Što je CTA dugme i koje su najbolje prakse?

CTA ili Call to action dugme je element weba koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod time misli?

Pozivi na akciju ono su što realizira prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebao biti okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedano CTA dugme!

Gde da smestite CTA dugme?

Kada se govori o mestu gde je najbolje da smestite CTA dugme osnovna ideja je da ga postavite direktno na put korisnika. Rasporedite sadržaj landing stranice i CTA dugme tako da prate prirodni tok čitanja koji u konačnici usmerava na poziv za akciju.

Zapravo je cilj da postavite CTA dugme na mesto gde će korisnik sledeće pogledati, a nakon toga i kliknuti.

Najbolje prakse kako da koristite CTA dugme:

  • Koristite zanimljiv tekst (naziv CTA dugme) - “Isprobajte naš GDS konektor potpuno besplatno”
  • Boja CTA dugme - dugme kontrastnih boja
  • Oblik CTA dugme- zaobljeni ili dugme sa kvadratnim ivicama
  • Veliki i čitljiv tekst - tekst dovoljno velik da privuče pažnju, ali ne toliko velik da u potpunosti preplavi ostatak sadržaja
  • Dužina teksta unutar CTA dugme - ne treba ići od kraja do kraja stranice
  • Tekst na CTA dugmetu pišite u 1. licu
  • Stvorite osećaj hitnosti - “Prijavite se i iskoristite 50% popusta samo danas!”
  • Hijerarhija - ako uz CTA dugme ima dodatnih dugmeta na stranici, neka oni privlače manje pažnje od glavnog CTA dugmeta
  • Grafika u CTA dugmetu - male strelice ili grafike na CTA dugmetu mogu pozitivno da utiču
  • Sledite prirodni tok korisnika - CTA dugmeta  trebalo bi se da se pojavljuju na  odgovarajućim mestima koja se poklapaju sa iskustvom korisnika
  • Proširite beli prostor oko CTA dugmeta
  • Testirajte CTA dugme - testiranje je apsolutno neophodno, npr. A / B testiranje.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge