Šta je kanibalizacija ključnih reči i kako je rešiti?

Kanibalizacija ključnih reči podrazumeva da na vašem webu postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobni rang.

Što je kanibalizam ključnih reči?

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim rečima ili izrazima, rizikujete upravo to - kanibalizaciju ključnih reči. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata s iste domene, osim u slučajevima domene visokog autoriteta kada bi se moglo prikazati najviše 3 rezultata.
Kanibalizacijom se takmičite sami sa sobom za rang na Google-u.

Kako prepoznati kanibalizam ključnih reči?

Uz pomoć SEO analize možete doći do ključnih reči koje zapravo najviše pridonose vašem webu ali možete i samostalno pretražiti svoju web lokaciju sa nekom određenom ključnom reči za koju smatrate da ste ju koristili u više članaka i da bi vam se moglo prikazati do nekoliko rezultata.

Kako rešiti kanibalizaciju ključnih reči?

  • INTERLINKOVI:
Unutrašnja struktura veza mogla bi rešiti neke od problema pojave kanibalizma ključnih reči. Odredite koji sadržaj je važniji i onda uspostavite veze (interlinkove) sa manje važnih sadržaja na sadržaje koji su zanimljivi. Na taj način, Google će razumeti interlinkove i pozicionirati određeni sadržaj više na Google pretraživaču.

Pre toga, samo razmislite koji sadržaj vam je važniji i prema njemu onda šaljite sve ostale sadržaje.
  • KOMBINOVANJE ČLANAKA:
Kombinujte sadržaj. Ako pronađete sadržaj na svojoj stranici koji je usredotočen na iste ili slične upite pretraživanja trebali biste ih kombinovati. Napišite jedan celi sadržaj koji će time rešiti problem kanibalizacije.

Na kraju ćete jedan članak izbrisati, a drugi prilagoditi. Međutim, nemojte samo izbrisati članak nego ga pre toga preusmerite na neku novu stranicu.

Ako rešite ili poboljšate samo jedan deo ovog problema šanse za višim rangiranjem web stranice postaju veće. Pratite sadržaj koji pišete i sa vremena na vreme provjerite ključne reči za koje želite najviši rang.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge