Zašto Boost post nije najbolja opcija?

Objavljeno 25.1.2016. 11:33:14
Zašto Boost post nije najbolja opcija?
Jedan od mogućih načina promovisanja postova na Facebook mreži jeste Boost Post opcija koja se pojavljuje uz svaki post. Zašto Boost post nije najbolja opcija za promovisanje postova, objasnili smo u nastavku ovog bloga.

Boost post opcija na Facebook društvenoj mreži
Mnogi koriste ovaj način za promovisanje postova jer je jednostavan i brz. Takođe, neki ga upotrebljavaju jer nisu upoznati sa drugim opcijama.

Najveći nedostatak Boost post opcije je ograničeno targetiranje. Naime, Boost post nam nudi tek nekoliko načina za targetiranje ciljne publike (slika 1):
  • korisnici koji su lajkovali vašu Facebook stranicu
  • korisnici koji su lajkovali vašu Facebook stranicu i njihovi prijatelji
  • targetirani korisnici (ograničeno targetiranje)
 
Slika 1. Opcije targetiranja kroz Boost post
 
Dakle, Boost post omogućuje ciljanje fanova Facebook stranice i njihovih prijatelja. Treća opcija omogućuje ciljanje korisnika prema polu, starosti, zemlji i interesovanjima koji su još uvek vrlo ograničeni. Zbog toga, Boost post nam je jedino dobar, ukoliko svoj oglas želimo da plasiramo korisnicima koji su lajkovali našu Facebook stranicu.

Efikasnost druge opcije, u kojoj možemo da ciljamo prijatelje naših fanova, je upitna. Šta znamo o njima? Je li to relevantna publika? Ovom opcijom možemo da povećamo broj ljudi koji će videti našu objavu, ali ne i rezultate. Prema tome, oglašavanje nerelevantnoj publici može doneti samo rasipanje novca.

Zbog prethodno navedenih razloga, mi praktikujemo promovisanje postova putem Business managera. Isti nam omogućuje preciznije targetiranje ciljne publike (slika 2). Naime, on omogućuje ciljanje prilagođene publike, ciljanje po lokacijama (zemlje, gradovi, +radijus), interesovanjima, demografiji, ponašanju i drugim kategorijama.

Targetiranjem prilagođene publike možemo da ciljamo korisnike putem baze e-mail adresa, telefonskih brojeva, ID-eva Facebook korisnika ili možemo da ciljamo korisnike koji su posetili našu web stranicu. Na taj način dolazimo do publike o kojoj posedujemo već neke informacije.
 
Slika 2. Opcije targetiranja u Business manageru
 
Kao što vidimo sa slike 2. spisak mogućnosti targetiranja je u Business manageru mnogo opširniji za razliku od mogućnosti koje nam daje Boost post. Takođe, napominjemo da sve mogućnosti Boost posta se nalaze i u Business manageru.

Pre nego što započnete sa promovisanjem svojih postova, razmislite o tome koja je vaša ciljana publika. Ukoliko to nisu fanovi vaše Facebook stranice, naša preporuka je da koristite Ads ili Business manager kako biste postigli željene rezultate i racionalno uložili svoj novac.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM