Kako odrediti cene na web shop-u u odnosu na konkurenciju?

Objavljeno 31.10.2022. 11:22:20
Kako odrediti cene na web shop-u u odnosu na konkurenciju?
Možete li cene svojih proizvoda zasnovati samo na troškovima i ciljnim profitnim maržama? Šta je najgore šta bi moglo da se dogodi ako zanemarite cene svojih konkurenata?

Logična pretpostavka je da biste imali manje ljudi koji posete Vaš web shop, a još manje onih koji zaista i nešto kupe. Drugim rečima, izgubili biste prodaju, a time i profit. Jasno je da se takve cene čine zbunjujućim, ali zadovoljavaju potrebe kako online trgovaca tako i korisnika.

Učinkovita strategija određivanja cena bitna je kako bi kompanija postavila cene svojih proizvoda koje su u skladu sa konkurencijom i koje će maksimizovati prihod i doneti dobit. 

Zapravo, cene su jedna od najvažnijih komponenti kada je u pitanju stvaranje marketinških strategija. Cena je jedna od prvih "stvari" koju potrošač primeti u vezi sa proizvodom i jedan je od odlučujućih funkcija kada je reč o odluci hoće li ga kupiti ili ne.

Sa porastom broja web shop-ova i sve većom online prodajom, upoređivanje cena omogućuje korisnicima jednostavan uvid u cene proizvoda, a tržište za poslovanje postaje sve agresivnije. Kompanije moraju da pripaze na strategiju određivanja cena svojih konkurenata, istovremeno uspostavljajući cene kako bi dobile potrebnu konkurentsku prednost na tržištu.
  
  

Kako odrediti cenu na web shop-u u odnosu na konkurenciju i koje činioce kompanije uzimaju u obzir prilikom određivanja cene?

  
Prvo je potrebno odgovoriti na pitanje šta je cena koja je konkurentna na tržištu! To je zapravo strategija u kojoj firme uzimaju u obzir cene svojih konkurenata dok određuju svoje cene.
  


To čine jer kupci koji pretražuju određene proizvode online upoređuju cene pre nego što odluče gde će da kupe.



Na slici je primer šest prodavnica koje sadrže traženi proizvod, ali je vidljivo da su cene različite. To znači da i vlasnici web shop-ova mogu konstantno pratiti cene svojih konkurenata kako bi znali da su njihove ponude konkurentne.

Neki od činioca koje kompanije uzimaju u obzir pri određivanju cena su:
  • troškovi,
  • konkurentnost i
  • osetljivost na cene.
Kako bi održale profitabilnost svog poslovanja kompanije moraju da odrede cenu koja:
  • pokriva proizvodne troškove,
  • pokriva određene opšte troškove kompanije i 
  • donosi odgovarajuću dobit.
 
Mnogi konkurenti izbegavaju različite modele i metode određivanja cena u koristi cena svojih konkurenata, ali postavljanje strategija određivanja cena na osnovu ponašanja konkurenata nije jednostavan zadatak. Sprovođenje strategije u kojoj pratite cene konkurenata ne znači da u potpunosti svoju cenu prilagodite ceni konkurencije. Umesto toga, to znači da uzmete takve cene kao glavni činilac prilikom testiranja različitih cenovnih mogućnosti.

Kada ciljate vrhunske kupce i nudite vrhunske proizvode, bolje je postaviti cenu iznad konkurenata. Rezultat će biti niža potražnja, ali svakako relevantni korisnici koji su spremni uložiti više.

Ako želite da ciljate veliki broj korisnika koji će postati Vaši kupci, morate ponuditi konkurentne cene.

Naravno, govorimo o dve krajnosti, pa između tih pozicija postoje hiljade različitih cenovnih kategorija i mogućnosti.
 
  

Primer iz prakse:

 
Potrošači mogu lako da izvrše pretragu cena pre nego što nešto kupe i gotovo svi to čine. Zbog toga svi web shop-ovi međusobno prate cene i pokušavaju da ostanu konkurentni. Međutim, ne žele svi da se pozicioniraju kao najjeftiniji.

U nastavku pogledajte Garmin i XIAMOI primer:




U ovom slučaju Garmin može da naplati znatno više jer su prepoznati brend svojom funkcionalnošću i kvalitetom. Zahvaljujući moćnom brendiranju, potrošači su spremni da plate mnogo više nego što bi platili za konkurentski brend.

Kao i kod većine strategija koje imaju web shop-ovi i tu postoje prednosti i nedostaci. Ali jedno je sigurno, u sferi online poslovanja ne možete da preživite bez konkurentne cenovne strategije.
  
  

Prednosti i nedostaci:

  
Prednosti:
  • Imaćete potpunu kontrolu nad svojim cenama.
  • Kompetitivna analiza koju ćete prikupiti otkriće strategije konkurencije, što će Vam pomoći da dugoročno donesete bolje odluke.
  • Ako integrišete više strategija uključujući i dinamičnu strategiju cena, testiraćete brojne cenovne tačke i maksimizovati dobit bez gubitka konkurentske snage.

Nedostaci:
  • Konkurencija samo na ceni može da Vam neko vreme omogući konkurentnost, ali takođe morate raditi na kvalitetu i raditi na dodavanju vrednosti kupcima ako želite dugoročni uspeh.
  • Ako svoje cene temeljite isključivo na konkurentima, mogli biste da rizikujete prodaju sa gubitkom. Umesto toga, kombinujte nekoliko strategija u skladu sa svojim poslovnim ciljevima. 

  
5 brzih saveta za postavljanje vlastitih cena: 

  • Uvek pokušajte da ostanete konkurentni!
  • Obratite pažnju na svoju konkurenciju.
  • Proučite istoriju cena svojih konkurenata na tržištu.
  • Pripazite na dostupnost Vaših proizvoda.
  • Informišite se jer informacije su najvažnije "oružje" koje imate.

Dobar primer strategija u kojoj se cena proizvoda postavlja u skladu sa konkurentnim cenama je primer Amazona. On prikuplja informacije o konkurentnim cenama istih proizvoda i koristi ih kako bi ponudio najnižu cenu na tržištu.

Nadamo se da smo Vam barem malo dali uvid u postavljanje cena u odnosu na Vašu konkurenciju, ali svakako budite pažljivi i postavite cenu koja će pokriti Vaše osnovne troškove!

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM