Opisi proizvoda: iz perspektive SEO optimizacije (1. deo)

Opisi proizvoda kao temelj uspješen SEO optimizacije za shopove

Objavljeno: 18.02.2020. | 1 minute čitanja

Kažu da slika vredi hiljadu reči. 
 
Žalosno je što to ne vredi u online svetu. Pa Google ih i ne vidi! - Doduše, još neko vreme jer Google radi na svom Visual Searchu sa kojim će moći pretraživati i ono što je na slikama bez obzira na optimizaciju. A do tada slike vrede nula bodova za njegove algoritme. 
 
Što se tiče potencijalnih kupaca koji dođu i žele da kupe nešto kod vas, sama slika patika ili pak monitora neće biti dovoljna. Kupci koju kupuju online žele da znaju što više o tom proizvodu.
 
Osim kupaca, ovdje su i pretraživači! Ako želite da se vaša web stranica/web shop rangira na prvoj stranici rezultata, morate da pripazite na koji ćete način opisivati proizvode ili pak usluge.  
 
Da bi uticali na rang u Google pretraživaču, morate imati SEO-friendly (prijateljski) opis proizvoda. Osim što opis proizvoda mora biti SEO optimizovan, mora i da oduševi potencijalne kupce.  
I ovde dolazimo do pravog izazova:
  • Želite da vaš sajt/web shop oduševi potencijalne kupce odličnim proizvodima i još boljim epski ispevanim opisima proizvoda.
  • Želite da zadovoljite Google s dovoljno semantičkih relevantnih pojmova zbog kojih će vas plasirati na prvu stranicu rezultata pretraživanja.
 
Zadovoljiti jednu želju i drugu neverovatno je teško. Pogotovo kada ovaj postupak trebate ponoviti za hiljade ostalih proizvoda. 
Upravo smo iz tog razloga ovaj blog odlučili podeliti na dva dela. Prvi deo će se baviti isključivo SEO optimizacijom opisa proizvoda, dok će se drugi deo baviti isključivo sadržajem koji će oduševiti i najzahtevnije korisnike. Nakon ova dva bloga, znaćete izbalansirati ljudsku stranu i SEO stranu opisa proizvoda.

Za početak, idemo detaljnije objasniti tu SEO optimizaciju i kako je ona tačno povezana s opisom proizvoda.

Zašto bi bilo poželjno da su vam opisi proizvoda SEO-friendly?

Tri antistres loptice sa osmesima, dve žute i jedna narandžasta, nasmejane i okrenute jedna ka drugoj

 Najveći razlog zašto je SEO dobrodošao u opisima proizvoda je taj da on daje priliku vašim stranicama s proizvodima da se bore za sam vrh u Googleovim rezultatima traženja. 
 
Iako je Google pametan i postoji već o-ho-ho koliko dugo, njegovi algoritmi ipak još ne mogu videti slike. 
To znači da ako prodajete prozirnu lanenu haljinu azurno plave boje koja je na granici između klasika i trenda, Google će na stranici da vidi - ništa! Naravno, ako uz predivne slike haljine, ne stoji kvalitetan opis proizvoda.
 
Ako je stranica proizvoda kvalitetno optimizovana za ključne reči, ona će se prikazivati u rezultatima pretraživanja te će ujedno predstavljati i odredišnu stranicu za svakog potencijalnog kupca koji klikne na vaš link. 
 
Osim za organsku pretragu i online promet (onaj koji nije plaćeni), stranica s odličnim opisom proizvoda može poslužiti i kao:
  • odredišna stranica na forumima gdje online korisnici svakodnevno pitaju za savete (o izboru brendova, najboljih cena, najboljih web shopova), 
  • odredišna stranica na društvenim mrežama koju je neko odlučio podeliti s prijateljima
  • odredišna stranica za Google Ads kampanje
 
Online posetioci će na temelju izgleda i sadržaja na stranici proizvoda steći dojam o proizvodu, a i o vašem web shopu ili sajtu. 
 
Dakle, opis proizvoda igra veliku ulogu i za online posetioce i za Googleove algoritme. 
 
Krenimo na teži i mnogima zamorniji deo - SEO optimizaciju! Evo nekoliko najboljih praksi kod pisanja opisa proizvoda.

1. Istraživanje ključnih reči

Karikatura detektiva sa lupom i policajca u plavoj uniformi

Gde god SEO, tako i ključne reči koje se često koriste bez ikakvog reda i razuma. 
 
Online sadržaj se često pretrpa ključnim rečima jer još vredi mišljenje da što više ključnih reči to bolje za nas!
 
Istina je potpuno drugačija! Em što ovom strategijom stvarate potpuno bezvredan sadržaj za potencijalne kupce, a em štetite sami sebi u pogledu Googleovog indeksiranja. Naime, Google je već pre nekog vremena odlučio da će kažnjavati one koji trpaju sadržaj jednim te istim pojmovima i rečima tako da ih lepo šalje na kraj reda svojih rezultata pretraživanja. A ako zaista preterate, daće vam crveni karton i izbaciti vas iz online igre.
 
Ključne reči bi se u samom opisu morale prikazivati potpuno prirodno bez naznaka da su tamo prisilno stavljene. Umesto da non-stop kopirate ime proizvoda kao na primer “Crna haljina”, upotrebite pojmove kao:
  • svečana haljina
  • elegantna haljina
  • kratka haljina
  • casual 
  • haljina otkrivenih leđa
  • ….
Ovo su sve reči koje bi mogli iskoristiti i staviti ih u opis proizvoda. No ne sve odjednom!
 
 
Opis:

Svečana haljina. Elegantna haljina. Kratka haljina. Casual. Haljina otkrivenih leđa. 
 
 
Nije ni približno dobar opis. 
 
 
Pokušajte napisati nešto u stilu:


Ova kratka crna haljina primerena je za svečane i elegantne prigode, kao i za casual večernje izlaske. Napred je sasvim jednostavnog izgleda, rebrastog je tkanja i dugih rukava. Leđa su otvorena što znači da nećete moći proći nezapaženi. 
 
 
Zbog toga što se ključne reči moraju rasporediti unutar celog opisa, u Arboni je praksa da pišemo najmanje 500 znakova za opis kategorija, potkategorija i opis proizvoda.

2. Title Tag - naslov proizvoda za pretraživače

Title Tag je onaj plavi naslov koji će se prikazati na internet pretraživačima.
Na njega gledajte kao na sažet opis cijele stranice proizvoda. Glavne ključne reči trebale bi se nalaziti na samom početku, a jedna od popularnih formi koja se upotrebljava za pisanje Title Tagova za stranice proizvoda je:
 
Glavna ključna reč I Sekundarna ključna reč I Ime brenda
 
 
Zbog sekundarnih ključnih reči i brenda će svaka stranica proizvoda dobiti jedinstveni naslov što rešava problem kada imate više proizvoda jedne vrste. Kao što je crna haljina :)
 
Crna haljina I Svečane i večernje haljine I Brand
 
 
U Title tagu ste upravo iskoristili čak tri ključna pojma!

3. Opisi proizvoda preuzeti od strane proizvođača: veliko NE

Ako želite da naljutite Google, napravite copy-paste opisa od strane proizvođača. Šta tačno time dobijate?
  • Koristite reciklirani online sadržaj koji se može pronaći na svakom uglu. Imajte na umu da su ovi defaultni opisi dostupni i drugim prodavnicama koje većina niti ne promeni. To znači da Google vidi ogromno prepisivanje, pa će vas kazniti žutim ili čak crvenim kartonom.
  • Defaultni opisi proizvoda od strane proizvođača su većinom samo tehnikalije. Popularni brendovi neće pisati poeziju o svojim patikama ili o mobilnim uređajima.

Njihovi opisi opisuju samo tehničke specifikacije proizvoda što ih čini dosadnim za čitanje. 

Najbolja praksa je pisati jedinstveni i zanimljiv sadržaj. Pokušajte da objasnite zašto bi baš taj proizvod trebao neko da kupi i šta će njime dobiti.

4. Ne duplirajte online sadržaj

Tasteri na tastaturi sa natpisima COPY i PASTE
Recimo da se nađete u ovoj situaciji: Ima pet mobilnih uređaja istog brenda i istog modela. Jedino po čemu se razlikuju je boja!
 
I crni i srebrni i beli i roze i zlatni mobilni se nalaze na zasebnoj stranici. 
 
Šta ćete da uradite? Ctrl+C - Ctrl+V ili?
 
Zaista privlačno iskušenje! Pokušajte mu odoleti! Dupli opis neće pomoći ni vašim online posetiocima, a ni vašem rangiranju na Google pretraživaču.
Znamo da je teško, ali napišite jedinstveni sadržaj za svaki proizvod. Nije nemoguće!

5. Dodajte rich snippete na opise proizvoda

Rich snippeti na opisima proizvoda u rezultatima pretraživanja na SERP-u

U Google rezultatima traženja Schema.org daje širok spektar mogućnosti za stranice proizvoda. Na primer, u lični rezultat možete dodati recenzije, cenu, dostupnost i još mnogo toga što će istaknuti vaš rezultat od ostalih. 
 
Dodavanjem nekoliko ovih elemenata, napravićete veliku razliku u samom CTR-u, tj. stopi klikova. 

6. Optimizacija fotografija

Kvalitetna fotografija prodaje proizvod kao i kvalitetan opis. Da bi je Google uopšte primetio, važno ju je optimizovati
 
Da, da… još i to! Ali, ne brinite, proces ja zaista lagan.
  • Imenujte fotografiju.
Možete li pogoditi što se nalazi na fotografijama koje se zovu DSC0001.jpg,123456.jpg, jkjjkjk.jpg? E, pa niti Google. Dok imenujete fotografije, pokušajte koristiti ključne reči. Fotografiju možete nazvati npr. crna-kratka-haljina-svecana.jpg. Izbjegavajte dijakritičke znakove (č, ć, š, đ...) i reči odvajajte povlakama.
  • Alt Tagovi.
Alt Tag je alternativni tekst kojeg korisnici vide u slučaju da se slika pravilno ne učita. I u ovom slučaju koristite ključne reči. 
  • Brzina učitavanja.
Pobrinite se da veličina slikovnih datoteka ne bude prevelika jer će se protivnom stranica duuuugo učitavati. Spora stranica glavni je razlog zašto korisnici odluče više nikada posetiti određenu stranicu.
 
SEO optimizacija zaista je dugotrajan posao, no zaista vredi truda!
 
U ovom smo delu naučili kako privući Google, a nešto kasnije ćemo naučiti kako privući potencijalne kupce!
 
Tek smo zagrebli , pa se pripremite :)

 
Ako niste baš sjajni u pogledu SEO optimizacije, a kamoli u stvaranju epskih opisa proizvoda, slobodno nam se javite!    






 
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas