Vaša kontakt osoba

Zorana
info@arbona.rs
+381 66 802 0558

Kako da napravite profitabilnu AdWords kampanju?

Objavljeno 10.3.2014. 14:40:04
Pokretanje nove AdWords kampanje zna da bude naporan i komplikovan proces. Strah je uvek prisutan pri izradi nove kampanje pa ću vam pokazati pravi put do uspeha kreiranja profitabilne kampanje koja će trošiti manje vašeg budžeta. Jedna od najvažnijih stvari koje sam naučio jeste ta da svaki uspešni Internet marketing stručnjak započinje izradu kampanje checklist-om odnosno redom prati korake koji su veoma važni za izradu uspešne AdWords kampanje.

Korak 1. Provera potražnje

Pre nego što krenemo u izradu kampanje treba da proverimo potražnju, jer ako vaši korisnici ne pretražuju vaš proizvod ili usluge na pretraživačima, onda i nema smisla da kreirate kampanju. Pre nego što počnete da se veselite što će e kreirati svoju novu kampanju treba da utvrdite da li ima pretraživanja, a to možemo da proverimo pomoću alata keyword planner. Najpre birate lokaciju i jezik, a zatim upisujete reči koje su povezane sa vašim proizvodom ili uslugom pa vam Google predlaže još reči na tu temu i prosečni mesečni broj pretraživanja, kolika je konkurencija za te ključne reči i kolika bi bila cena klika za određenu ključnu reč.

Sve te informacije pomoći će vam pri određivanju koje reči treba da koristite za izradu svoje kampanje.

Korak 2. Neodoljiva ponuda

Što možete da ponudite u svojoj AdWords kampanji da je tako neodoljivo pa da bi korisnik mislio da bi bilo šteta da ne iskoristi tu ponudu sada i kako se možete istaći svojim oglasom ispred svih ostalih oglasa u rezultatima pretraživanja?

Odgovor je  neodoljiva ponuda koja ima tri ključne komponente:

a)      Vrednost – Vaš proizvod ili usluga mora da bude vrednija od cene. To su osnove marketinga, što ne znači da vaša ponuda mora da bude jeftina. Morate da jasno definišete vrednost svog proizvoda ili usluge korisniku i da imate na umu da vrednost uvek bude veća od cene.

b)      Verodostojnost – Kada imate ponudu koja zvuči predobro da bi bila istinita, tada korisnici mogu biti malo skeptični, pa im morate dati dobar razlog zašto je vaša ponuda tako povoljna. Npr. ako imate neku akciju ili veliki popust, tada morate da date razlog zbog čega imate tako povoljne cene. Razlozi mogu da budu na primer: slavlje godišnjice, otvaranje nove prodavnice, kraj godine itd.

c)       Smanjite rizik – Većina korisnika koji pretražuju i kupuju na Internetu imaju strah da im neko na prevaru ne uzme novac. Jedna od najboljih taktika za smanjenje rizika je garantovani povraćaj novca. Kada korisnik zna da će dobiti povraćaj novca ako mu proizvod nije dostavljen, kupovaće online bez straha. Na ovaj način ćete biti ispred konkurencije jer ćete nuditi nešto što oni možda nemaju.

Korak 3. Oglasi koji ostavljaju utisak


Sa Google AdWords oglašavanjem  plaćate samo kada korisnik klikne na vaš oglas, zbog toga vaši oglasi imaju dva važna zadatka:

Da privuku kvalifickovane korisnike kako bi kliknuli na vaš umesto na konkurentski oglas
Da oteraju nekvalifikovane korisnike da ne bi kliktali na vaš oglas i trošili vam budžet uzalud

To znači da ćete imati veći saobraćaj, više prodaje i manje potrošenog novca na nekvalifikovane korisnike, što vodi do većeg profita. Ovo je veoma važan korak i stoga vaš oglas mora da bude neodoljiv. Postoje 4 komponente od kojih se sastoji oglas:

        Naslov/Headline

Opis 1/Description line 1
Opis 2/Description line 2
URL za prikaz/Display URL

Naslov

Naslov je najvažniji deo oglasa jer je to prvo što će korisnik pročitati. Pokušajte da uključite ključnu reč u naslov kako bi Google mogao da podelja te reči kada ih neko upiše u pretraživač. Tako ćete se istaći među drugim oglasima i korisnik će imati utisak da je našao baš ono što traži.

Druga dobra strategija jeste da postavite pitanje u naslovu. Npr. ako prodajete zimske gume i vaša ključna reč je „zimske gume“, tada bi dobar naslov glasio „Da li su vam potrebne zimske gume?“ jer bi korisnikov odgovor uvek bio da, a ponekad je dovoljan samo jedan da započne prodaja.

Opis 1 i 2

U svoja dva reda koliko vam nudi Google pokušajte da opišete svoju ponudu što bolje. Istaknite svoje prednosti, istaknite akcije koje imate ili posebne uslove poput npr. besplatne dostave. Imate 35 znakova za svaki opis zato ih iskoristite što bolje.

URL za prikaz

Ovaj deo oglasa je takođe važan, tako da nemojte samo da kopirate ime svog domena. Iskoristite prostor i navedite svoju ponudu u samom URL-u kako biste se istakli od drugih oglasa.

Ovo su neki primeri kako to možete da napravite:
 
www.domena.rs/Zimske_Gume
www.domena.rs/Akcija_Zimskih_Guma
www.domena.rs/Besplatna_Dostava_Zimskih_Guma

Korak 4. Praćenje konverzija


Pre nego što pokrenete svoju AdWords kampanju važno je da postavite praćenje konverzija. Ako preskočite ovaj korak nećete znati koje ključne reči i oglasi donose najviše konverzija, a na kojima samo gubite novac. Drugim rečima nećete moći da optimizujete kampanju kada bude aktivna.

Najbolji način za praćenje konverzija jeste pomoću Google Analytics-a. Pomoću Analytics-a možete da proverite mnoge statistike i da postavite ciljeve koji su bitni za vašu prodaju. Pristup tim podacima olakšava strateško planiranje i optimizaciju vaše kampanje. Važno je da možete da doznate preko koje reči se ostvarila konverzija i u krajnjem slučaju prodaja, i da saznate koje ključne reči troše budžet, a ne stvaraju konverzije.

Postavljanje Google Analytics-a je jednostavno. Izradite svoj račun na Google Analytics-u, povežite ga sa Google AdWords nalogom i postavite Analytics kod na svoju Web stranicu.

Korak 5. Optimizacija


Kada započnete svoju kampanju i kada Google odobri vaše oglase možete da se opustite, ali samo na kratko jer kampanju sada treba konstantno optimizovati.

Većina kampanja nije profitabilno od početka i zahtevaju konstantnu optimizaciju da bi postale i ostale profitabilne. Postoje 3 područja za napredak  AdWords kampanje:

Licitacije na ključnim rečima (bid) – Kada počnete da generišete klikove, tada prema tome morate i prilagoditi vaše licitacije. Ako vaše ključne reči ostvaruju prodaju a niste na prvom mestu, tada nastavite da dižete licitacije. Ako vaše ključne reči ne donose zaradu, tada bi trebalo da smanjite licitacije ili da pauzirate te reči.
Klikovni procenat (CTR) – direktno utiče na ocenu kvaliteta (qualityscore), što direktno utiče na cenu klika. Da biste optimizovali CTR morate da testirate različite verzije oglasa kako biste videli koja ima najviše klikova.
Odredišna stranica (landing page) – Ima mnogo alata sa kojima možete da testirate odredišnu stranicu, ali ja vam preporučujem da koristite Google Analytics Experiments. Jednostavan je za korištenje i možete da se registrujete besplatno na http://analytics.google.com. Kada se registrujete, kreirajte eksperiment za testiranje dve verzije odredišnih stranica i izmerite koja generiše najviše klikova.

Ako ste kreirali svoju AdWords kampanju, trebalo bi da se fokusirati na optimizaciju iste. Ako budete pratili navedene korake, trebalo bi da ste na putu ka uspešnoj Google AdWords kampanji.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge