Facebook Custom audience
Custom audience je opcija ciljanja oglasa koja oglašivačima omogućuje pronalaženje njihove postojeće i željene publike među mnogobrojnim korisnicima Facebooka. Drugim rečima, to je Facebook alat koji nam služi da ciljamo tačno određenu grupu ljudi. U tu svrhu, Facebook nam nudi kreiranje:
- Data file custom audience,
- MailChimp custom audience,
- Custom audience iz vaših mobilnih aplikacija i
- Custom audience sa vaše Web stranice.
Kao što zaključujete custom audience je jedan od omiljenih marketinških alata mnogih oglašivača. Zašto? Zato što omogućava oglašivaču da se obrati grupi korisnika koja mu je veoma bitna, a to su upravo oni postojeći ili potencijalni kupci koji se nalaze na njihovoj mailing listi, ili su posetili stranicu oglašivača.
Najjednostavniji način kako biste kreirali custom audience jesta pomoću e-mail adresa vaše postojeće i potencijalne publike (kupaca ili klijenata). Te e-mail adrese mogu biti pohranjene u obliku .csv ili .txt datoteke, ili pak na Vašem MailChimp računu. Međutim, custom audience možete da kreirate i kao spisak posetilaca svoje Web stranice.
Datoteka sa e-mail adresama ili MailChimp
Kreiranje custom audience koristeći datoteku sa e-mail adresama ili MailChimp nalog vrlo je jednostavno. Svi postupci koje ćemo pokazati rađeni su u Power Editoru (kao mali uvod u temu koja nam sledi).
Prvo što je potrebno jeste da se iz pogleda upravljanja oglasima prebacimo u pogled publike (Audience).
Zatim iz menija Create Audience odaberemo opciju Custom audience.
Između četiri opcije koje nam se nude, izaberemo Data File Custom Audience, stavimo naziv i po želji opis publike. Odaberemo e-mail kao Data Type. Sve e-mail adrese sačuvamo u .csv ili .txt datoteku tako da svaki e-mail stavimo u poseban red. Priložimo datoteku i odaberemo Create Audience. Vaša prva custom audience lista je kreirana. Potrebno je da pričekate neko vreme da lista postane aktivna, odnosno da Facebook napravi spisak svih onih koji se nalaze na vašoj e-mail listi a ujedno su i korisnici Facebooka. Između 30-70% e-mailova sa vaše e-mail liste će se podudarati sa Facebook korisnicima. Nakon toga, custom audience spisak je spreman pa možete da je koristite za ciljanje oglasa.
Mailchimp custom audience
Možemo da umesto prilaganja datoteke sa e-mail adresama koristimo MailChimp nalog gde je potrebno samo da odaberete tu opciju i da upišete korisničko ime i lozinku vašeg MailChimp naloga.
Website custom audience
Website Custom Audience omogućava oglašivaču obraćanje grupi korisnika koja mu je veoma bitna, oni koji su posetili njegovu web stranicu.
Potrebno je odabrati opciju kreiranja custom audience sa Vaše Web stranice i slediti korake.
Nakon što smo odabrali Create Web Remarketing Pixel, dobili smo malu skriptu koja sadrži pixel koji će da posluži kao tragač koji nam omogućava uvid u spisak korisnika koji su posetili stranicu ili određeni deo vaše stranice. Skriptu je potrebno da kopirate i zalepite između <head> i </head> oznaka u kodu vaše Web stranice. Možete da odaberete i opciju da skriptu pošaljete direktno administratoru vaše Web stranice. To je potrebno napraviti samo jednom, jer svaki nalog oglašivača dobije samo jedan pixel, pa je tako obavezno smestiti skriptu na template Web stranice, tako da bude dostupna na svim stranicama.
Pomoću pixel koda, Facebook prati svakog posetioca stranice i omogućava kreiranje različitih listi koje imaju različite kriterijume koje će oglašivač da koristi da bi došao do željenog cilja. Primeri različitih spiskova sa različitim kriterijumima (pravilima) prikazani su u nastavku. Prvu listu čine svi posetioci Arbonine Web stranice u poslednjih 30 dana, dok drugu listu čine svi posetioci Arbona Bloga u poslednjih 60 dana.
Za svako pravilo koje kreirate, ne morate da dodajete pixel zato što sva pravila koja kreirate koriste isti pixel koji je postavljen na vašu stranicu. Facebook tada na osnovu pravila i stranica koje su kupci posetili, svrstava kupce na spisak.
Problem sa Website Custom Audience?
Ako ste agencija koja upravlja sa više Facebook oglasa za više različitih klijenata. Problem leži upravo u ovoj vezi: jedan nalog za oglašavanje = jedan pixel, što predstavlja prepreku za specifično upravljanje kampanjama.
Moguće rešenje za to je kreiranje više naloga za oglašavanje kojima jednostavno možete da upravljate u Business Manager-u. Ako pak posedujete više stranica, kreirajte Website custom audience unutar jednog naloga za oglašavanje i razdvojite listu korišćenjem pravila. U tom slučaju izbegavajte korišćenje opcije “All Website Visitors” pogotovo ako su stranice međusobno nepovezane. Koristite opciju “People who visit specific Web pages” i uzmite u obzir samo domen vaše stranice npr. arbona.rs.
Blog meni
Društveni marketing - zadnji postovi