Instagram grid pinning

Objavljeno 22.9.2022. 9:32:38
Instagram grid pinning
Nakon što je testirao opciju tokom aprila, Instagram je grid pinning omogućio svim svojim korisnicima. Novom funkcionalnošću tako je otvoren dodatni prostor za kreativnost vlasnika Instagram profila.
  
  

Šta je uopšte grid pinning?


Grid pinning je nova opcija na Instagramu koja Vam omogućuje da odaberete tri objave (fotografije ili reels-a) koje ćete zadržati na vrhu svog profila. Koncept je sličan onom istaknutih Instagram story-a, odnosno priča, koje možete zadržati i razvrstati u setove, a prikazuju se odmah ispod Bio sekcije Vašeg profila. Ipak, za razliku od priča, objave nisu posebno odvojene već se samo nalaze na prve tri pozicije Vašeg feeda.

Kao i kod Facebooka i Twittera, sve što “pinujete” odnosno zakačite na vrh svog Instagram profila, ostaje tamo tako dugo dok sami ne uklonite pin, a sav ostali sadržaj koji objavljujete pojavljivaće se ispod zakačenih objava. 
 
  

Kako zakačiti objavu?


Za početak, proverite da li imate najnoviju verziju Instagrama, odnosno postoji li ažuriranje za preuzeti iz Vaše prodavnice aplikacija.

Kako bi pinn-ovali objavu, otvorite aplikaciju pa otvorite svoj profil. Među objavama pronađite onu koju želite zakačite i kliknite na nju. Kada ste otvorili objavu, pritisnite na tri tačke gore desno kako bi Vam se prikazale dodatne opcije, pa među njima pronađite i onu “Zakači na svoj profil”.
 


 

Vratite se korak unazad kako biste pogledali ceo feed i uverili se da je objava zakačena. Pinn-ovane objave možete prepoznati i po ikoni čiode u gornjem desnom uglu. U slučaju da ste zakačili objavu sadržanu od više fotografija, ikonicu koja označava galeriju zameniće ikonica zakačene objave.

Još su Vam preostala dva mesta za zakačene objave, pa ukoliko želite, odaberite dodatne dve objave i ponovite isti postupak.

Imajte na umu da redosled kojim ste zakačili objave igra ulogu u redosledu njihovog prikazivanja na feedu. Naime, poslednja objava koju ste zakačili prva se pokazuje na Vašem profilu.
 


 

Srećom, objave koje ste zakačili možete i otkačiti. Postupak je identičan onom za pinn-ovanje, samo što u meniju na mestu “Zakači na svoj profil” sada stoji “Otkači sa profila”.  Odaberite tu opciju, vratite se na pregled profila i uverite se da objava zaista više nije zakačena na vrh profila.  Ukoliko se poigrate pinn-ovanjem i unpinn-ovanjem, možete lako postići željeni redosled objava.

  
  
Kako koristiti grid pinning opciju u marketingu


Iako je dostupna svima, kompanije i poslovni nalozi verovatno će imati najviše koristi od ove opcije. Donosimo i nekoliko predloga kako koristiti zakačene objave:
 
Kratkotrajne ponude
 
Imate trenutno u toku neku akciju ili popust na određeni proizvod? Zakačena objava može biti korisna kako bi Vaši kupci lako videli tu informaciju.

I mi smo nedavno iskoristili pinned post upravo za tu namenu -  u toku su bile prijave za našu Akademiju digitalnog marketinga koja se održava uživo u Arboninim prostorima u Zagrebu. Kako je tema bila aktuelna, a vreme prijava ograničeno, zakačili smo tu objavu kako bi bila lako dostupna i vidljivija svima koji posete naš Instagram profil.
 

 
 
Istaknuti sadržaj
 
Jeste li, na primer, nedavno u prodaju pustili novu kolekciju odeće? Ili u svoju ponudu uvrstili novog proizvođača? Možda objavili novi sadržaj na YouTube-u? U takvim i sličnim slučajevima možete koristiti pinned posts kako biste istakli novitete i sadržaj u Vašoj ponudi ili na drugim Vašim kanalima.
 
  
Sezonski sadržaj

Zimski praznici ili letnja sezona, primeri su kada takođe možete da istaknete prigodan sadržaj.
 
  
Recenzije kupaca

Ukoliko imate snimljene recenzije kupaca odnosno klijenata koje ste objavljivali, ovo može biti odlična prilika kako biste ih istakli i pokazali svima šta o Vama misle oni koji su isprobali Vaše proizvode ili usluge. 
 
 

Na kraju...

  

Bez obzira želite li istaći neki svoj proizvod, posebnu ponudu ili pozitivna iskustva drugih, označene objave mogu Vam u tome pomoći s obzirom da su prvi sadržaj koji potencijalni kupci vide kada posete Vaš profil. Kako bi im ponudili što kvalitetniji sadržaj, a niste sigurni kako, uvek nam se možete javiti. Naši stručnjaci za digitalni marketing pomoći će Vam da napravite strategiju, uočite prilike, kao i da stvorite dobar sadržaj koji će privlačiti pažnju. 

 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM