Šta je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da poseti spam web nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takvi spam sajtovi mogu imati značajan uticaj ne celokupne podatke u Analyticsu, posebno za mala preduzeća sa malo web prometa.

KAKO PRONAĆI I FILTRIRATI SPAM PROMET U GOOGLE ANALYTICSU

U ovom kratkom postu ćemo pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov uticaj na relevantne metrike.



1) Kako pronaći referrer spam u Google Analyticsu
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics Viewu.
  2. Promenite razdoblje reporta na poslednja 2 meseca.
  3. Silazno sortirajte report prema bounce rateu.
  4. Potražite referrerse sa 100% ili 0% bounce rateom i 10 ili više sesija. Velika je vjerojatnost da su to spam referrersi.
  5. Ako ne možete potvrditi identitet sumnjivog referrera, moraćete da rizikujete i posetite sajt. Za ovaj korak svakako imajte instaliran antivirus i antimalware na svom računaru. Takođe, koristite Google Chrome jer ovaj browser brže od ostalih detektira opasni sajtovi te je manje verovatno da će se vaš računar zaraziti.
  6. Zapišite sve spam referrere čiji promet želite blokirati u vaše Google Analytics Viewu.
  7. Konvertujte listu spam referrera u regular expressions.

2) Blokirajte spam referrere pomoću custom advanced filter u Google Analyticsu
 
Svakako preporučujemo da borbu sa spamerima počnete na nivou servera. Ovaj je korak namenjen onima koji ne mogu da pristupe .htaccess datoteci.
  1. Kreirajte kopiju vašeg glavnog Google Analytics Viewa te na njemu testirajte svoj filter. Ako filter dobro radi, lako ga možete primeniti na glavni GA View. Ali, ako je on neispravan, možete nepovratno pokvariti svoje podatke.
  2. Kliknite na Admin sekciju svog glavnog GA te kliknite na View Settings.
  3. Kliknite na Copy View dugme.
  4. Nazovite ga "naziv brenda" + Test View.
  5. Navigirajte na Admin sekciju vašeg Test Viewa te tamo kliknite na Filters.
  6. Kliknite na Add Filter dugme.
  7. Kreirajte novi custom exclude filter i kopirajte regex kojeg ste kreirali u gornjem koraku. Taj bi filter tada trebao blokirati sav promet identifikovanih spam referrera.
  8. Kliknite na Verify this filter link te nakon toga na Save dugme. Nakon toga možete da vidite filtrirane rezultate.
  9. Ako vaš filter dobro radi, primenite ga na vaš glavni View.


3) Koristite Google Analytics Bot filtering
 
 
Najjednostavniji od svih načina filtriranje spam prometa u Google Analyticsu, Bot filtering značajka filtrira spam referrere koje GA već pozna.
 
Svakako preporučujemo da imate uključen ovaj feature, ali da znate - on ne garantira da će se baš svi spam referreri filtrirati iz vaših podataka.​
 
  1. Navigirajte do Admin sekcije vašeg glavnog Viewa te kliknite na View settings.
  2. Skrolajte dole i označite checkbox Exclude all hits from known bots and spiders.


 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM