršenog posla, SEO traži i dobru dozu strpljenja. Nagrade za sav naporan rad i strpljenje su povećana vidljivost vašeg web sajta, bolji rezultati pretraživanja, zadovoljni kupci i na kraju veća dobit.

Sve novosti o SEO trendovima potražite u našim SEO člancima, a ako ne znate kako započeti svoju SEO optimizaciju i kako poboljšati svoju poziciju na Google tražilici pretraživanja, slobodno nas kontaktirajte i posao prepustite rukama stručnjaka! :)
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge