Želite da imate bolju poziciju na Googleu? Evo SEO liste za kvalitetnu optimizaciju!

Objavljeno: 26.08.2019. | 1 minute čitanja

SEO, optimizacija za pretraživače, SERP, Google rezultati, organski promet…. Sigurno ste već čuli za većinu ovih pojmova. Nego znate li šta oni znače? Ili bolje pitanje - znate li čemu SEO uopšte služi?


Da… organski promet. Super! Osim što bi SEO mogli definisati kao skup tehnika kojima se web stranice bolje rangiraju unutar Google rezultata pretraživanja, SEO je mnogo više od toga. Kvalitetan SEO je, moglo bi se reći, JEDINI RAZLOG zbog kojeg vas online korisnici pronalaze i odlučuju da posete vašu web stranicu ili online trgovinu. 

Evo odličnog primera!

Na kafi ste s prijateljima i na temu dođu pločice za kupatilo. Odlična tematika jer upravo renovirate kupatilo. Brže bolje vadite mobitel i počnete guglati najbolje pločice za kupatilo. Prošvrljate po prvoj stranici rezultata pretraživanja i upadne vam u oko slika pločica koje bi idealno pristajale vašem kupatilu. Kliknete na rezultat i bookmarkate ga za posle kako bi mogli malo bolje proučiti online trgovinu i, vrlo verovatno, kupiti te pločice. Da se XY stranica nije našla među prvim rezultatima pretraživanja, teško da bi je uopšte primetili. 

Nakon ovog primera, razmislite koliko često ste se našli u situaciji da ste izvadili mobilni kako bi pronašli neku informaciju na internetu? Verujemo da vrlo često. Vi ste sasvim uobičajan korisnik koji se služi pretraživačem na internetu kako bi pronašao odgovore na svoja pitanja. No jeste li se ikada zapitali kako Google određuje kojim će redosledom prikazivati rezultate? Odgovor je u optimizaciji za pretraživače

Optimizacija za pretraživače je dugoročan proces kojem treba pristupiti vrlo oprezno, pametno i strateški jer na temelju određenih elemenata, Google odlučuje jeste li zaslužili da se pojavite na prvoj stranici rezultata pretraživanja ili niste. 
 

Najbolje prakse i metode optimizacije za pretraživače


Imate web stranicu ili web shop koji su prepuni različitim sadržajem. Na primer, lista celokupne online ponude, slike i opisi proizvoda, sadržaj koji opisuje vašu firmu, vaše usluge, blogovi,... ma ima toga!

Konstantno se trudite da stvarate novi sadržaj jer ste pročitali da to Google voli, no ipak vas nema nigde na Googleu. Razlog tome je što niste optimizirali online sadržaj. Bez optimizacije, Google (što znači da ni korisnici), neće videti vaš sadržaj kojeg s mukom stvarate. 

Potrebna vam je osnovna optimizacija stranica. Kažemo osnovna, jer se celokupna optimizacija stranice sastoji od više preko 200 elemenata koji utiču na njeno pozicioniranje. Ovih nekoliko koje ćemo nabrojati su “MUST HAVE” želite li biti u istom rangu s najjačom konkurencijom, pa se zato smatraju i najboljom praksom za optimizaciju stranica.
 

1. Meta oznake (meta tagovi)


Meta oznake su isečci teksta koji opisuju sadržaj stranice. Meta oznake se ne pojavljuju na samoj stranici već u kôdu stranice te olakšavaju pretraživačima da razumeju o čemu se na stranici zapravo radi.

Meta oznake postoje samo u HTML-u te se obično nalaze u “glavi” stranice, pa su vidljive samo pretraživačima. Postoje četiri glavne vrste meta oznaka koje vredi koristiti i koje će vam pomoći u povećanju online prometa. Moramo napomenuti da postoji više od četiri vrste meta oznaka, no nisu toliko relevantne za samu poziciju.
 

Naslovna oznaka (title tag)


Naslovna oznaka je jedna od prvih stvari koje korisnici vide u rezultatima pretraživanja (SERP-u). Google taj tekst vidi kao naslov vaše stranice (plavi tekst). Tekst se takođe vidi na traci web pretraživača i na društvenim mrežama kada neko odluči da podeli vašu stranicu ili blog.

Naslovna oznaka mora: biti jasna, opisna, imati ključnu reč i ne biti duža od 60 znakova uključujući razmake.

 

Meta opisi (meta description)


Meta opis objašnjava pretraživačima i online korisnicima o čemu se radi na samoj stranici. Važno je napomenuti da se meta opisi ne prikazuju uvek u rezultatima pretraživanja jer Google često sam odabire što će prikazati za sam opis stranice. Takođe, ključne reči u meta opisima ne utiču direktno na samo rangiranje stranice, no kvalitetan meta opis može privući online korisnike da kliknu na vaš rezultat.

Meta opisi moraju biti opisni i biti unutar 100-160 znakova uključujući razmake.

 

Meta Robots atributi


Meta Robots atributom govorite Googleu šta želite da učini s vašim stranicama. Ova meta oznaka ima sličnu svrhu kao i robots.txt. Uopšteno se koristi za sprečavanje indeksiranja pojedinačnih stranica na pretraživaču, dok će robots.txt da spreči indeksiranje cele web lokacije ili dela web lokacije.
  • index/noindex - pokazuje Google robotima želite li stranicu prikazati u rezultatima traženja ili ne
  • follow/nofollow - govori Google robotima što učiniti s linkovima na web stranicama - trebaju li im verovati i slediti ih na sledeću stranicu ili ne.
 

Meta vrsta sadržaja (meta content type)


Ova je oznaka potrebna za definisanje skupa znakova koje upotrebljavate na stranici i treba biti prisutna na svakoj stranici. Njezino izostavljanje može uticati na to kako se stranica prikazuje na web pretraživaču. 
 

2. Optimizacija slika




Google ne može videti što se nalazi na slici pa mu pomoću alt tagova i opisa objašnjavamo o čemu se radi.

Optimizacija slika uključuje:
 
  • Veličina slike: Mislimo na kapacitet slike. Ona mora biti što manja, ali ne sme da izgubi kvalitet.
  • Format slike:  Preporučuju se formati JPEG, GIF, BMP i PNG.
  • Odabir imena: ime slike mora biti opisno te je dobro koristiti ključne reči. Na primer, umesto IMG0001.jpg imenujte sliku crvena-kratka-majica-zenski-model.jpg
  • Alt Tag: Pri opisu slike koristite relevantne ključne reči.
 

3. Heading tagovi (H1, H2, H3)


H tagovima (od H1 do H6) se govori Googleu o čemu se radi na stranici te mu oni pomažu da lakše otkrije što je najbitnije na stranici

Na stranici se preporučuje imati samo jednu H1 oznaku jer je to ipak naslov cele strance. Ispod H1 idu H2, H3, i tako dalje oznake u koje bi trebali uključiti ključne reči.

 

4. Struktura URL adrese





URL web mesta funkcioniše kao adresa stanovanja na webu. To je najispravniji način na koji će neko da poseti web stranicu, a sama struktura URL adrese utče na poziciju u Google rezultatima pretraživanja

URL adresa uvek počinje s domenom vašeg celog web mesta, npr. www.moje-web-mesto.rs, a ono što želite definisati je ono što sledi iza domene. URL adresa mora prikazivati arhitekturu web mesta te mora pomoći korisnicima da lociraju gde se trenutno nalaze. 

URL adresa bi trebala izgledati otprilike ovako:

https://www.moje-web-mesto.rs/kategorija-kljucna-rec-/podkategorija-kljucna-rec/glavna-kljucna-rec/ID-broj

Kvalitetna URL adresa sadrži:
  • ključne reči
  • ne ponavljajuće pojmove .../majice/zene-majice/kratke-zene-majice/crvene-kratke-zene-majice
  • sve pojmove napisane malim početnim slovom
  • crtice za razdvajanje reči; URL-ovi ne smiju imati povlake, razmake ili druge znakove za razdvajanje reči.

Canonical oznake su vrlo koristan kôd kada imate više verzija onoga što je u stvari ista stranica. 

Na primer, kada radite sa sličnim sadržajem na stranicama unutar celog web mesta, canonical oznakama govorite Googleu koju verziju stranice treba prioritizovati i prikazivati je u rezultatima pretraživanja.

 

6. Paginacija stranica


Paginacija se u većini slučajeva koristi kada na jednoj stranici postoji veliki broj proizvoda ili sadržaja koje bi teško bilo prikazati na jednoj stranici. Kod paginacije se najpre određuje broj sadržaja koji će biti prikazan na jednoj stranici.

Na stranice paginacije potrebno je postaviti atribute rel=prev i rel=next, no prva stranica ne treba imati rel=prev (jer nema stranice koja joj prethodi), dok zadnja stranica ne trebati imati rel=next. 


Ove atribute važno je postaviti kako bi Google znao da su stranice međusobno povezane.
 

7. 404 stranice - stranica nije pronađena


Greška 404 je zapravo nepostojeća stranica.

Može se dogoditi u slučaju da ste napravili redizajn web mesta, promenili strukturu web mesta, izbrisali neku od stranica ili nešto treće. 

Iako ovu najčešću grešku na internetu Google ne smatra fatalnom greškom, greška 404 može negativno uticati na vašu poziciju. Na primer, postoje li linkovi s drugih web mesta koji vode na vaše stare URL adrese, sada su bezvredni. Ovim linkovima ne poboljšavate korisničko iskustvo ni sam PageRank, pa vaša SEO pozicija ide ravno prema dole.

Kako bi rešili problem s 404 stranicama, najbolje je napraviti redirekciju na postojeće web stranice koje su sadržajem relevantne s nepostojećom stranicom.
 

8. Mapa internet stranice (XML sitemap)





Pretraživači bi u svakom trenutku morali da znaju šta se događa na vašem web mestu. To je moguće uz pomoć mapa internet stranice (XML sitemapa).


XML sitemapa je popis URL adresa celog web mesta za koje želite da ih Google indeksuje i prikazuje u rezultatima pretraživanja. 


Sitemapa ima dve svrhe:
 
  • pretraživači lakše pronalaze stranice vašeg web mesta
  • pretraživači mogu da koristite sitemapu kao referencu pri odabiru kanonskih URL adresa na web mestu.
Iz SEO pogleda, u sitamapi bi se trebale nalaziti web stranice koje želite prikazati u rezultatima pretraživanja. Takođe, vodite računa da vaša sitemapa bude uvek ažurna (na primer ako obrišete neku stranicu ili dodate novu, da se u sitemapi ista obriše ili doda).

Sitemapu bi svakako trebali da dodate u Google Search Console, odakle možete pratiti tok indeksovanja stranice i videti greške prilikom indeksovanja.
 

 9. Strukturisani podaci (schema.org)


Strukturisani podaci omogućavaju Googleu da poboljša sadržaj na web stranici. To je standardizovani popis atributa i kategorija koji se koriste za opisivanje sadržaja na web stranici. Da bi ih pretraživači mogli da pročitataju i upotrebe, koristi se schema.org organizacija osnovana od strane Googlea, Microsofta, Yahooa i Yandexa. 

Strukturisanim podacima organizujete sadržaj na web stranici tako da ako guglate pojam “SEO blogovi”, uz rezultat određene stranice će vam doći lista blogova koji obrađuju SEO tematiku. 

Strukturisani podaci odličan su način za prilagođavanje sadržaja za pretraživače, što može indirektno uticati na rangiranje pretraživanja.

 

10.  Postojanje višejezičnosti - hreflang oznaka


U slučaju da je vaša stranica višejezična, morali bi da koriste hreflang oznake. Oznaka hreflang govori Googleu na kojem je jeziku napisan sadržaj na određenoj stranici tako da Google može znati koju verziju stranice mora prikazati korisniku koji pretražuje na određenom jeziku. 


Hreflang oznaku možete smestiti u zaglavlje HTTP-a, sitemapu ili on-page markup. Koristite samo jednu od tih lokacija.

 

11. Ostali elementi koji utiču na SEO poziciju web stranice



 
  • HTTPS: HTTPS je HTTP protokol s ugrađenom zaštitom. Zaštita je u obliku kriptografskih protokola TLS/SSL koji osiguravaju kriptiranje podataka i sigurnu komunikaciju između pretraživača i servera. One stranice koje nemaju HTTPS protokol su označene kao nesigurne i Google će ih teže prikazivati u prvim rezultatima pretrage zbog toga što sigurnost stranice predstavlja ranking faktor. 
  • Brzina učitavanja web stranice: Osim što je jedan od ključnih faktora koje Google uzima u obzir prilikom rangiranja stranica, brzina učitavanja takođe utiče i na ponašanje korisnika. Ako se stranica učitavanja duže od 5 sekundi, 74% posetitelja će odustati od nje. Da bi povećali brzinu, potrebno je smanjiti veličinu slika ili ukloniti nepotrebne, te ukloniti sve nepotrebne pluginove.
  • Responzivnost stranice. Više ne vredi ona Mobile First već Mobile Only Index! Jedno od najvažnijih Googleovih pravila je da trebate prilagoditi web stranicu mobilnim uređajima. U protivnom će je smestiti na nižu poziciju u rezultatima pretraživanja jer takve stranice ne osiguravaju pozitivno korisničko iskustvo. Responzivan dizajn se prilagođava uređaju korisnika, tj. Veličini zaslona te tako povećava pozitivno korisničko iskustvo jer stranica postaje preglednija. 

Naša lista najvažnijih elemenata za SEO analizu web stranice je gotova! Nadamo se da smo vam uspeli pomoći i da ćete čim stignete proveriti kako stoji vaša web stranica ili shop. Imate li dodatnih pitanja ili radije želite SEO optimizaciju prepustiti rukama stručnjaka, slobodno se javite :)








 
Podeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Šta je knowledge graph?
Knowledge graph je način organizovanja i povezivanja informacija tako da ih računari mogu razumeti i obrađivati. Često se koriste u veštačkoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računarima da razumeju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder?
 je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.

Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_name
  • utm_term
  • utm_content
  
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor... Saznajte više
Google Analytics e-Commerce

U današnje vreme možete dobiti podatke i stvoriti izveštaje o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - 

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke šta je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je deo Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupovinama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, meriti i optimizovati web shop.

Daje informacije na osnovu kojih možete donositi visoko informisane odluke na temelju konkretnih podataka. Ipak, kako... Saznajte više
Šta je SERP?
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u pretraživač. Odnosno, SERP je sve ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma u okviru pretraživača. Pored organskih rezultata, pretraživači korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.

 

... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
Google Analytics nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izveštaja. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamenu željenih dijelova informacija. Takođe, pomoću filtera možete izuzeti promet sa određenih IP adresa, usredsrediti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive redove teksta.


Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na nivou računa. Da biste izradili filtere na nivou računa:
 
  • Prijavite se na svoj Analytics račun.
  • Odaberite karticu Administrator i pređite na račun na kojem želite da izradite filtar
  • U... Saznajte više
Liste posetioca za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost kreiranja popisa korisnika koji su napravili određeni tok akcija na vašem sajtu. Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  Tako možete prethodnim posetiocima servirati oglase proizvoda ili usluga koje ih zanimaju i koje su kliktali.



Ovo je sažetak najbitnijih karakteristka listi posetioca za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste hteli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite da razumete kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savete, nastavite čitati. 

Google Analytics je moćan alat koji beleži... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ sertifikat i kako ga dobiti?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi sa tim alatom.

KAKO POLOŽITI GOOGLE ANALYTICS IQ SERTIFIKAT

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt https://www.google.com/partners 
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite... Saznajte više
Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim web sajtovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svom web sajtu

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju verziju stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na bar jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na rangiranje u rezultatima pretraživanja? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro posložene društvene mreže u... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni merni podaci: novi u odnosu na ponovne posetioceNova kategorija
U Google Analyticsu novi posetioci(new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posećuju vaše web mesto na određenom uređaju. Ponovni posetioci(returning visitors) su već pre posetili vaše web mesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo da znamo i da interpretiramo podatke.
 
Zašto je zbroj novih i ponovnih posetioca veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posetioca(new visitor). Ovde ćemo da odgovorimo na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.


 


Često se dogodi da web mesta imaju više novih posetioca i manje ponovnih posetioca.... Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder ili kako da pratite promet sa određenih linkova
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih pratimo online promet.
Zamislite da ste upravo pokrenuli marketinšku kampanju. Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspehom, dobijate mnogo novih klijenata i sve je odlično! Ali problem je u tome što nemate pojma zašto se kampanja pokazala tako uspešnom.

Jesu li to bili... Saznajte više
Šta je Google Analytics IQ certifikat i kako da ga dobijete?
Google IQ sertifikat (Individual Qualification) je sertifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Može ga položiti svako koja je već položilo ocenjivanje iz Google Analyticsa, a sa njim se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima sa tim alatom.

Google Analytics IQ sertifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sledeće korake:
 
  • Posetite sajt
  • Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  • Kliknite na dugme Join Now pod sekcijom Earn your Google Partner badge
  • Pratite upute i prijavite se sa svojim Google Accountom
  • Nakon što ste se... Saznajte više
Šta je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?
Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da poseti spam web nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takvi spam sajtovi mogu imati značajan uticaj ne celokupne podatke u Analyticsu, posebno za mala preduzeća sa malo web prometa.

U ovom kratkom postu ćemo pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov uticaj na relevantne metrike.



  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics Viewu.
  2. Promenite razdoblje reporta na poslednja 2 meseca.
  3. Silazno sortirajte report prema bounce rateu.
  4. Potražite referrerse sa 100% ili 0% bounce rateom i... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?
Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dve različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile odmah nakon klika na oglas. Takođe, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.


Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.
 
Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sledeći dan vrati na web te izvrši kupovina, Facebook tu konverziju pripisuje Facebooku.
 
Google, sa druge... Saznajte više
Šta je Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rešenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isečaka koda na vašem sajtu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.


Oznaka ili tag je isečak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.
 
Kako bi lakše implementirali oznaku na vašem sajtu, Google je predstavio svoj Tag Manager. Njime ne trebate tačno da unesete isečke koda u datoteku na web lokaciji, već umesto toga možete da navedete koje oznake želite da... Saznajte više
Kako nekome da date pristup u Analytics sajta
Nivo na koji dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na nivo računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Takođe, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u Analytics sajta pratite sledeće korake: 
 
  • Prijavite se u Analytics račun.
  • Odaberite ikonu Administrator i odaberite željeni račun, entitet ili vlasnički pregled.
  • U stupcu “Račun, entitet ili vlasnički pregled” (ovisno o tome na kom nivou želite dodati korisnika) kliknite “Upravljanje korisnicima”.
  • Pod stavkom “Dodaj dopuštenja za “ unesite e-mail adresu Google računa korisnika kojem dajete pristup.
  • Odaberite željena dopuštenja.
  • Odaberite “Obaveštenja ovog korisnika e-porukom” kako bi zaprimio obaveštenje da mu je odobren pristup Analytics... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
Google Analytics ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivana “poseta”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza sajta ili ekrana sajta u pretraživaču a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Takođe, do nepodudaranja dolazi kada... Saznajte više
Šta je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg sajta od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vaš sajt i odmah je napusti, a da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetan sajt.



Za neke sajtove stopa napuštanja je često normalan faktor, ali ukoliko je cilj vašeg sajta da korisnici posete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Takođe, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate i pokušati da utvrdite i razlog napuštanja. Proverite i da li su oglasi putem kojih... Saznajte više
Šta su Google Analytics izveštaji i kako ih koristiti?
Google Analytics izveštaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak sajta. Osim toga, izveštaji  Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izveštaja, ali preporuča se korišćenje prilagođenih izveštaja. Te izveštaje kreirate sami, birate dimenzije i merne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izveštaje:
 
  • Prijavite se na Analytic račun.
  • Odaberite karticu Prilagođavanje pri vrhu leve strane bilo koje stranice u Analyticsu.
  • Kliknite na +Novo prilagođeno izvješće pri vrhu tablice. Ukoliko ne vidite navedenu opciju, odaberite Pregled u levom navigacijskom oknu.
  • Unesite Naslov izvešća.
  • Odaberite tip izvešća. Nudi vam se istraživanje, jednostavna tablica ili prikaz maske.
  • Odaberite... Saznajte više
Šta su Analytics ciljevi i zašto su važni
Uopšteno, ciljevi pokazuju koliko uspešno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za merenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mere uspešnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od velike važnosti za uspešnost firme..




Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupovine, dovršavanje nivoa igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje firme. Ako posetilac vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to beži kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija... Saznajte više
Šta je Google Analytics ecommerce?
Pomoću Google Analytics Ecommerca pristupite svim statistički podacima koji jasno prikazuju ponašanje kupaca i njihove transakcije na Vašem sajtu. Alat Vam omogućuje detaljno praćenje postojećih i potencijalnih kupaca. Dakle, možete da proverite koje su proizvode kupci gledali i koliko puta, gde su ih gledali, kada su ih dodali u korpu, koje proizvode najviše kupuju i slično. Na taj način možete da saznate gde su se kupci izgubili ili napustili kupovinu.

Pomoću ovih podataka možete da pratite trendove, teda dođete do kvalitetnih i brzih odluka što će rezultirati rastom konverzija i prihoda. Za implementaciju Google Analytics Ecommerca potrebno je znanje stručne osobe... Saznajte više
Kako da vidim ko mi gleda sajt
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašem sajtu, najbolji način za analizu vaših posetioca je korišćenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a verodostojno prikazati statističke rezultate vezane za posetu vašeg sajta te će vam dati uvid u podatke o posetiocima vašeg sajta.

Da bi saznali ko posjećuje vaš sajt, prvenstveno morate da se ulogujete u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odaberete Technology, a nakon toga odabrate Network. Po defaultu, prikazaće vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko preduzeće koristi svoju mrežu ,biće vidljivo na listi.

Ovaj proces vrlo je jednostavan, ali, time ćete da dobijete... Saznajte više
Šta je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili predstavlja napuštanje stranice vašeg sajta od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vašu veb stranicu i odmah je napusti bez pregledavanja bilo koje druge stranice, često to čini iz razloga kao što su nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili loš kvalitet sajta.



Za neke veb stranice, stopa napuštanja je često normalan faktor. Međutim, ako je cilj vaše veb stranice da korisnici posete i druge podstranice, trebalo bi da težite što nižoj stopi napuštanja (bounce rate-u).

Takođe, bilo bi korisno istražiti koje stranice imaju najveću stopu napuštanja i pokušati da utvrdite razlog za napuštanje. Proverite da li su... Saznajte više
Šta su Google Analytics izveštaji i kako ih koristiti?
Google Analytics izveštaji pomažu vam u analizi podataka kako biste utvrdili napredak vaše veb stranice. Pored toga, izveštaji vam omogućavaju detaljnu analizu podataka. Na raspolaganju vam je veliki izbor izveštaja, ali se preporučuje korišćenje prilagođenih izveštaja. Ove izveštaje kreirate sami, birajući dimenzije i metričke podatke, kao i način na koji će se prikazivati.

Kako koristiti Analytics izveštaje:
  • Prijavite se na Analytics nalog.
  • Odaberite karticu Prilagođavanje na vrhu leve strane bilo koje stranice u Analytics-u.
  • Kliknite na +Novi prilagođeni izveštaj na vrhu tabele. Ako ne vidite ovu opciju, odaberite Pregled u levom navigacionom meniju.
  • Unesite naslov izveštaja.
  • Odaberite tip izveštaja. Možete birati između istraživanja, jednostavne tabele ili... Saznajte više
Što su Analytics ciljevi i zašto su važni?
Opšte gledano, ciljevi pokazuju koliko uspešno je neka radnja izvršena i predstavljaju osnovnu komponentu svakog plana za merenje digitalne analitike. Isto tako, ciljevi u Google Analytics-u mere uspešnost veb stranice ili aplikacije u ostvarivanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a konverzije su od izuzetnog značaja za uspešnost kompanije.

Ciljevi u Google Analytics-u uključuju radnje kao što su obavljanje kupovine, završetak nivoa u igrici ili slanje obrasca za kontaktiranje kompanije. Ako posetilac vašeg sajta ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics je beleži kao konverziju.

Ciljevi u Analytics-u su izuzetno važni jer... Saznajte više

Kako se postavlja Google Analytics?

Google Analytics je najkorišćeniji alat za analizu saobraćaja na veb stranicama u svetu. Postavljanje Google Analytics-a je vrlo jednostavno.

Prvenstveno, potrebno je kreirati novi Analytics nalog na . Zatim se određuju svojstva kreiranog naloga. Nakon što se odabere praćenje saobraćaja veb stranice ili praćenje mobilne aplikacije, konfigurišu se ostala podešavanja u Analytics-u.

Dalje, možete omogućiti drugim korisnicima pristup vašem Analytics nalogu. Takođe, imate mogućnost postavljanja ciljeva važnih za vaše poslovanje, koje možete pratiti u obliku konverzija. Na kraju, važno je povezati vaš Analytics nalog sa AdWords nalogom.

Postavljanje Google Analytics-a neće vam oduzeti previše vremena, a korišćenje ovog alata pružiće vam važne analitičke... Saznajte više

Kako videti ko posećuje moj sajt?
Ako vas zanima detaljniji pregled "prometa" na vašem sajtu, najbolji način za analizu posetilaca je korišćenje Google Analytics-a. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno i verodostojno prikazati statističke rezultate vezane za posete vašem sajtu, kao i pružiti uvid u podatke o posetiocima vaše veb stranice.

Da biste saznali ko posećuje vaš sajt, prvo se morate prijaviti u Google Analytics, zatim pod karticom Audience izabrati Technology, a nakon toga kliknuti na Network. Po defaultu će vam se prikazati dimenzija Service Provider, a ako preduzeće koristi sopstvenu mrežu, ono će biti vidljivo na listi.

Ovaj proces je vrlo jednostavan, a omogućava... Saznajte više
Što je Google Analytics ecommerce?
Google Analytics Ecommerce omogućava vam brz pristup svim transakcijama na vašem sajtu. Saznajte više
Šta je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se proverilo da li određena promena na web stranici može da pozitivno utiče na konverzije. A/B test je suočavanje dve opcije (A i B) između kojih ne možete da se odlučite. Test između opcija A i B za vas će odraditi korisnici/klijenti pa ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generiše bolji korisnički angažman.

Primer A/B testiranja je email newsletter i upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više