5 načina kako da smanjite troškove Adwords kampanje

Objavljeno 18.6.2014. 14:24:21
Google AdWords je jedan od najboljih načina za oglašavanje putem Interneta, ali često korisnici kampanja lako gube svoj novac na svoje kampanje. Mnoge postavke u AdWords-u su zadate tako da bi se povećao vaš doseg kampanje, što je super ako želite da imate najveći mogući broj klikova, ali ne zaboravite da se oglasi naplaćuju po klikovima koji mogu da koštaju mnogo ako se izabere široka mreža. Problem je u tome što po pravilu kada dođete do više korisnika žrtvujete relevantnost, mnogi korisnici koji kliknu na oglas neće biti vaši idealni kupci i na kraju to šteti vašem ROI-u.

Ovo su top 5 načina da filtrirate neželjene klikove kako biste smanjili potrošnju svog budžeta.

1. Negativne ključne reči


Negativne ključne reči su klasičan način da filtrirate neželjene, nevažne klikove na Vaše oglase. Negativna ključna reč je zapravo suprotna od obične ključne reči, odnosno te reči dodajete u posebnu listu na koje ne želite da se prikazuje vaš oglas.

Na primer ako prodajete rekete za tenis i tenisku opremu, ne želite da se vaš oglas prikazuje onima koji traže rekete za badminton i ostalu sportsku opremu koja nije u vašoj ponudi.

Kreiranjem solidne liste negativnih ključnih reči uštedećete mnogo budžeta na bezvrednim klikovima koji nikada neće postati konverzija.

Dva su načina kako da saznate ideje za negativne ključne reči:

u izveštaju o pretraživanju možete da vidite na koje se sve reči prikazuje vaš oglas, ako vidite u spisku neku reč koja nije relevantna za vas, dodajte je u listu negativnih reči
alat za negativne ključne reči (negative keyword tool)

2. Modifikovano široko podudaranje (broad match)


Još jedan način kako da filtrirate neželjene impresije i klikove. Zamenite zadato široko podudaranje modifikovanim.

Široko podudaranje je najmanje restriktivno podudaranje, što znači da će Google uskladiti vaš oglas sa što više reči, pa i onima koje nisu relevantne za vas. Negativne ključne reči su jedan od načina da se suzbiju takva preterano agresivna podudaranja, ali postoji i drugi način, a to je modifikovano podudaranje.

Sa modifikovanim podudaranjem, što znači dodati znak + svakoj reči za koju želite da se pojavi u upitu. Dakle ako imate ključnu reč „+reketi + tenis“, Vaš oglas će se prikazivati samo za upite koji uključuju reči „tenis“ i „reketi“, poput „Kvalitetni reketi za tenis“. Dakle nećete dobijati klikove na reči poput „reketi za badminton“. Dakle, vaši klikovi će imati više potencijala za ostvarenje konverzije.

3. Uži kontekst ciljanja


Da biste se uverili u to da su klikovi na naš oglas relevantni, moramo se usredsrediti na to da se relevantan oglas prikazuje korisniku na pravom mestu u pravo vreme.

U AdWords kampanji možete da namestite svoje licitacije prema sledećem:
Lokacija: Koristite geografsko ciljanje i povisite licitacije na određenim lokacijama, na primer u krugu od 50 km od vaše prodavnice i tako izbegnite da se vaš oglas prikazuje tamo gde vi ne poslujete.
Vreme traženja: Isključite oglase van vašeg radnog vremena.
Uređaj: Podesite licitacije u zavisnosti od toga da li vaši korisnici koriste računar ili mobilni uređaj. (Mnogi oglašivači pretpostavili su da pretrage putem mobilnih uređaja vrede manje, ali u zavisnosti od vašeg poslovanja može da bude upravo suprotno).

4. Mobilna optimizacija


Mobilni tekstualni oglasi omogućavaju vam da prilagodite korisničko iskustvo za mobilne korisnike. Možete da uključiti mobilne specifične pozive na akciju i da usmerite korisnike na mobilno optimizovanu odredišnu stranicu. Ovo je bitno jer se korisnici koji koriste mobilni uređaj ponašaju drugačije od običnih korisnika na računaru. Na primer, korisnici na mobilnim uređajima verovatno će pre uputiti poziv nego ispuniti obrazac. Dakle, koristite proširenja oglasa kao klik za poziv (click-to-call), jer će vam se poboljšati CTR i ocenu kvaliteta, što će vam uštedeti novac.

5. Uključite praćenje konverzija


Iznenadili biste se koliko puno oglašivača nema uključeno praćenje konverzija. Ako ne pratite konverzije u AdWordsu, ne možete ni znati koliko budžeta se troši nerelevantno. Proverite da li vaše odredišne stranice imaju uključeno praćenje konverzija tako da možete da merite šta pomaže vašoj kampanji, a šta odmaže, tada usmerite svoju potrošnju prema ključnim rečima koje postižu najbolji ROI.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM