Vaša kontakt osoba

Zorana
info@arbona.rs
+381 66 802 0558

7 efikasnih načina za povećanje web saobraćaja uz pomoć Facebooka

Objavljeno 20.11.2017 12:40:32
7 efikasnih načina za povećanje web saobraćaja uz pomoć Facebooka
Larpurlartizam (franc. "l'art pour l'art) - estetski smer koji ističe da su umetnička dela sama sebi svrha.

Svakim danom se konstantno srećemo sa stvarima za koje nam se čini da su same sebi svrha. Postoje tek toliko da postoje.

U kontekstu digitalnog marketinga, ponekad nam se čini i da su neke Facebook stranice takođe same sebi svrha. Postoje tek da bi se nešto objavljivalo i da se može reći da brend ima Facebook.

Ali, to svakako ne bi trebalo tako da bude.

Svrhe Facebook stranice mogu biti razne - podizanje brand awarenessa, promocija proizvoda ili usluga, ili ono najčešće - povećanje saobraćaja web stranice.

Facebook je društvena mreža koja privlači daleko najviše saobraćaja na web stranicu. I taj saobraćaj još raste.

Stoga, ako imate web stranicu (a iskreno se nadamo da je u 21. veku imate), trebalo bi da koristite Facebook za privlačenje relevantnog saobraćaja na web i njegov sadržaj.

Ipak, promovisanje postova nije jedina tehnika kojom možete da povećate saobraćaj web stranice uz pomoć Facebook-a.

Zato u nastavku donosimo 7 načina kako da koristite Facebook za privlačenje saobraćaja na vašu web stranicu.
 


1) Objavljujte organske postove u pravo vreme


Da li pišete blog ili često objavljujete novosti na vašoj web stranici?

Prvo i osnovno, najvažnije je da se držite rasporeda objavljivanja. Nemate vremena za česte objave? Nema problema, objavljujte jednom nedeljno ili jednom mesečno.

Najvažnije je da se držite odabranog rasporeda.

Sada kada ste napisali blog post, potrebno je i da ga objavite na Facebook stranici. Očigledno.

Ali, u koje vreme treba da objavite taj članak na Facebook-u? Ujutru, popodne, uveče...?

Prema nekim istraživanjima, najbolji dani za objavljivanje post-a na Facebook-u su subota i nedelja, a zatim četvrtak i petak. I to u 9 sati ujutro ili 13 sati popodne.

Ali, svakako proverite kada su vaši fanovi online. To vrlo lako možete da vidite pod Facebook Insights. Evo, kako to izgleda za Arbonu.

Arbona blog: Kada su naši fanovi online

Možete da vidite da su naši followeri najčešće online između 18 i 21 sat stoga je možda najbolje objavljivati upravo u to vreme.

 

2) Promovišite postove fanovima i posetiocima web stranice


Facebookov organski reach je blagi užas.

Prema nekim istraživanjima, organski možete da dosegnete samo od 2% do 6% svojih fanova. Tragično.

Zato je važno da svoje postove promovišete preko plaćenih oglasa.

Kako pravilno promovisati postove? Jednostavno:
 
  1. prvo ih na par sati objavite organski, recimo u 15 h,
  2. započnite ih plaćeno oglašavati koji sat kasnije, recimo u 19 h,
  3. započnite sa ciljanjem fanova kako biste dosegli što veći broj njih (organski nije dovoljno),
  4. po mogućnosti promovišite post sve do sledeće objave,
  5. za par sati počnite da targetujete posetioce vaše web stranice (kreirajte Custom Audience za 30 dana).



3) Omogućite deljenje web sadržaja na Facebook-u


Ako ste se već potrudili da napišete kvalitetan i edukativan web sadržaj (što i jeste smisao content marketinga), glupo bi bilo da ne postoji mogućnost da ga korisnici podele direktno sa vašeg weba.

Prvi i najvažniji korak je da dodate social share buttone, odnosno gumbe za shareanje na društvenim mrežama.

Takođe, ne zaboravite i u samom tekstu da zamolite i angažujete publiku da podele vaš sadržaj. Ako je sadržaj dovoljno kvalitetan i koristan, nema razloga da ga publika ne podeli sa svojim prijateljima.

 

4) Objavljujte postove koji angažuju - kratke, jasne i u obliku pitanja


Pišete blog na webu. Verujete da je dobro napisan. Na kraju krajeva, dug je 1284 reči.

Napravili ste super vizual - originalan, jasan i reprezentativan.

Promovšete ga na Facebook-u kako biste povećali njegov saobraćaj.

I onda u tekst posta zalepite prva tri paragrafa. 385 reči.

Nemojte to da radite. Niko to neće pročitati.

Radije se držite dobitne formule za postove koji angažiraju. Neka budu kratki, jasni i, po mogućnosti, u obliku pitanja.

Kratki i jasni - idealno, jedna rečenica i unutar granice od 140 znakova.

U obliku pitanja - duhovitih, kratkih i intrigantnih.

S ovakvim objavama ćete povećati angažman korisnika (posebno onih na telefonima), click-through rate (CTR) i generalan web saobraćaj.

Obratite pažnju i na još par saveta:
 
  • obavezno uključite vizual - sliku ili video (više o tome u nastavku),
  • izbacite link iz objave - ako objavljujete thumbnail post, svakako izbacite link iz teksta objave. Kako? Zalepite link, Facebook povuče description i sliku, označite link i izbrišite ga. Thumbnail ostaje, a vaša je objava kraća i čistija.    
  • uključite jasan CTA u post - recite publici šta da naprave. Npr. "Podeli ovaj post sa svojim prijateljima!", "Pročitaj sve o trendovima digitalnog marketinga!", "Pretplati se na naš newsletter!".



5) Dodajte link blog podstranice na ostala mesta na Facebook Page-u


Nemojte da se zadržavate samo na postovanju bloga. Uključite link prema blog podstranici i na ostala mesta vašeg Facebook Page-a.
 
  • About podstranica - usmerite korisnike prema različitim podstranicama na vašem webu,    
  • Optimizujte svoj lični profil - objavljujte blog postove i na svom ličnom profilu i uključite link na blog u svoju ličnu About podstranicu.



6) Forsirajte vizualni sadržaj - slike i video, video, video. Video.


Postovi sa slikama uopšteno ostvaruju veći angažman od postova koji nemaju slike.

I to oko 120% više angažmana!

Zato - uključite u svaki svoj post sliku. Po mogućnosti veliku sliku! Optimalna dimenzija slika za Facebook objave iznosi 1200x900 piksela.

Ili još bolje - objavljujte video zapise.

Sigurno ste u poslednje vreme primetili sve više video zapisa u svom News feedu. I to ne slučajno!

Facebook je promenio svoj algoritam i fokus stavio upravo na video sadržaj.

Rezultat? Preko 8 milijardi video zapisa i preko 100 miliona pogledanih sati svakog dana.

Pratite sedećih nekoliko saveta za povećanje web saobraćaja preko Facebook-a s video zapisom:
 
  • prve 3 sekunde videa moraju da budu najzanimljivije kako bi uhvatile pažnju gledaoca,
  • fokusirajte se na ključnu poentu videa,
  • uploadajte video direktno na Facebook - takvi video zapisi ostvaruju bolje rezultate od običnih linkova i thumbnailova s YouTubea ili Vimea,
  • uključite jasan i zanimljiv CTA (call-to-action),
  • tagujte druge Facebook stranice,
  • napišite zanimljiv i jasan naslov i opis videa.



7) Redovno objavljujte postove i budite aktivni


Najvažnije od svega - budite redovni! Poštujte raspored. Nemojte da razočarate svoju publiku.

Odlučili ste da objavljujete blog jednom nedeljno? Odlično, držite se rasporeda!

Ako još u međuvremenu objavite sliku, post s neke druge stranice ili pak vlastiti blog koji ste osvežili relevantnim podacima, povećaćete svoj web saobraćaj, ali i održavati svoju publiku angažovanom.

Ali, uvek se držite rasporeda! Nezavisno od toga da li ste se odlučili za dnevno, nedeljno ili mesečno (dobro, ne baš mesečno) objavljivanje.
 


ZAKLJUČAK


Svoj ste Facebook Page napravili s razlogom.

Onda ga i koristite s razlogom.

Jer Facebook zaista jeste sveti gral kod izvora web saobraćaja.

Na početku svake kampanje, postavite jasan cilj. Budite sigurni da znate zašto uopšte i želite da povećate svoj web saobraćaj. I na kojim stranicama.

Više nije dovoljno samo da zalepite link na svoj blog ili da postavite sliku iz ureda kako biste ispunili postavljene ciljeve.

Pre svega, optimizujtee svoju web stranicu i landing page. Uključite jasan i vidljiv CTA. Bez toga, korisnici neće znati šta da rade na vašem webu i lako će izostati konverzije.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge