Novosti u Facebookovom algoritmu: recite zbogom zavaravajućim zdravstvenim informacijama!

Objavljeno 31.7.2019. 8:04:56
Novosti u Facebookovom algoritmu: recite zbogom zavaravajućim zdravstvenim informacijama!
Uskoro ćete na svojem news feedu vidjeti manje čudotvornih lekova - barem prema izjavama nadležnih iz Facebooka. Naime, Facebook je već prošlog meseca počeo proučavati i obrađivati objave, publikacije i ostali online sadržaj povezan s medicinom, zdravstvom te prodajom zdravstvenih proizvoda i usluga. 

Facebook je tako obećao da će smanjiti prikazivanje onih objava koje u sebi imaju nedokazane činjenice o zdravlju kako bi sveukupno minimalizovao zdravstveni sadržaj niskog kvaliteta. 

Znamo da ljudi ne vole objave koje su senzacionalne ili neželjene, a zavaravajući zdravstveni sadržaj posebno je loš za našu zajednicu”, rekli su iz Facebooka.

Ovo je ažuriranje rezultat nedavnih izveštaja o privatnim Facebook grupama koje, na primer tvrde da je izbeljivač čudotvoran lek protiv autizma ili da je soda bikarbona alternativni lek za rak. 

Proces uklanjanja Facebook objava s lažnim zdravstvenim obećanjima

Facebook objašnjava:

“Prošlog smo meseca proveli dva ažuriranja kako bismo smanjili broj objava s preteranim ili senzacionalnim činjenicama o zdravlju koje pokušavaju prodati proizvode ili usluge na temelju zdravstvenih činjenica.

Prvim ažuriranjem smo pokušali da utvrdimo da li je objava o zdravlju preuveličana ili zavaravajuća - na primer, da li se spominje čudotvorni lek. Drugim ažuriranjem smo pokušali da utvrdimo da li objava promoviše proizvod ili uslugu na temelju neke činjenice - na primer, lekovi ili tablete koje će sigurno pomoći da izgubite težinu.”


Primjeri Facebook objava sa zavaravajućim zdravstvenim informacijama

Facebook se počinje rešavati ovakvog sadržaja na isti način kao što se rešavao clickbait sadržaja. On identifikuje izraze koji se obično koriste u tim objavama kako bi mogao predvideti ostale senzacionalne zdravstvene činjenice.

Facebook kaže da budete oprezni s datim obećanjima

Prema Facebooku, većina Facebook stranica neće videti značajne promene u distribuciji objava i promocija. Naravno, objave sa senzacionalnim činjenicama o zdravlju ima će smanjenu distribuciju pa bi trebali izbegavati preuveličavanje mogućnosti vaših proizvoda.

To se takođe tiče i himalajskih lampi koje mogu izlečiti artritis, chia semenki koje su čudesni plodovi prirode ili pak čaj od kamilice koji može sprečiti bolesti srca.
Zato pametno i oprezno! Ipak je Facebook jedna od najpopularnijih društvenih mreža u Srbiji (uključujući Instagram) pa sigurno ne želite dobiti zabranu pojavljivanja. Trebate li pomoć na području marketinga na društvenim mrežama, slobodno nas kontaktirate :)


 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM