Negativne ključne reči u Adwords kampanji

Objavljeno 27.5.2016. 13:27:37
Negativne ključne reči u Adwords kampanji

Ako ste korisnik Google Adwords kampanje ili mislite da postanete, bilo bi dobro da obratite pažnju na negativne ključne reči u svojoj kampanji. Dodavanjem liste sa negativnim rečima možete da uštedite i do 50% budžeta. Optimizacija ključnih reči je donela mnogim našim klijentima veliku uštedu budžeta, kao i bolju stopu konverzije.

Negativne ključne reči


To su reči ili fraze za koje nema smisla da se vaš oglas prikazuje zato što su irelevantne za vašu ponudu, i sigurno vam ne bi donele korist već samo naplaćen klik bez učinka. Takve reči dodajemo u listu da se oglasi više ne bi prikazivali za njih.

Traženje negativnih reči


Nekih reči za koje mislimo da nisu dobre za nas možemo da se i sami setimo, ali većinu reči nalazimo kroz optimizaciju kampanje. Da biste pronašli negativne ključne reči potrebno je u Adwords kampanji kliknuti na tab „Keywords“, i zatim na tab „Search Terms“ kao što je prikazano na slici ispod. Potrebno je da namestite i period za koji želite da vam se prikaže statistika.

„Search Terms“ nam prikazuje reči ili fraze na koje se prikazivao vaš oglas. Čestim pregledanjem ove liste videćete koje reči il fraze nisu nikako relevantne za vašu ponudu pa ih je potrebno postaviti kao negativne ključne reči. Mnogi korisnici postavljaju svoje ključne reči na „broad match“(široko podudaranje), pa se oglasi prikazuju na svakakve kombinacije prema rečima koje ste dodali u kampanju. Često su to pogrešne fraze pa je takve potrebno da uklonimo. Na primer ako imate apartmane koje iznajmljujete u letnjoj sezoni, i pokrenuli ste kampanju na engleskom jeziku i postavili ste ključnu reč  „apartments croatia“, mnogi oglasi prikazivali bi se kada neko upiše i „buy apartments in croatia“ što bi za vas bila negativna ključna reč jer vi ne prodajete apartmane. Ovakvih slučajeva bilo je mnogo pa se i do 50% budžeta trošilo uzalud.

Vrlo je važno da redovno optimizujete kampanju kako bi se budžet trošio što relevantnije, i kako bi se ostvarila maksimalna korist odnosno što više konverzija.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge