Određivanje cene SEO optimizacije

Objavljeno 20.3.2017. 8:57:00
Određivanje cene SEO optimizacije
Vlasnici web stranica često se raspituju o optimizaciji za pretraživače (SEO) i žele da saznaju fiksnu cenu ili cenu za unapred pripremljene pakete.

Cena SEO optimizacije se ne može odrediti na taj način jer obim potrebnog posla i vreme potrebno za optimizaciju nije jednako za svaku web-stranicu. Stranice po pravilu nisu iste, ne ciljaju na isto tržište i ne nude istu vrstu sadržaja, proizvoda ili usluga da bi se mogla odrediti jedinstvena cena.

Za određivanje cene SEO optimizacije potrebno je izraditi analizu iz koje možemo da saznamo obim posla i vreme potrebno za optimizaciju. Tek nakon toga moguće je odrediti cenu.
 


KAKO SE ODREĐUJE CENA SEO OPTIMIZACIJE?


Analizu web-stranice možemo podeliti na tehničku i sadržajnu.

Analizirajući tehnički deo web-stranice, dobijamo uvid u potrebne tehničke izmene kao što su prilagođavanje meta podataka, brzina učitavanja stranice ili responzivnost dizajna. Nakon što se utvrdi stanje tehničkog dela web-stranice, možemo videti koliko će biti potrebno vremena da se stranica optimizuje kako bi zadovoljila Google algoritam. 

Nakon toga se radi sadržajna analiza koja uključuje pregled sadržaja i ključnih reči koje su relevantne za web-stranicu, i istražuje se jačina konkurencije. Radi se analiza ključnih reči u sadržaju pojedinih podstranica kako bi se utvrdilo jesu li podstranice optimizovane za željene ključne reči. Zatim se proveravaju trenutne pozicije web-stranice za određene ključne reči pa se na osnovu toga vrši procena vremena potrebnog da se postigne zadovoljavajući napredak.

Ove analize mogu da se rade samo za određeno tržište ili za više njih. Konkurencija je na svakom jeziku drugačija pa je optimizacija na stranim tržištima često znatno zahtevnija zbog većeg broja konkurenata. 

Konkretnije, cena zavisi od toga da li se optimizacija radi za jedan jezik ili više njih, da li se radi o stranici koja ima web-shop koji ima mnogo podstranica s proizvodima ili se stranica sastoji od samo nekoliko podstranica. Takođe, u cenu može biti uključeno pisanje konkretnog sadržaja ili samo smernice za njegovo pisanje kao i tehnička implementacija ili samo smernice za implementaciju.

SEO optimizaciju potrebno je raditi minimalno 6 meseci kako bi Google prepoznao promene i kako bi se postigli konkretni rezultati. 
 


DA LI SE ISPLATI ULAGATU U SEO?


Organski saobraćaj je onaj koji na stranicu dolazi preko ključne reči upisane u pretraživač.

Ovaj oblik saobraćaja je najisplativiji jer je besplatan jednom kada se dostigne dobra pozicija. Ako stranica ima bolju poziciju na pretraživačima, dobijaće više besplatnog saobraćaja. 
 
Na sledećem grafikonu možemo da vidite količinu klikova po organskim pozicijama u rezultatima pretraživanja.
 

 
Prva pozicija prosečno donosi daleko najviše saobraćaja na stranicu, - čak 36% od ukupnog broja. Iz grafikona lako možemo iščitati kako prvih pet pozicija ukupno donosi otprilike 70% svih klikova tako da su to pozicije na koje ciljaju sve web-stranice. Ova informacija pokazuje važnost SEO optimizacije i opravdava ulaganje u SEO.

Prema MOZ-ovom poslednjem istraživanju, 40.9% mobilnih pretraživanja rezultira klikom na organske rezultate, a samo 2% na plaćene. Što se tiče pretraživanja na računaru, 62.2% pretraživanja završava organskim klikom za razliku od 2.8% plaćenih. Ovo pokazuje koliko mogućnosti i dugoročne isplativosti pruža SEO.

SEO je dugoročan posao i rezultati ne dolaze preko noći, ali se višestruko isplati jednom kada se postignu željeni efekti. Pretraživačima je potrebno do 3 meseca da bi se uočile promene koje su napravljene na web-stranici i da bi stranicu za to nagradile boljom pozicijom u rezultatima pretraživanja.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM