Kako razviti uspešnu CRO strategiju?

Objavljeno 11.7.2022. 10:35:00
Kako razviti uspešnu CRO strategiju?
Web stranica može biti najjači prodajni kanal, ali i ona najslabija tačka. Web stranica sa visokom konverzijom radi čak i dok Vi spavate, donoseći prodaju i povećavajući vrednost Vašeg poslovanja 24 sata dnevno.

To znači da vrhunski oglašivači premašuju konkurente više nego dvostruko. Ako želite da povećate stope porudžbina, potrebna Vam je dobro osmišljena CRO strategija koja će Vas voditi.

U nastavku ćemo objasniti zašto je CRO važan, kako ih stvoriti i kako zaista izgleda uspešna CRO optimizacija.

 

Šta je CRO (Optimizacija stope konverzije)?


Programi za optimizaciju stope konverzije (CRO) su strategije digitalnog marketinga koje pomažu poboljšanju stope konverzije na web stranicama ili u aplikacijama.

CRO obično pronalazi tačke odlaska ili prepreke na web stranici, analizira kako i zašto se događaju, a zatim Vam pomaže da razviju nove načine za obezbeđivanja budućih konverzija.

To se postiže A/B testiranjem, analizom podataka, mapiranjem kretanja kupaca, istraživanjem potrošača i još mnogo toga.

CRO može poboljšati ROI za Vaše poslovanje testiranjem metoda korisničkog iskustva koje podstiču konverzije.

Ključno je shvatiti:
  • šta dovodi korisnike na Vašu web stranicu,
  • s kojim preprekama se suočavaju kada dođu na stranicu,
  • zbog čega odlaze sa web stranice,
  • kako možete ponoviti konverziju s drugim sličnim korisnicima.

Upravo tu svima poznate taktike poput analitike i podataka koje analitika pruža, PPC praćenja, heat mapa i korisničkih zapisa koji pomažu u čitanju ponašanja korisnika na “licu mesta”.

Korišćenje kombinacije ovih alata i njihova kombinacija sa različitim testiranjima jedan je od najučinkovitijih načina za poboljšanje stope konverzije web stranice.

 

Zašto je važna CRO strategija?


CRO stratgije ključne su za rast jer:
  • poboljšavaju korisničko iskustvo,
  • povećavaju konverzije i
  • pozitivno utječu na prodaju.

Optimizacija stope konverzije može čak smanjiti troškove kupovine korisnika poboljšanjem stope konverzija kod posetioca koji su već na Vašoj web stranici.

Na primer, ako Vaša web stranica mesečno ostvari 1000 posetilaca i ima stopu konverzije od 5%, dobićete 50 konverzija mesečno. Ako možete povećati stopu konverzije za 5%, udvostručićete mesečne konverzije bez trošenja više za privlačenje novih kupaca. To možete videti na delu u ovom toku za optimizaciju stope konverzije:



CRO strategije Vam daju uvid u to šta korisnik radi na Vašoj web stranici, a kako konkurencija na celokupnom internetu raste, CRO strategije postaju sve važnije.

Ovih dana nije dovoljno ponuditi dobar proizvod ili uslugu; treba Vam i zanimljiva web stranica koja se brzo učitava, usmerava korisnike prema Vašim krajnjim ciljevima i nudi određenu dodatnu vrednost za korisnika.

Dobra CRO strategija stavlja korisničko iskustvo na prvo mesto i stvara jasan okvir za poboljšanje iskustva korišćenja web stranice kroz prilagođavanje dizajna i funkcionalnosti stranice.

Jednom kada shvatite kako, kada i zašto Vaši korisnici dolaze ili odlaze sa Vaše web stranice, moći ćete da uvedete poboljšanja kako biste omogućili da stranica postigne svoj maksimalni potencijal.

Uz dobro struktuisani CRO, imate mogućnost:
  • Poboljšati brzinu i kvalitet svoje web stranice.
  • Poboljšati dugoročni prihod bez dugoročnih ulaganja.
  • Prilagoditi korisnicima iskustva na web stranici.
  • Prikupiti nove uvide u ponašanje posetilaca i kupaca.
Prema istraživanjima:

Ko bi trebalo da razmišlja o pokretanju CRO strategije?


 
Bilo koja kompanija koja želi da poboljša svoje stope narudžbine može da ima koristi od CRO-a.

CRO takođe može poboljšati SEO napore jer poboljšavaju vreme učitavanja stranice, performanse na stranici, UX / UI pa i čitljivost.

Bilo koja kompanija koja želi da poboljša svoje konverzije ili SEO može da ima koristi od CRO strategije. Uz to, CRO je najučinkovitiji za web stranice sa jednim jasno definisanim ciljem.

Imajte na umu da su CRO strategije najprikladnije za kompanije koje žele da izgrade dugoročnu vrednost za korisnika. Vlasnici web stranica moraju da razumeju vrednost svoje web stranice i kako ona utiče na odnose sa potrošačima. Primena nekoliko CRO strategija istovremeno često je učinkovitija, ali za te strategije treba vremena.

Ideja CRO strategije je da svaka promena koja se radi na stranici obuhvata zaokruženi ciklus: proučavanje i pronalazak potencijalnih elemenata stranice koji se mogu unaprediti analizom podataka web stranice pomoću za to predviđenih alata gde veliku ulogu igra i Google Analytics sa brojnim mogućnostima, sprovođenje A/B testiranja, analiza rezultata A/B testiranja, puštanje promene u produkciju stvarnim korisnicima ali i ponovna analiza podataka web stranice i otkrivanje dodatnih mogućnosti poboljšanja kontinuirano.

Prilikom A/B testiranja važno je voditi računa o tome da se postavi ispravna hipoteza kako bi i rezultati testiranja bili uspešni. Pretpostavka je da se neće svako testiranje pokazati uspešnim u smislu da su korisnici odabrali jednu od opcija koju ste im ponudili, zato je ideja da se nikada ne ide isključivo sa jednim pokušajem A/B testiranja već da se uprkos neuspehu koji se veže za promenu jednog elementa, nastavi da testiraju ostali elementi stranice.

Kod A/B testiranja vrlo je važno da ste svesni broja korisnika koji pristupaju Vašoj stranici i da na temelju 100 korisnika mesečno ne možete obaviti kvalitetan A/B test niti dobiti opciju koja će Vam sa sigurnošću omogućiti da postignete bolju stopu konverzija, dok opseg od 1000 korisnika mesečno već sadrži dovoljno veliki broj pojedinaca koji su pristupili samom testiranju i može se uočiti uzorak ponašanja korisnika, pri čemu subjektivnosti pojedinca neće imati veliki uticaj kao što je kod 100 pojedinaca koji su pristupili testiranju.

 

Kako napraviti CRO strategiju?

 
Istraživanja pokazuju da su najbolji svetski trgovci postavili jasne ciljeve i da je verovatnije da će marketinški stručnjaci koji postavljaju ciljeve zabeležiti uspeh za 375 posto.

Ako ste spremni da pokrenete sopstveni CRO, vodite se strategijom:
  
  • Uspostavite CRO kulturu

Da bi CRO bio uspešan, potrebno Vam je učestvovanje vrednih zaposlenih. Saradnja na svim nivoima ključna je za prolazak CRO-a od početka do kraja.

Isto tako, za završetak Vaše strategije biće potrebna koordinacija sa članovima tima i odeljenja. CRO često uključuje članove timova za upravljanje podacima, UX timove, webmastere i korisničku podršku.

Da bi osigurali da Vaš CRO teče bez problema, edukujte sve članove tima i više osobe o ciljevima i prednostima samog CRO-a.
  
  • Angažujte osobe koji se poklapaju sa CRO načelima

CRO često uključuje podatke, strategiju, dizajn, copywriting i web razvoj.

Što se više povežete sa svojim timom od početka, to je verovatnije da ćete videti uspeh u svojoj CRO strategiji.

  
  • Dokumentujte i pridržavajte se CRO procesa

Uspešna CRO strategija zahteva dobro definisan proces.

Ovaj bi postupak trebalo započeti iznošenjem ključnih problema na Vašoj postojećoj web stranici i načina na koji oni doprinose dobicima i gubicima u Vašem toku konverzije.

Od tuda razvijajte hipoteze za rešavanje ovih problema i napravite kalendar rasporeda aktivnosti.

Čitav Vaš proces trebalo bi da se kreće oko A/B testiranja. Jednom kad započnete testiranje, verovatno ćete pronaći više mesta za optimizaciju. Dokumentujte mogućnosti što detaljnije.

Obratite pažnju na sve nove mogućnosti za optimizaciju i osigurajte da svaka odluka bude potkrepljena podacima i usklađena sa Vašim ukupnim poslovnim ciljevima.

  
  • Koristite CRO alate

CRO alati su bitan deo Vaše strategije.

Evo nekoliko CRO alata koje treba uzeti u obzir:
  1. heat mapa
  2. A / B alati za testiranje
  3. više varijanti alata za testiranje
  4. alati za analizu ponašanja korisnika
  5. Google Analytics
  6. alati za praćenje korisnika na web stranici
 
  • Koristite CRO metodologiju istraživanja za primenjive zadatke

Sve dobre CRO strategije započinju istraživanjem.

To može biti u tri oblika:
  • iskusno istraživanje
  • kvalitativno istraživanje
  • kvantitativno istraživanje

Istraživanje iskustva obično uključuje prolazak kroz web stranicu, analizu upotrebljivosti i heurističku analizu kako bi se razumelo funkcionisanje postojeće stranice.

Kvalitativno istraživanje može koristiti mrežne ankete, uvide u korisničku podršku i korisničko testiranje da bi se razumelo kako Vaši korisnici komuniciraju sa Vašom web stranicom kao i šta ih odbija kada odluče da napuste istu.

Kvantitativno istraživanje uključuje web analitiku i praćenje kretanja korisnika kako bi se tačno videlo gde i kako korisnici ostvaruju konverzije, gde se zadržavaju i sl.

Ovi će Vam podaci dati temelj za Vaš CRO i daće Vam do znanja tačno gde ćete usmeriti svoje napore.


  

Kako izmeriti uspeh Vaše CRO strategije?


Iako su povećane konverzije najočitiji pokazatelj uspeha CRO-a, preveliko forsiranje na konverzije može preusmeriti njegov tok CRO.

Pri merenju uspeha Vaše CRO strategije treba uzeti u obzir ostale merne podatke, poput stopa napuštanja početne stranice, vremena provedenog na web stranici, napuštanja korpe, cene po konverziji i klikova.

Zapamtite, najvažnija je kvalitetna konverzija, a ne količina.

Usredsredite svoj CRO na angažman kupaca, iskustvo i zadržavanje i bićete na putu do uspeha.

  

Na kraju…



CRO stratgije su uspešan alat za poboljšanje stope konverzije. Dobra CRO strategija može otkriti toliko prilika za rast poslovanja.

Imajte na umu da se CRO i SEO mogu raditi ruku pod ruku i zato slobodno nam se javite kako bismo zajedno pronašli put do željenih ciljeva Vaše web stranice.
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM