ROI (eng. return on investment) ili povrat ulaganja je metrika koja pokazuje koliko se profita ostvari u odnosu na troškove. Ova metrika pokazuje učinkovitost investicije, a računa se:
ROI = [(Profit - Investicija) / (Investicija)] x 100%
U kontekstu digitalnog marketinga, ROI se posmatra kao odnos ostvarenog profita iz marketinške kampanje i troškova marketinške kampanje.
ROI U DIGITALNOM MARKETINGU
Microsoftovo istraživanje je pokazalo da digitalni marketing pokazuje bolje ROI rezultate od tradicionalnog oglašavanja (TV, pring, radio...).
Prema tome, digitalni marketing nije "da-ili-ne" strategija, već bi se preduzeća koja koriste tradicionalno oglašavanje trebala fokusirati na prebacivanje barem dela budžeta u digitalni marketing.
Kako bi se potkrepile ove tvrdnje, Googleovo istraživanje je pokazalo da je kombinacija digitalnog i tradicionalnog marketinga rezultirala s 11% porasta prodaje za preduzeća.
Primer izračuna ROI-a u digitalnom marketingu za uslugu vodoinstalatera:
Trošak usluge vodoinstalatera (materijal, vreme, ruke...) = 1000 RSD
- Cena usluge vodoinstalatera (popravak vodokotlića) = 2000 RSD
- Broj dogovorenih i naplaćenih popravaka vodokotlića preko kampanje digitalnog marketinga = 10
- Zarađeni iznos od usluge popravka vodokotlića = 20 000 RSD
- Troškovi kampanje digitalnog marketinga = 2500 RSD
ROI = [(20 000 - (10 000 + 2500)] / (10 000 + 2500) = 0,6 (x 100%) = 60%
9 METRIKA DIGITALNOG MARKETINGA ZA PRAĆENJE ROI-a
Ključ svake kampanje digitalnog marketinga je praćenje ispravnih metrika (KPI-eva) kako bi se mogao odrediti precizan i jasan ROI.
Zato u nastavku donosimo 9 metrika digitalnog marketinga koje treba DA pratite kako bi povećali svoj ROI.
- Unique Website Visitors
- Website content sA najboljim učinkom
- Landing pages As najboljim učinkom
- Bounce rate
- Porast broj fanova na društvenim mrežama
- Ostvareni broj leadova iz kampanje digitalnog marketinga
- Trošak po ostvarenom leadu iz kampanje digitalnog marketinga
- Učinak postova na društvenim mrežama
- Greške na sajtu