Šta je 404 greška u indeksiranju i kako je izbeći

Greška 404 ili 404 error - Page Not Found, najčešća je greška koja se događa tokom indeksiranja stranica. 404 error zapravo je statusni kôd kojeg web server javlja prilikom pristupa određenom web. To je znak da korisnik pokušava učitati web koja ne postoji ili je u preglednik (browser), krivo upisao web adresu.

Zašto je 404 error najčešća greška tokom indeksiranja web sajta?

Ne znamo za vas, ali nama se u uredu barem jednom tjedno dogodi da naletimo na grešno indeksiranu stranicu, tj. na ovaj famozni 404 broj kojeg se svi u online poslovanju boje. Naime zbog ove sitne greške često pate online marketinške kampanje, online prodaja, pa i online promet, dok normalnim korisnicima ova serverska greška ništa ne znači. Ali zašto se uopće pojavljuje?

Pogreška 404 je najčešća greška kod indeksiranja stranica.

1. Greška 404 javlja se zbog pogrešno upisanog pojma


Jedan od najčešćih razloga zašto smo svi barem jednom u životu naletjeli na 404 error ili Page Not Found su tipfeleri. Iako neki od nas računala i tipkovnicu imaju od malih nogu, zbog žurbe, a i šeprtljavosti često niti ne gledamo što upisujemo u Google pa će neki umjesto arbona.rs utipkati arpona.hr (da, da, pratimo vas mi u Google Analyticsima :) ).

Naravno, server u svojoj hrpetini podataka neće naći arponu i izbaciće vam 404 error.

2. Izbrisali ste stranicu, a korisnici su je ipak pronašli na Googleu ili unutar vašeg weba


U online svetu često se zna dogoditi da pojedini online sadržaj ili proizvod više nije aktualan. Na primer, prodajete japanke, a vani je hladno ili je najnovija vest odavno postala zastarjela. Na primer, ko je bio pobednik rukometnog prvenstva. I često se zna dogoditi da tada oni koji održavaju web sajt jednostavno sve izbrišu.

Ali ne samo sadržaj, tekst. Već celu stranicu s URL-om (web adresom)! I tada dolazi do problema. Neko ko se nalazi na vašoj stranici i čita vaš članak, klikne na jedan od linkova koji se nalazi u članku i on nikuda ne vodi. Pojavi se 404 error - Stranica ne postoji, a zajedno sa njom ni čitalac.
Odlučio je otići.

Upravo bi iz tog razloga trebali biti pažljivi kada odlučite obrisati cijelu URL adresu. Budite svesni da stranica, tj. njena adresa još uvek negde postoji. Moguće je da je neko dotičnu URL adresu stavio u jedan od online foruma ili ju je netko bookmarkao (sačuvao) kako bi je kasnije pregledao. Razlozi su i više nego različiti pa pamet u glavu i pazite što brišete.

Ako obrišete, nije da je izbrisano iz celog internet sveta.

3. Napravili ste redizajn weba i promenili platformu


Odlučili ste se doći u 21. vek tako da web sajt poboljšate i uglancate u tolikoj mjeri da više neće biti prepoznatljiva (u pozitivnom smislu). Kada je u pitanju veliki zahvat u redizajnu, ponekad dolazi do potrebe da se preselite na drugu platformu (WordPress, Magenta, Shopify,...), koja će vam dopustiti isprogramirati željenu temu ili template putem dostupnog editora. A kada selite web sajt s platforme na platformu to nije jednostavno kao Copy i Paste. Tada vam je redirekcija (301) i više nego potrebna.

4. Promenili ste strukturu URL adresa


Odlučili ste napraviti reda na web stranici i organizirati sve blogove ili proizvode na stranici tako da ih posložite u nove kategorije i rasporedite ih tako da ima smisla. Iako je to veoma pohvalno, verovatno ste ponovno napravili više štete nego koristi.

Stranica se ne prikazuje ukoliko je web stranica redizajnirana.

Ako ste predvideli i najmanji korak, veliki su izgledi da će opet netko kliknuti na jedan od postojećih linkova i da će dobiti 404 grešku.

Kako rešiti problem 404 greške?

Prvi korak je da odete u Google Search Console i u izborniku izabrati Indeksiranje → Greške u indeksiranju. Ovde ćete moći vidjeti sve greške tokom indeksiranja, uključujući i druge kao što su 401, 403, 500… Ali o tome malo kasnije. Nakon što pronađete sve 404 stranice, najbolje je napraviti 301 redirekciju, tj. preusmeravanje URL adresa.

To je proces kojim preusmjeravate postojeću i nevažeću URL adresu na novu poboljšanu stranicu. Tim procesom obavještavate i Google da od sada umesto stare, prati i rangira novu stranicu.

Još jedna opcija je da za dizajn 404 stranice izmislite nešto kul. Dodajte malu dozu humora, privlačnu animaciju, grafiku, navedite moguće razloge zašto je nešto pošlo po zlu… Mogućnosti ima mnogo, a za inspiraciju je najbolje malo proguglati.

Blog meni
Optimizacija za pretraživače - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM