Kako da dobijete najviše od mobilnog saobraćaja sa AdWords-om?

Objavljeno 26.3.2014 14:42:32
Google je promenio značajno način oglašavanja na mobilnim uređajima pa se više ne izrađuju posebne kampanje za mobilne uređaje što je izazvalo negodovanje kod nekih. Mobilni saobraćaj će nadmašiti nivo saobraćaja ličnih računara u 2014. i 2015., pa treba imati na umu da svoje poslovanje prilagodite mobilnim uređajima kako biste dosegli korisnike i osigurali da vaše poslovanje i dalje raste.

Otkrijte svoje stvarne mobilne performanse

Jedna od prvih stvari koje trebate da učinite kako biste dobili više od mobilnog saobraćaja jeste da proverite kakvo je stanje vašeg prikazivanja na mobilnim uređajima u ovom trenutku.

Možete to da učinite tako da najpre otvorite svoju AdWords kampanju i na nivou kampanje kliknete na segment -> Device:



Tako ćete biti u mogućnosti da vidite izvođenje svake kampanje na svom nalogu. Međutim, to nije naš prvi cilj. Isprva smo samo želeli da vidimo kako se kampanja kao celina prikazuje.


Kao što možete da vidite, ova kampanja nema dovoljan broj prikazivanja kada je reč o mobilnim uređajima.


Dve taktike za Optimizovanje Mobilnog  AdWords saobraćaja


Optimizacija mobilnog saobraćaja na AdWords nalogu svodi se na dve stvari:
  • Postavljanje prilagođavanja licitacija
  • Izrada oglasa za mobilne uređaje


Postavljanje prilagođavanja licitacija


Klikovi često imaju veću vrednost za vas ako su ostvareni na mobilnim uređajima, u određeno doba dana ili na određenim lokacijama. Postavljanjem prilagođavanja licitacija u poboljšanim kampanjama možete da povećate ili smanjite licitacije kako biste imali veću kontrolu nad tim gde se i kada prikazuje vaš oglas.

Mnogi pri postavljanju mobilnih prilagođavanja licitacija slede primer i savete drugih pa postave standardnu licitaciju minus 20% za sve svoje kampanje. Morate da razmišljate drugačije. Trebalo bi da postavite svaku kampanju pojedinačno da vidite kako se prikazuje i da postavite licitacije u skladu sa tim.

Mnogo oglašivača misli samo kako da smanje mobilne licitacije jer je to standardna preporuka na Web-u. To je sasvim pogrešno razmišljanje. Niže licitacije znače manje konkurentnosti i visoko motivisanih korisnika koji su ključni pokretači visokog ROI-a.

Pre nego što podignete svoje mobilne licitacije morate da proverite ROI i prosečnu poziciju.

ROI – Profit koji ste ostvarili od oglasa u odnosu na to koliko ste potrošili na njih. Povraćaj ulaganja mera je dobiti i troškova oglašavanja.

Prosečna pozicija za mobilne uređaje razlikuje se od one za desktop. Na mobilnim uređajima obično se vide samo dva top oglasa i dva oglasa na dnu što je ukupno 4. To je dosta manje nego od dopuštenih 11 na desktop oglasima. Položaj 3.0 bio bi odličan na desktop oglasima, ali za mobilne uređaje ta pozicija je loša pa se oglas možda neće niti prikazivati.

Izrada oglasa za mobilne uređaje (Mobile Preferred Ads)


Skrivena optimizacija na koju većina oglašivača zaboravi. Oglase kreirate na isti način kao i za desktop oglase. Kada dodate novi oglas za svoju grupu oglasa, možete da odaberete da to bude oglas za mobilne uređaje. To znači da će taj oglas biti prikazan samo na mobilnim uređajima.

Usredsredite se na to kada pišete oglas za mobilni uređaj. Ne zaboravite da korisnici vide oglas na svojim telefonima i pokušajte maksimalno pojednostavniti tekst. Dobar savet za pisanje mobilnih oglasa u AdWords-u jeste taj da uključite u tekst reči mobile ili smartphone. Nekoliko izveštaja potvrđuje da uključujući takve reči koje određuju koji uređaj korisnik koristi povećavaju CTR.

Razmislite o kontekstu svojih oglasa


Mnogi korisnici koji koriste mobilne uređaje se nalaze na konferencijama, sastancima, u autobusu, u autu i drugde pa vaš oglas nema njihovu punu pažnju. Pažnja koju vam je korisnik mislio dati može da bude prekinuta u bilo kom trenutku. Ističući posebne popuste za vaš najprodavaniji proizvod na mobilnim uređajima možete da povećate verovatnost da će korisnik zadržati pažnju dovoljno dugo da obavi kupovinu.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM