Prelazak na GA4: Podešavanje Enhanced measurement event-a

Objavljeno 11.5.2022. 10:36:17
Prelazak na GA4: Podešavanje Enhanced measurement event-a
Ako imate svoju web stranicu, velika je verovatnost da imate podešen Google Analytics (Universal Analytics). To je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih alata za praćenje i merenje uspešnosti web stranice. Novost koju je Google nedavno objavio imaće uticaj na veliki broj web stranica: Universal Analytics odlazi u istoriju i potrebno je preći na novu verziju - Google Analytics 4.


Šta to znači za sve nas koji imamo Universal Analytics?

S obzirom da će Universal Analytics prestati da beleži podatke posle 01.07.2023, potrebno je što pre podesiti GA4. Po mogućnosti već danas! Na taj način, kada podaci u Universal Analytics prestanu da se beleže, imaćemo dovoljno veliki vremenski period za upoređivanje novih podataka unutar novog GA4 interfejsa.
Takođe, potrebno je napraviti plan migracije postojećih event-a koje smo godinama beležili. Neki od njih uključivali su klikove na odlazne linkove (npr. facebook.com/arbona.rs) ili pak merenje preuzimanja dokumenata (npr. /ponuda.pdf). 

Odakle krenuti? Možda za početak želite samo da instalirate GA4 kod kako bi se podaci prikupljali. Evo zašto je to pogrešan pristup!

GA4 killer feature je taj da bez dodatnog prilagođavanja prati sledeće (kao što je objašnjeno na njihovoj službenoj dokumentaciji):
  • Scrolls
  • Outbound clicks
  • Site search
  • Video engagement
  • File downloads
Zvuči odlično! Najbolje od svega je što su sve ove opcije uključene od starta - možete to proveriti unutar GA4 Admin > Data Streams > Web stream. 



Za ove opcije dakle nije potrebno raditi nikakva dodatna prilagođavanja u kodu, sve što treba je instalirati GA4 tracking na isti način na koji ste podesili i Universal Analytics. 

Ipak, da li to zaista tako? Naravno da nije. Idemo da testiramo jedan event iz Enhanced measurement-a - praćenje odlaznih linkova. 
 

Testiranje eventa u debug_view

Nakon što smo podesili GA4 page_view tracking bez ikakvih dodatnih event tracking-a (jer želimo da vidimo kako funkcioniše Enhanced Measurement), kliknuli smo na link koji sa domena arbona.hr ne vodi na domen arbona.hr već na domen arbona.rs. 



Klik se zaista pojavio i zabeležio, a tu su i dodatni parametari:
  • link_url: https://www.arbona.rs/
  • link_domain: arbona.rs
  • outbound: true


Testiranje event-a u Real-time

Ako isti ovaj event filtriramo u Real-time, takođe vidimoda sve funkcioniše.


Analiziranje podataka u Free form Explorations



Iako su nazivi event-a identični onima iz službene dokumentacije, parametri imaju svoje nazive koji su nešto drugačiji. Srećom, poprilično su jasni i mogu se razumeti prema nazivu. Umesto link_url ovde je naziv Link URL. Koliko vidimo, i ovaj korak je bio uspešno testiran i izgleda da sve radi. Ako ste došli do ovog koraka i odlučili ostaviti ovakav GA4 setup, ipak ćete se delimično razočarati za par meseci kada ćete hteti da analizirate svoje podatke.


User Explorer


Ako Vas zanima kako određeni posetioci koriste Vašu stranicu, nažalost nećete prikupiti potpune podatke. Sada smo ipak došli do prepreke. 





Kao što se vidi na slici, vidljivo je da posetioci posećuju stranice, klikne na određene linkove, ali nije moguće povezati tu aktivnost sa stvarnim podacima. Ipak, postoji rešenje!


Šta je potrebno dodatno podesiti?


Kako bi se dodatni parametri zapravo i zabeležili, potrebno ih je dodatno podesiti unutar GA4 interfejsa. To se radi unutar Configure > Custom definitions, a vrednosti koje treba upisati su iste one koje smo već pogledati unutar službene dokumentacije.



Predlažemo da, ukoliko želite da koristiti pun potencijal Enhanced Measurementa, svakako uključite i ove parametre:

Page view:
  • page_location
Outbound clicks:
  • link_url
  • link_domain
Site search:
  • search_term
Video engagement:
  • video_title
  • video_url
File downloads:
  • file_extension
  • file_name
  • link_text



Naravno, podesite parametre koji imaju smisla za Vaš slučaj. Limit je 50 custom dimenzija, a u slučaju da dođete do limita, uvek možete arhivirati one koji imaju manju važnost.



Eto ga, sada beležite sve potrebne podatke. Pošto je GA4 još u konstantnom razvoju, nadamo se da će se ovakve stvari ispraviti pre nego što ova verzija u potpunosti zameni Universal Analytics. Do tada, potrebno je praviti prilagođavanja kako bi iskoristili pun potencijal alata.

 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM