Facebook lajkovanje – Page likes

Objavljeno 3.12.2014. 12:36:38
Pitanje koje postavljaju svi oglašivači: kako povećati broj lajkova na vašoj Facebook stranici ili na Facebook stranicama vaših klijenata? Iako se neki ne slažu da je to bitno, mi smatramo da su novi, relevantni page likes vrlo bitni, stoga su nam kampanje za povećanje broja lajkova uvek aktivne, kako one od klijenata, tako i naše. Razni su načini kako možete da povećate broj fanova vaše Facebook stranice, mi vam donosimo samo nekoliko njih:
 
  • Napravite custom audience sa vašom e-mail listom i oglasima ciljate samo one koji još nisu fanovi vaše Facebook stranice – odličan način da pronađete visoko relevantne page like-ove.
  • Napravite Website custom audience – vašim oglasima ciljajte one koji su posetili vašu Web stranicu, kreirajte razna pravila, uzmite u obzir one koji su bili na vašoj Web stranici u poslednjih 30 dana, one koji su bili juče, uzmite u obzir one koji su posetili određene podstranice vašeg Weba… varijacija je jako puno, samo je potrebno odabrati najbolju opciju s obzirom na oglas, a sve u cilju povećanja broja page like-ova.
  • Koristite lookalike audience na pametan način – iskoristite svoju najdragoceniju publiku kao model za lookalike audience kako biste povećali broj page like-ova.
  • Još mnogo toga – što služi povećanju page like-ova Vaše Facebook stranice.

Zašto je na kraju navedeno „još mnogo toga“? To je zato što svi znamo da se oglašivači koriste raznim trikovima, ne bi li povećali broj lajkova na Facebook stranicama svojih klijenata. Jedan od tih načina je „stisni page like – ako želiš učestvovati u nagrađivanju“. Srećom, takav način kreiranja aplikacija za nagrađivanje, Facebook je sa 5. decembrom 2014. potpuno ukinuo. Zašto srećom?



Pojedine aplikacije koristile su pristup koji se naziva „like-gating“ što zapravo znači da se korisnicima koji se prijavljuju u aplikaciju prikazuju različiti ulazni ekrani, zavisno od toga jesu li ili nisu fanovi Facebook strance. Ako je korisnik koji se prijavljuje već kliknuo na page like, odnosno već ranije postao vaš fan, njemu se prikazuje ekran sa direktnom prijavom u aplikaciju. Ako se prijavljuje korisnik koji do sada nije kliknuo page like na vašoj Facebook stranici, tj. do trenutka prijave u aplikaciju još uvek nije postao vaš fan, njemu se prikazuje ekran „klikni page like kako bi se prijavio“. Već vidite da se radi o svojevrsnom nagovaranju korisnika Facebook-a ne bi li kliknuli page like na Facebook stranicu na koju u suprotnom vrlo verovatno ne bi.

Nakon što je Facebook zabranio ovakav pristup aplikacijama, digla se velika prašina jer su oglašivači smatrali da su time zakinuti. No, mi ne bismo to tako nazvali. Ako razmišljamo tako da su to korisnici koji su kliknuli page like samo zato da bi pristupili nekoj nagradnoj igri, ti korisnici sigurno nisu zainteresovani za vas u onoj meri kao oni koji su to učinili bez ovog uslova. Facebook to ne želi. Facebook želi da korisnici kliknu na page like samo onoj stranici koja im se zaista sviđa, ali i mi oglašivači to želimo. Ovaj potez će definitivno poboljšati korisničko iskustvo, zato što će korisnici videti sadržaj koji im se stvarno sviđa. Ali isto tako, ovaj potez će unaprediti ciljanje oglašivača jer će sada ciljanje prema interesovanjima imati više efekta.

Ipak, ako Facebook korisnici kliknu page like samo da bi nešto zauzvrat dobili, a ne zato što im se vaša stranica zaista sviđa, to može smanjiti kvalitet korisničkog iskustva. Ako je korisničko iskustvo loše, oni provode manje vremena na Facebook-u. Ako se broj korisnika koji provode vreme na Facebook-u smanjuje, to je loše za oglašivače. Formula je jednostavna, oglašivačima su potrebni aktivni Facebook korisnici da bi njihovo oglašavanje imalo smisla. Njima su potrebni korisnici koji su veoma zainteresovani za njihov proizvod ili uslugu, zbog tog proizvoda ili te usluge same, a ne zbog “nagrade” za page like.

Ova nova zabrana od strane Facebook-a će vremenom poboljšati ciljanje prema interesovanjima. Ako želite da povećate page like svoje Facebook stranice, jedan od načina jeste da napravite kampanju za povećanje page like-ova (kao što smo naveli da i sami radimo). Recimo da je neki brand stekao mnogo page like-ova pomoću „like-gating“, a vi prema interesovanjima ciljate fanove tog branda, zato što smatrate da su interesovanja fanova koji su lajkovali taj brend slični interesovanjima vaše potencijalne publike. Kako ćete znati na koji su način oni došli do svojih fanova? Što ako su došli isključivo putem takmičenja i nagrađivanja? Da li želimo da ciljamo njihove korisnike čija je stvarna zainteresovanost upitna?

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM