Kako smanjiti cenu klika na Google Ads-u?

Objavljeno 28.4.2022. 13:59:06
Kako smanjiti cenu klika na Google Ads-u?
Klijent uvek pita za cenu pa je tako dobro odmah za početak pomenuti da cena klika zavisi od broja konkurentskih oglasa za istu ključnu reč, relevantnosti sadržaja stranice i od istorije ostvarenih klikova, količini prikaza i klikova. O svemu tome zavisi hoće li cena biti viša ili niža. Naravno, i klijentu, ali i agenciji je u cilju da cena za klik na oglas bude što niža, a Google Ads funkcioniše upravo po tom principu - odnosno, u najvećem broju slučaja - oglasi se plaćaju tek kada neko klikne na njih (cost per click).
 
Dobra vest za obe strane jeste da se pravilnim i pravovremenim promenama može uticati na prosečnu cenu klika i optimizaciju budžeta, bez obzira što se kroz godine vidi povećanje prosečne cene po kliku, kako zbog rasta tržišta, tako i zbog rasta konkurencije.
 
Iako su search oglasi najduže u svetu digitalnog oglašavanja, i dalje je zahtevan proces pronaći nizak CPC.
 
Cena klika zavisi od više parametra, a najvažniji su ocena kvaliteta i licitacija koju smo spremni da platimo za klik na oglas koji se prikazuje po odabranim ključnim rečima.

Kako onda smanjiti cenu klika?

 

1. Pametno birajte ključne reči i nemojte samo skočiti na onu najjeftiniju!

Ne treba zanemariti nijednu ključnu reč na temelju cene, već odaberite na temelju količine i vrste upita za pretraživanje koje želite privući.
 
Na primer, ako Vam je najbolja ključna reč za konverziju ujedno i najskuplja, ne želite propustiti sve te konverzije zbog uštede. Ali možda ćete hteti smanjiti popis ključnih reči kako biste uštedjeli na drugim troškovima dok licitirate za tu ključnu reč sa visokim postotkom konverzije.
 
Ili, skuplja ključna reč može imati veći prosečni volumen pretraživanja što bi se moglo poistovetiti sa povećanjem broja klikova na Vašu web stranicu - povećavajući Vaš očekivani CTR. Time se poboljšava Vaša ocena kvaliteta.
 
Kod odabira ključnih reči bitno je uzeti u obzir i opseg i nameru iza tih ključnih reči. Zdrava kombinacija low-cost ključnih reči i high-reward ključnih reči osiguraće Vam najniži mogući CPC bez žrtvovanja kvaliteta ili broja konverzije.

 

2. Biranje geolokacije

U slučaju da prodajete svoje proizvode ili pružate svoje usluge isključivo u npr. Čačku, a niste odabrali geo-lokaciju oglasa, korisnici koji nisu iz Čačka neće izvršiti konverziju i rizikujete veliki bounce rate (stopa napuštanja) koji rezultira manjim kvalitetom oglasa i većom cenom po kliku.
 
Prilikom kreiranja oglasa, svakako je potrebno odabrati geo-lokaciju. Google Ads će Vam ponuditi da odaberete državu, okrug, grad ili radijus u kojemu želite da se Vaši oglasi prikazuju.


3. Negativne ključne reči

Negativne ključne reči su zapravo one ključne reči za koje ne želite da se Vaši oglasi aktiviraju. U slučaju da se bavite izradom obuće za tenis, ne želite da se Vaši oglasi prikazuju za pretrage vezane za lančiće.
 
U tom slučaju ćete pod negativne ključne reči svrstati pojmove poput lančića, prstenja i narukvica. Što više negativnih ključnih reči navedete, to će se Vaš oglas prikazivati u više relevantnih pretraga. Na taj način ćete sniziti i CPC, odnosno daćemo manju šansu algoritmu da nas prikaže na nešto što za nas uopšte nije relevantno.


4. Optimizacija landing page-a

Landing page oglasa odnosi se na onu stranicu na koju korisnik dođe nakon što klikne na Vaš oglas. Ovde treba jako paziti da ta stranica bude dobro optimizovana za sve uređaje - i mobilne uređaje i računare. Jedan od najvažnijih faktora jeste i sama brzina stranice. Osim toga, lepo dizajnirana stranica pruža puno bolje korisničko iskustvo, jasno vidljiv CTA button dodatno će motivisati korisnika da izvrši konverziju.


6. Račun u dinarima

Preporučuje se i kreiranje računa u dinarima - što je manja valuta, to će nam vremenom biti jeftinija cena klika za određenu reč. U nekim situacijama valuta u dinarima može biti prednost jer u evrima ne možemo doći do iznosa manjeg od jednog centa što je najmanje što možemo postaviti u evrima, pa tako i manje možemo optimizovati bid-ove.


Kako sniziti cenu po kliku na Google display oglasima?

Google display oglasi ponašaju se drugačije od Google search oglasa. U poslednje četiri godine prosečni CPC za Google display oglase zabeležio je pad.
 
Snižavanje CPC-a za Google display oglase nije uobičajen cilj. Ipak, svejedno biste trebali celokupno sagledati svoje napore u oglašavanju kako biste mogli da vidite gde možete uštedeti.
 
Evo nekoliko ideja:
 

1. Izuzimanja

Display oglasi prema zadatim postavkama ispunjavaju uslove za prikazivanje u svakom kutku prikazivačke mreže, važno je koristiti izuzimanja kako biste se spasili od potrošnje na nebitne klikove. Za sve vrste kampanja dostupna su uobičajena izuzimanja koja možete primeniti i na prikazivačku mrežu, poput lokacija.
 
Pored onih osnova koje morate imati, poput lokacija, evo nekoliko izuzetaka za prikaz koje biste takođe hteli da proverite:
 
Teme: Postoje li vrste stranica koje bi sadržale sadržaj koji se odnosi na teme koje ne odgovaraju Vašem display oglasu?
 
Publika: Postoji li dodatna publika koju ne želite prikazati? Na primer, Vaši korisnici koji su izvršili konverziju ili Vaša publika za remarketing?
 
Položaji: Želite li prikazivati ​​na svim vrstama web stranica ili aplikacija? Izuzimanje položaja mobilnih aplikacija i igara je popularna strategija za smanjenje cene po kliku.
 
Pomoću Google-ovih popisa dinamičkih izuzimanja možete jednostavno ažurirati i upravljati izuzimanjima na prikazivačkoj mreži.


2. A/B testiranje publike

Uz testiranje različitih načina na koje možete licitirati kako biste dobili najnižu moguću ponudu, možete primeniti i više publike na kampanju na prikazivačkoj mreži i usporediti koje imaju najniže CPC-ove.
 

3. Korišćenje prilagodljivih display oglasa

Prilagodljivi oglasi temelje se na machine learning-u, a njihova posebnost je ta što možete ubaciti više različitih naslova i opisa pa će sistem testirati određene kombinacije i reći nam šta radi ili šta ne radi. Kvalitetno postavljeni oglasi imaće nižu cenu klika. Kod ovakve vrste oglasa potrebno je uneti odgovarajuće tekstualne i slikovne sadržaje, a što su oni kvalitetniji, to će cena klika biti manja.
 
U slučaju da Vam treba pomoć ili savet u izradi Google oglasa i u vođenju Google Ads kampanja, kontaktirajte nas. Naše iskustvo u Google oglašavanju omogući će uspeh Vašim Google Ads kampanjama i smanjiti CPC Vaših oglasa!

 
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM