Hashtagovi: 5 razloga zašto morate da ih imate u svakoj marketinškoj kampanji! #HashtagInLoveMarketing

Objavljeno 17.8.2018. 11:48:24
Hashtagovi: 5 razloga zašto morate da ih imate u svakoj marketinškoj kampanji! #HashtagInLoveMarketing
Hashtagovi su cool! Hashtagovi su svugde! Na facebooku, na Instagramu, na jumbo plakatima, unutar novinskih članaka na netu, blogovima... (Spomenuli bismo i Twitter, ali ne znamo ko ga od nas uopšte ima(??); Iko?

A jesu li i u vašim marketinškim kampanjama? #NiULudilu?

Pa zašto? Je li ova tarabica previše mladenačka i previše napredan jezik? 

Dobro, istina je da je # kul i poseban način komunikacije na netu, ali hashtag upotrebljavaju milenijalci! Generacija koja troši i generacija koja je zauzela celi internet svet!

Pa ako ste prodavnica bele tehnike, prodavnica mešovite robe ili pak stomatološka ordinacija, hashtag je MUST HAVE u marketinškim kampanjama. Mislite da je vaša ciljana publika prestara i preozbiljna za hashtagove? Razmislite ponovno! Naši roditelji, pa i nečije bake znaju šta znači ova tarabica (doduše, ne znaju je izgovoriti :))! Znaju da će se klikom na nju izlistati sav povezan sadržaj s tom tarabicom. To je odlično kod čitanja novina na netu :)

Ali vratimo se mi na hashtag. Šta je, kako i zašto ga uopšte možemo koristiti?

Šta je #hashtag i kako je postao deo pop kulture?

 

Hashtag je bilo koja reč  ili grupa reči koja ispred sebe ima oznaku # sa ciljem da kategorizuje i nalazi razgovore vezane za određene teme.

 

Pre nego što je zasjao na društvenim mrežama, ovu smo tarabicu najčešće mogli videti na telefonima pokraj brojke 0. Išlo je nekako * 0 #. Za šta su ovi znakovi služili niko nije znao, sve dok nismo dobili mobilne pa smo pomoću tih znakova mogli dopuniti kredit.

 

Ali znak # je u većim telefonskim sistemima značio kraj nečega. Na primer, kada je trebalo da korisničkoj podršci utipkati broj kartice, na kraju biste stisnuli tipku #. Kao STOP u telegrafu. 

 

Ali, svoju megapopularnost, hashtag ipak duguje Twitteru. Pre 10-ak godina (2007. godine), je developer Chris Messina predložio u samom tweetu da ne bi bilo loše da se teme razgovora počinju grupisati znakom #. I ostalo je sve istorija.

Kako funkcioniše hashtag?


Čim ispred reči stavimo znak # to znači da našu objavu “grupišemo u određene foldere”. Ukoliko upotrebimo  #OnlineMarketing ili #BlogJeZakon #Arbona naša će objava biti grupisana pod tim hashtagovima. 

Kad bude na Instagramu ili na Facebooku neko pretraživao određeni hashtag, npr. #OnlineMarketing, u rezultatima pretrage moći će da vidi sve objave povezane sa tim hashtagom. Klikom na objavu možete da dođete na druge profile i to će verojatno biti početak jednog divnog prijateljstva :)
 
Facebook i Instagram hashtagovi

Hashtagovi su odlična stvar jer kada puno ljudi priča u isti glas (kako to biva na društvenim mrežama), # pomažu da pronađete razgovor koji vas interesuje. 

Ono što je najbolje jeste da svi popularni pretraživači mogu da indeksiraju hashtagove. Google, Bing i Yahoo. Hashtagovi su najveći izum 21. veka! Oni okupljaju ljude na jednom mestu, oni dele zajednička interesovanja i oni inspirišu! Oni samo jednim klikom olakšaju korisnicima da skoče sa rasprave na raspravu čime se olakšava komunikacija, povezivanje i rast društvene zajednice. 

Ukratko, oni imaju moć da povećaju online saobraćaj i angažman!

Međutim, svaki trend dolazi sa svojim dobrim i lošim stranama. S obzirom na današnji način korišćenja hashtagova, svaka druga reč je hashtag, a u offline svetu ne možeš da prođes a da se ne zagledaš u natpis sa hashtagom. Događa se da mnogi zapravo ne znaju kako da ga koriste. Zbog toga su jadni hashtagovi često zloupotrebljeni, pogrešno shvaćeni i pogrešno postavljeni.

Na internetu smo slučajno pronašli odličnu fotografiju koja dočarava današnju upotrebu hashtagova (iako se radi o Twitteru).

Hashtagovi i njihova upotreba


Kako koristiti hashtagove za uspešnije marketinške kampanje?


Od hashtagova možete da imate mnogo koristi, ali samo kada ih strateški upotrebljavate. Na primer, mogu da istaknu vašu objavu i da zasene konkurentsku, da podignu svest o vašem brendu, da ciljaju specifičnu publiku i da poboljšaju SEO.

Kako biste dobili što više koristi od njih, pročitajte naših 5 hashtag saveta za bolje marketinške kampanje.

Upotreba hashtaga #1: Povećajte organski doseg vaših objava


Ako želite povećati doseg objava, u objavu stavite hashtag


Otkako je Instagram ažurirao novi algoritam, korisnicima je mnogo teže da prošire organski doseg objava. Ako tome pridodate sve veći broj aktivnih korisnika na Instagramu, gotovo da je nemoguće da se očekuje da će se vaš glas čuti u svoj toj buci. Kao da ste na pijaci. 

Najjače oružje u vašem arsenalu su svakako hashtagovi jer oni pomažu da kategorizujete svoj sadržaj na Instagramu i drugim društvenim mrežama. Na taj će način Instagram korisnicima vaša objava pre izaći pred oči :)

Ali imajte na umu da preterano korišćenje hashtagova može da dovede do Instagramovog ograničenja dosega vaših objava. Instagram to ograničenje naziva Shadowban. 

To znači da se vaše objave neće prikazivati u rezultatima pretraživanjima jer će biti skrivene od očiju javnosti. Evo nekoliko saveta kako možete da izbegnete Instagramovo ograničenje dosega:
  • Koristite specifične hashtagove. #DrustveniMarketing je mnogo bolji hashtag od hashtaga #marketing.
  • Upotrebljavajte relevantne hashtagove. Hashtagovi bi vas morali povezati s ciljanom publikom, a ne samo sa nekim ko bez razloga deli lajkove. 
  • Pratite šta rade ostali. Proverite koje hashtagove koristi vaša konkurencija, šta vaši pratitelji rade i upotrebljavajte one koji su najdelotvorniji. 


Upotreba hashtaga #2: Stvorite brendirane hashtagove


Brendirani hashtagovi su jedna od najvažnijih stvari koje možete da učinite za marketinšku kampanju. 

Brendirani hashtagovi, kao što im ime govori, sadrže ime vašeg brenda. Mogu da sadrže slogan vaše firme, naziv određenog proizvoda ili ime vaše kampanje. 

Postoje dve ključne prednosti upotrebe hashtagova:
  • Mogućnost praćenja uspešnosti kampanja. Praćenje izbvođenja vaše kampanje sa naglaskom na vaše brendirane hashtagove.
  • Sadržaj koji generiše korisnik. Svaki put kad korisnik stavlja jedan od vaših brendiranih hashtagova u jednoj od svojih objava, vaša se prisutnost na društvenim mrežama proširuje. 


Upotreba hashtaga #3: Hashtagajte takmičenja i poklone


Nagradna takmičenja i besplatni pokloni najviše podstiču angažman korisnika! Svi svolimo da se takmičimo i i učestvujemo u nagradnim igrama, a pogotovo kada je reč o igrama na najzabavnijem mestu na internetu - društvenim mrežama. 

Odličan primer je Lay’s čips. On je na društvenim mrežama objavio da je u potrazi za novim ukusom čipsa. Ko ima ideju neka napiše odgovor s hashtagom #DoUSAFlavor (Daj nam ukus), a najbolji će osvojiti nagradu. Kao rezultat toga, njihov se nagradni konkurs širio poput vatre jer su korisnici svake minute generisali novi sadržaj sa njihovim hashtagom. 

To možete i vi! #PrihvatiIzazov :)


Upotreba hashtaga #4: Hashtagovi ciljaju na određenu publiku


Hashtagovima možete specifičnije targetirati
 
Svi želimo da našu objavu vide i Ivica i Ljubica i Marica, ali više od svega bismo želeli da našu objavu vide naši potencijalni klijenti i kupci.  Za to nema boljeg načina nego upotrebiti hashtag. Na primer, ako želite da ciljate tržište koje je fizičko aktivno, mogli biste da upotrebite hashtag #fitnesslife #health ili #zdravahrana kako bise došli do publike koja prati ove hashtagove. 


Upotreba hashtaga #5: Hashtagovi omogućavaju bolju korisničku podršku


Pratite hashtagove u kojima se spominje vaša firma ili brendirani hashtag i brzo odgovorite na komentare, pritužbe ili pak pohvale Instagram korisnika.  Praćenjem svojih hashtagova možete u relativno brzom vremenu da reagujete na negativne komentare i da odmah smiriti situaciju. 


Upotreba hashtaga #6: Koristite hashtagove koji su specifični za vaš sadržaj


Hashtag online marketing

Hashtagovi koji označavaju vaš sadržaj ne moraju da budu u trendu. Ne moraju da budu popularni niti da budu povezani sa vašim brendom.

Ovakvi hashtagovi označavaju pojam koji se direktno odnosi na sadržaj objave. Na primer, hashtag za objavu o našem novom blogu koji govori o email marketingu bi mogao da bude #EmailMarketing #Newsletter

Ovakva vrsta objave je visoko optimizovana za pretraživanje, pa su velike šanse da će na našu objavu doći oni koje interesuje ovo područje marketinga.

Hashtagovi koji označuju sadržaj korisni su za poslovanja koja:
  • imaju fizičke proizvode
  • deluju na određenom mestu
  • učestvuju u raznim eventima
  • pišu blogove i informativni sadržaj
Kao što možete da vidite, hashtagovi mogu da ojačaju marketinške kampanje na razne načine. Mogu da budu delotvoran način za pokretanje, učestvovanje ali i praćenje razgovara koji se događaju u vašoj branši. Nakon što ste saznali 6 razloga zašto su hashtagovi nužni u marketinškim kampanjama, vreme je da ih počnete i upotrebljavati. 

Ako vam baš i ne ide, slobodno nas kontaktirajte pa ćemo zajedno voditi vaše marketinške kampanje! #ArbonaZnaSve! ;)

#Srećno! :)


Kontaktiraj Arbonu
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge