Instagram SEO: 5 načina kako povećati vidljivost

Objavljeno 6.10.2022. 9:38:53
Instagram SEO: 5 načina kako povećati vidljivost
Kako Instagram mesečno ima preko milijardu aktivnih korisnika, dobra i promišljena Instagram SEO strategija vrlo je važna kako bismo povećali svoj domet na ovoj platformi. U ovom blogu ćemo proći kroz sve na šta bi trebalo pripaziti, kao i šta i kako unaprediti u Vašoj strategiji, a sve kako bi postići što bolje rezultate.
 
 

Šta je SEO na Instagramu?


Kada pričamo o SEO-u na Instagramu, zapravo se radi o svemu onome što možete učiniti kako bi se Vaš sadržaj pojavio na što više mesta - od rezultata pretraga do  preporučenih objava. Ili drugačije rečeno - to je taktika kojom možete povećati svoju vidljivost i olakšati da Vas “otkriju” i pronađu.

Što više ljudi vidi vaš sadržaj, veća je šansa da će Vas zapratiti i da ćete povećati broj followera.

Instagramov algoritam obrađuje sav sadržaj koji se pojavljuje na aplikaciji, pri čemu skuplja razne informacije i određuje o čemu se radi u kojoj objavi. A posledično, može odrediti i kome bi koja objava mogla da bude interesantna. Iako taj algoritam radi samostalno i automatski, ipak postoji nekoliko načina kako ga usmerite kako Vama više odgovara.

Instagram pretraga podseća na onu Google-ovu, i preko nje možete doći do praktično svakog profila na toj mreži. Ona je deo Explore tab-a, gde će Vam se prikazivati preporučene objave na osnovu Vaših prethodnih interakcija na Instagramu, a slične preporuke se od nedavno pojavljuju i na Vašem glavnom feedu.

Usput, ako Vas nervira prikaz preporuka u feedu ili samo želite da vidite objave profila koje pratite, pročitajte ovde kako to učiniti.

I za pojavljivanje Vaše objave u Explore sekciji, Instagram evaluira ceo niz kriterijuma, a najvažniji su mu relevantnost za pojam pretrage koji korisnik traži, prethodna aktivnost korisnika kao i dodatne informacije o objavama koje će se potencijalno prikazati (poput broja lajkova, deljenja, komentara i slično).

Ono što želite da postignete je pomoć Instagramu da ispravno evaluira Vaše objave i tako povećate šanse prikaza kod drugih korisnika. Odgovor na “kako?” donosimo u nastavku. 

 

5 taktika
  
1. taktika: dodajte ključne reči u samo korisničko ime
Ako želite da se pozicionirate za određene ključne reči, jedan od najboljih načina je uključiti ih u svoje korisničko ime ili naziv svog profila. Na primer, ako ste kompanija koja se zove Vix i proizvodite prozore, za korisničko ime birajte, na primerimer “vix.prozori”, ili čak za naziv “Vix prozori”, radije nego samo “Vix” ili “Vix d.o.o.”. 
 
 
2. taktika:  u opisima koristite ključne reči
Do nedavno, na Instagramu ste mogli da pretražujete isključivo po oznakama, odnosno hashtagovima. Vremena su se promenila pa se sada pretrage mogu vršiti i po ključnim rečima. To znači da je postalo vrlo bitno kako ćete napisati opis svoje fotografije ili videa, kao i da obavezno uključite ključne reči koje se tiču te objave.
 
  
3. taktika:  uključite do 20 hashtagova
Korišćenje relevantnih hashtagova je i dalje jedan od najboljih načina da Vas nova publika na Instagramu pronađe i otkrije. Na kraju krajeva, hastagovi upravo tome i služe - da prilikom pretrage određene oznake dođete do novog, zanimljivog sadržaja koji do sad niste videli, od profila koje ne pratite.
 
 
4. taktika:  dodajte opisni Alt text
Iako se izvorno radi o opciji za pristupačnost, takođe je možete iskoristiti za bolji SEO. Instagram automatski generiše Alt text kako bi slabovidne i slepe osobe mogle da ga čuju kroz “čitač ekrana”, ali Vi ga možete ručno promeniti. Sve što treba da učinite je na zadnjem koraku pre same objave Vašeg novog posta, odabrati “Više podešavanja” i tamo da odabrete “Alt text”. Isto možete da učinite i za postove koji su već objavljeni. Kliknite na konkretan post, pa na tri tačkice i izaberite “Uredi”. Sada će Vam se opcija za uređivanje Alt texta pojaviti pri dnu same fotografije, na desnoj strani.  
 
 
5. taktika: budite konstantni
Držite se pravila i strategije koju ste odredili jer je konstantnost ključ. Ona je ta koja će sa vremenom naučiti Instagram ko ste Vi zapravo, kakav sadržaj objavljujete i pomoći mu da razume koliko zaista vredi Vaš sadržaj. Takođe, on će se početi da se prikazuje sve relevantnijoj publici, a Vi ćete videti sve bolji učinak svojih taktika.

Ali, ukoliko Vam se sve ovo čini prekomplikovano, nemate vremena da se bavite strategijama za društvene mreže ili čak ne znate kako biste ih sami osmilili, javite nam se i naši stručnjaci će Vam rado pomoći u postizanju ciljeva.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM