Kako se radi optimizacija za pretraživače?

Optimizacija za pretraživače (SEO) je proces koji za cilj ima osigurati bolju poziciju nekog weba na stranicama rezultata pretrage. SEO se radi tako da isplanirate ključne reči za koje ćete takmičiti. Odabrane ključne reči zatim koristite u naslovima. Pišete relevantne i pametne naslove i podnaslove. Posvetite pažnju linkovima i pravilnom imenovanju grafika i fotografija korištenih na vašem sajtu.


To je ukratko odgovor na pitanje iz naslova. U nastavku ćemo detaljnije obraditi svaku od smernica i nadamo se, da ćemo vam pomoći da shvatite kako se radi optimizacija za pretraživače.

Osnovni SEO je više tehničke prirode i on neće biti fokus ovog teksta. Šta je tehnička optimizacija za pretraživače obasnili smo u nekom od prošlih tekstova.  

Onaj moderni, korisnički SEO iziskuje stvaranje pametnog, relevantnog contenta. Ipak, sve te tekstove i sadržaj, kao i web stranice stvaramo za čoveka, pretraživači su samo posrednici.

Ako to usporedimo sa klasičnim pismom, onda bi tehnički SEO bio ono što se nalazi na poleđini i prednjoj strani pošiljke:
  • ime i prezime primalac/pošiljalac
  • adresa primatelja
  • poštanski broj
  • poštanska markica.

Ono što je napisano u pismu i stvarno je bitno, to je moderni, content SEO. Upravo ova vrsta optimizacije za pretraživače biće fokus ovih paragrafa. 

Brojne su prednosti koje dobivate SEO optimizacijom. Neke od njih su: 
  • brendiranje i povećanje vidljivosti
  • povećanje kredibiliteta web sajt
  • povećanje prometa
  • upoznavanje navika korisnika
  • besplatan promet

Kako bi ostvarili ove primamljive rezultate potrebno je zaboraviti SEO mitove i poduzeti prave korake. Zato, nastavite čitati. Krećemo!

Planiranje je pola posla - isplanirajte ključne reči

Ključne reči planirate prema vrsti sadržaja koji se nalazi na vašem sajtui. Ako prodajete kupaonski nameštaj, nećete se fokusirati na stočnu hranu, logično, zar ne. 

Ne bi verovali koliko pogrešno ljudi shvaćaju SEO i načine na koji se on izvodi. Google ih za takve poteze kažnjava i postavlja na petu, šestu ili dvanaestu stranicu rezultata. Tamo nema nikoga. Prazno. 

Istraživanja su pokazala kako 94% osoba pogleda samo prvu stranicu rezultata pretrage na Googleu, samo 6% poseti i drugu. 

Kako bi poboljšali položaj vašeg sajta na Googleu, u svom sadržaju, naslovima i opisima koristite i sinonime ključnih reči. Provucite ih kroz sve padeže. Pišite ih u jednini i množini. Ali! Nemojte da preterivati. 

Koristite ključne reči u naslovima

Naslovi su jedna od najvažnijih stavki vašeg sajta. Stručnjaci predlažu posvećivanje više vremena stvaranju naslova nego samom sadržaju. Ima smisla jer naslov je ono što će zainteresovati  čitaoca za konzumiranje sadržaja, ne ide u drugom smeru. 

Atraktivan naslov treba biti SEO friendly kako bi vas pretraživači bolje rangirale. Osim toga mora biti razumljiv i dovoljno primamljiv kako bi korisnik poželio čitati baš vaš sadržaj. 

Clickbait naslovi nikako nisu dobra praksa ako pitate SEO. Potrebno je pronaći balans između čitatelju zanimljivih i SEO poželjnih naslova. 

Za stiliziranje naslova koristite HTML elemente

SEO ne zanima podebljan tekst ogromnog fonta, on to ne zna čitati. Ono što SEO zna je h1, h2, h3 … Ovaj podnaslov je npr. h2. 

Preporučujemo vam korištenje samo jednog h1 naslova po stranici, u suprotnom će tražilica prilikom indeksiranja vašeg sadržaja pomisliti kako varate. Google algoritam ne voli varalice, a pogađate kako će se to odraziti na poziciju vašeg sajta u rezultatima pretraživanja. 


Gradite linkove između vaših stranica


Na ovaj način upućujete pretraživaču na mesta gde se nalazi povezan i relevantan sadržaj. Ako u svom blogu spomenete višejezične sajtove, a već ste pisali o njima - povežite ključne reči sa adresom tog teksta. Vidite kako se to radi? :D

Jednom kada vaš sajt postigne zavidan autoritet kod pretraživača, možete iskoristiti puni potencijal linkanja. Na taj način možete povezati starije tekstove koji se nalaze duboko na serverima s novim, čitanijima. Tako će i starije stranice moći da poboljšajui svoju poziciju u rezultatima pretraživanja. 

Opišite preraživačima što se nalazi na fotografijama

Fotografija naslova DSC_0093IMG.jpg za SEO ne znači apsolutno ništa. Taman da je riječ o najkvalitetnijoj fotografiji ili grafici koja će mnogima riješiti nekakav problem, uzalud. Kako-raditi-optimizaciju-pretraživača-seo.jpg je puno kvalitetniji naslov. 

Fotografije su bitan deo sajta i one mogu zadržati čitaoca. Neka fotografije na vašem sajtu budu visoko kvalitetne, ali nemojte da preterujete.. Fotografija od 45MB napraviće više štete nego koristi. 

U naslov fotografije dakle napišite što se na njoj nalazi. Pokušajte da napišete tačno ono što bi korisnik, kojem će biti korisna, mogao upisati u Google ili neki drugi pretraživač.

Za kraj, zadnje redove napunite ključnim izrazima jer će to pomoći rangiranju sajta. Ne! Nemojte to da uradite!! Šalimo se! 

Ako vam treba SEO strategija, pomoć u podizanju ranga vašeg sajta ili povećanja kvalitetnog prometa obratite nam se. Imamo znanja i isprobane tehnike koje će vam pomoći. ​
Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM