Kako ubrzati web stranicu?

Objavljeno 27.7.2022 15:04:12
Kako ubrzati web stranicu?
Često susrećemo situacije u kojima korisnici nisu zadovoljni brzinom naše web stranice pa odlaze sa iste bez da izvrše željenu konverziju. Kako ubrzati sopstvenu web stranicu, a time i povećati saobraćaj koji nam donosi web stranica? To su pitanja na koja donosimo odgovore.

Nepoželjne situacije poput poslovanja bez prodaje, nekoliko prijava dnevno na newsletter i više od 90% odlazaka sa stranice bez bilo kakve interakcije sa stranicom znak su za uzbunu i vreme da se nešto pokrene.

Odakle započeti rešavanje problema? Da li je sadržaj na blogu nepotreban i niko ga ne čita? Nema dovoljno motivacije za prijavu na newsletter listu pretplatnika? Korisničko iskustvo nije dobro osmišljeno? Puno je pitanja na koja je teško odmah pronaći odgovor.

U svakom slučaju, kada naše preduzeće ne posluje dobro, lako je početi sa traženjem problema u prodajnom kanalu, proizvodima ili sadržaju. Zapravo, jedna od poslednjih stvari koje se vlasnici web stranica sete je brzina web stranice. Lako je propustiti taj faktor, ali ON ima ogroman uticaj. Da, napisali smo sa razlogom velikim slovima jer je to jedan od prvih faktora na koji moramo obratiti pažnju. Danas je sve u brzini i korisnici su jednostavno nestrpljivi. Zašto im onda ne pružiti ono što traže na obostrano zadovoljstvo?


  
  

Koliko brže vreme učitavanja web stranice ima uticaj na bolje poslovanje?

  
Već nekoliko puta smo pominjali Google-ove faktore rangiranja koji utiču na organsko pozicioniranje web stranice u rezultatima pretraživanja. Međutim, SEO optimizacija napreduje i faktori rangiranja se izmenjuju. Savremeni SEO govori o faktorima rangiranja koji uveliko gledaju na zadovoljstvo korisnika i na signale koje šalju preduzeća, ne zanemarujuću i do sada važne faktore poput brzine web stranice, HTTPS protokola i prilagođenosti mobilnim uređajima.

Tu se pronalazi ključ problema - brzina! Nakon što se setite brzine i testirate sopstvene web stranice primetićete da li imate zaista problem. A onda se uhvatite promena i izmena… Nakon malih izmena, ali i određenog vremena trebalo bi da viditi rešenje Vama važnih dnevnih, nedeljnih i na kraju godišnjih troškova.
 
 

Brinite o brzini vlastite web stranice!
  

U današnje vreme, korisnici žele sve odmah i sada - i to obično dobiju. Ako Vaše poslovanje ne ispunjava današnje standarde "trenutnog zadovoljstva", korisnici će odlaziti od Vas kod Vaših konkurenata.

Evo nekoliko činjenica o brzini web stranice:

  • prema Google-u 53% posetioca napušta web stranicu ako je za učitavanje potrebno više od 3 sekunde,
  • Google sada koristi mobilnu verziju Vašeg sadržaja za indeksiranje i rangiranje umesto verzije za desktop računar,
  • takođe, u maloprodaji kašnjenje u sekundama učitavanja sa mobilnog uređaja može smanjiti stope konverzije i do 20%.


To bi trebalo da bude dovoljno za Vašu reakciju i rešavanje problema oko brzine web stranice!
  
  

Kako testirati brzinu web stranice?

  
Možete testirati brzinu web lokacije pomoću besplatnih alata poput Google PageSpeed Insights.

Primer uvida u brzinu stranice:

  
Prilikom ispitivanja brzine usresredite se na sledeće merne podatke:
  1. Vreme do prvog bajta (TTFB): koliko dugo browser Vašeg posetioca stranice mora čekati pre nego što dobije prvi bajt podataka sa servera. Sve manje od 100 ms smatra se izuzetnim TTFB-om. Google preporučuje da bude ispod 200 ms.
  2. Prvo kašnjenje unosa (FID): meri se vreme od trenutka kada korisnik stupi u interakciju sa nekim elementom na stranici (npr. klikom na vezu ili pritiskom dugmeta) do trenutka kada browser započne da obrađuje ​​interakciju. Dobar FID trebalo bi da bude kraći od 100 ms.
  3. Najveća sadržajna boja (LCP): meri se koliko je vremena potrebno da se najveći sadržaj na ekranu u potpunosti učita. Trebalo bi trajati manje od 2,5 sekunde.
  4. Kumulativni pomak izgleda (CLS): meri koliko se elementi web stranice pomeraju dok se stranica još uvek učitava. U idealnom slučaju, CLS rezultat trebalo bi da bude manji od 0,1.
 
Podaci na koje ne morate stavljati preveliki naglasak (ako ste ostalo primenili):
  1. Rezultati: ne gubite san zbog rezultata. Vaša web lokacija može dobiti visoku ocenu, ali svejedno treba više od 10 sekundi da se učita. Slično tome, može dobiti lošije rezultate, ali se učitava izuzetno brzo. Problem sa rezultatima testova je u tome što se prema svim web mestima odnose jednako i daju uopštene preporuke.
  2. Potpuno vreme učitavanja: ovo je još jedna metrika zbog koje ne bi trebalo da se previše brinete. Stvar je u tome što bi web stranica mogla da bude potpuno korisna za Vaše posetioce pre nego što se u potpunosti učita. Bolje je imati LCP od 1 sekunde sa potpuno učitanim vremenom od 10 sekundi nego LCP od 4 sekunde sa potpuno učitanim vremenom od 5 sekundi.

  

Poboljšajte brzinu vlastite web stranice:

  

  
 
Budući da se web stranica svakog preduzeća razlikuje, ne postoji uopšteno rešenje koje može poslužiti kada je riječ o ubrzavanju. Međutim, pročitajte iduće smjernice na koje je svakako dobro obratiti pažnju:

#1. Promenjen pružalac usluge hostinga
Ako imate visoki TTFB, najverojatnije je to zbog hostinga. Hosting pružaoci usluge znaju da postave više korisnika na jedan server kako bi umanjili troškove, što znači da se svi na kraju međusobno bore za resurse servera. To dovodi do niže brzine stranice i više zastoja. I ne samo to, već ako neko na Vašem serveru bude hakiran i Vaša će web stranica biti ranjiva.

Raspitajte se o svom hostingu!

#2. Promenjene teme i redizajn web stranice
WordPress daje mogućnost različitih tema. Odaberite aktuelnu i modernu temu koja može da se poveže sa Vašim poslovanjem. WordPress nudi dodatne uređivače sa besplatnim dodatkom pa se svakako raspitajte o tome.

Korišćenje dobro kodirane i brze teme može da ima veliki uticaj na brzinu. Ako koristite WordPress, automatizacijom možete uštedeti vreme na zadacima nakon objavljivanja.

#3. Izbrisani i zamenjeni dodaci
Izbrišite zastarele i nepotrebne dodatke, a one sporije zamenite bržim alternativama.

Pri odabiru dodataka, trebalo bi da se držite onih koji imaju samo funkciju koju tražite, ništa dodatno. Višenamenski dodaci mogu se činiti dobrom idejom, ali baš kao i teme, mogu učitati hrpu stvari koje ni ne koristite.

#4. Optimizovane slike
Upload slika direktno sa fotoaparata na web stranicu jedna je od većih grešaka koju možete da napravite. Problem je u tome što kamere rade na postizanju najboljeg mogućeg kvaliteta, što rezultira velikim veličinama datoteka.

Pisali smo o 6 odličnih načina kako optimizovati slike na svojoj web stranici. Primenite savete i videćete da će slike zadržati kvalitet, privući korisnike, a neće negativno uticati na brzinu Vaše web stranice. Zadržite kvalitet slike - to je zaista važno!

#5. Distribucija sadržaja
Mreža za dostavu sadržaja (CDN) distribuiraće Vaše podatke na različite servere širom sveta i isporučivaće sadržaj sa onog koji je najbliži posetiocu koji to traži.

Međutim, ovaj dodatak ako imate lokalnu firmu Vam i nije preko potreban. Lokalnim firmama preporučujemo odabir centra za hosting koji je u blizini Vašeg grada.

#6. Instaliran dodatak za cache memoriju
Dodatak za cache memoriju pravi i čuva kopije Vaših stranica na Vašem serveru tako da svaki put kad neko poseti Vašu stranicu, može poslužiti predmemorisanu kopiju, umesto da sve ponovno učita.

Dodatak za cache memoriju većinom se dodaje nakon primene ostalih faktora bitnih za optimizaciju jer na osnovu njih stvaraju se dobri temelji web stranice.

#7. Promenjeni fontovi
Nažalost, ako koristite Google fontove oni usporavaju Vašu web stranicu jer browser mora dostići spoljašnje datoteke sa Google-a. Sa druge strane, sistemski fontovi već su ugrađeni u operativni sistem tako da se nema šta da učitava.

Zapamtite, ponekad stvari koje Vi (i Vaši korisnici) ne možete da vidite su stvari koje uzrokuju najviše problema. Brzina web stranice može biti presudna za rangiranje na Google-u, ostvarivanje većeg broja posetilaca, pretplatnika newsletter liste, povećanje prodaje i, naravno, pružanje boljeg korisničkog iskustva.

Google konstantno uvodi novine u faktore rangiranja. Zbog toga, važno je stvoriti dobre temelje na kojima će se graditi dobra SEO optimizacija. Ako niste sigurni odakle da počnete, kontaktirajte nas da zajedno pronađemo najbolje rešenje za Vašu web stranicu. I ono važnije, napravimo je brzom i korisnički prihvatljivom! :)

 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM