Kako smanjiti stopu napuštanja korpe

Objavljeno 19.5.2022. 9:36:01
Kako smanjiti stopu napuštanja korpe
Ako posedujete ili upravljate internet trgovinom, najverovatnije razumete frustracije koje nastaju kada korisnik napuni korpu, ali ipak odustane od kupovine.

Verovatno ste videli korisnike koji posećuju Vašu e-trgovinu, istražuju Vaše kategorije proizvoda i listaju stranice proizvoda. Uzbudite se što neki od njih kliknu "Dodaj u korpu" - konačno, malo prodaje, zar ne?

Ali onda - ništa.

Ne završave kupovinu. Neki od njih se ni ne vraćaju u Vašu prodavnicu.

Ovo je problem poznat kao "napuštanje korpe".


Napuštanja su češća nego što mislite


Studija Baymard Instituta iz Kopenhagena u Danskoj utvrdila je da čak 68,5% potrošača napušta svoju online korpu tokom kupovine.

Drugim rečima, 2 od 3 kupca koja su zagrejana za Vaš proizvod, tokom kupovine će odustati od kupovine.

Mnogi vlasnici web shopova ne razumeju zašto ljudi napuštaju kupovinu.

Prema Baymard Institutu, većina ljudi koji napuste internet trgovinu su samo posmatrači.

Kako biste popravili stopu napuštanja korpe, moraćete podstaći neodlučne kupce da završe kupovinu.

Donosimo Vam nekoliko razloga zbog čega to kupci rade i nekoliko praktičnih saveta za smanjenje napuštanja Vaše korpe.


Najčešći razlozi odustajanja od kupnje

  • skupa dostava,
  • briga oko sigurnosti online plaćanja kreditnom karticom,
  • neočekivani dodatni troškovi,
  • nedostatak preferirane opcije plaćanja,
  • nedostupnost proizvoda.


Skupa dostava

Skupa dostava je najčešći razlog napuštanja online kupovine. Zahvaljujući velikim trgovačkim lancima, besplatna dostava je postala najnormalnije očekivanje kupaca. Ipak, besplatna za kupca znači da nije besplatna za Vaše poslovanje.


Briga oko sigurnosti

Sigurnost online plaćanja kreditnim karticama i dalje je veliki problem. Možda ne Vama, ali krajnjem korisniku svakako jeste. Ovo posebno važi za manje poznate web shop-ove ili nove web shopove na kojim će potencijalni kupci dva puta razmisliti hoće li ostaviti svoje podatke. Potrudite se da pojasnite korisniku koliko pažnje posvećujete sigurnosti kako zbog brige ne bi napustio Vašu korpu. Osim što uvek treba da imate jasno navedenu adresu, podatke o firmi, svakako istaknite i sigurnosne sertifikate. Njih ćete uglavnom dobiti od payment gateway pružatelja usluge pomoću kog se obavljaju transakcije.


Neočekivani dodatni troškovi

Veliki broj kupaca odustaje od kupovine kada shvate da je cena željenog proizvoda neočekivano velika. Već smo pomenuli preskupu dostavu. Zato je izuzetno važno da su troškovi transparentno naglašeni na samom početku procesa kupovine – ako kupca tek pred kraj checkout faze obavestite o dodatnim troškovima dostave velika je mogućnost da će se osećati prevarenim i odustati od kupovine u nedostatku novca.


Nedostatak preferirane opcije plaćanja

Veći izbor načina plaćanja omogućava Vašim kupcima da izaberu onaj koji je njima najprikladniji. Neka na početnoj stranici budu navedeni svi načini plaćanja kako bi potencijalni kupci bili u mogućnosti odmah da izračunaju konverziju valute što će dodatno sprečiti napuštanje punih korpi pred sam kraj kupovine. Osim toga, računajte i na onu vrstu ljudi koja uopšte ne voli plaćanje karticom, ali toliko želi određeni proizvod da će ga rado platiti pouzećem.


Nedostupnost proizvoda

Postoji li nešto što će više razočarati kupca od sjajnog korisničkog iskustva koje završava - nedostupnošću proizvoda jer se neko nije setio da ažurira zalihe? Pazite da Vam se to ne dogodi i redovno ažurirajte katalog proizvoda.

Na primer, rezervisana zaliha omogući će Vam da automatski upravljate načinom prikazivanja proizvoda, zavisno od njegove dostupnosti, ili da dodate poruku posetiocima kojom upozoravate da će određenog proizvoda uskoro nestati iz skladišta.


Mogućnost kupovine bez registracije

Jedan od najčešćih razloga zašto kupac odluči da napusti korpu je i popunjavanje nekad i besmislenih podataka. Mogućnost kupovine bez registracije trebalo biste svakako da imate s obzirom na to da, u protivnom gubite svakog četvrtog kupca. Kome se još da upisivati podatke, posebno ako ne postoji automatsko popunjavanje ili registracija putem Facebook ili Google naloga?


Nedostatak remarketing kampanje

Remarketing omogućuje prikazivanje oglasa osobama koje su prethodno posetile Vašu stranicu, s ciljem podsticanja daljeg kontakta i učvršćivanjem odluke o kupovini. Treba imati na umu da je veća verovatnost da će osoba koja je već prethodno posetila Vašu stranicu postati Vaš kupac, nego onaj ko je nije nikada posetio. Zato je potrebno tog istog kupca podsetiti na prethodnu kupovinu kako bi mogao nastaviti tamo gde je stao.

U slučaju da Vam je potrebna profesionalna pomoć prilikom optimizacije ovih procesa, slobodno nam se obratite. 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM