Vaša kontakt osoba

Zorana
info@arbona.rs
+381 66 802 0558

SEO metrike uspešnog content marketinga

Objavljeno 18.9.2019 16:00:15
SEO metrike uspešnog content marketinga
Ako kažemo da živimo u digitalnom vremenu - nismo otkrili ništa novo. 

Ako vam kažemo kako je ovo vreme personalizacije u digitalnom marketingu - nismo otkrili ništa novo. 

Ako kažemo da je content marketing trenutno možda najaktuelnija reč u svetu osvajanja online prometa pa ako hoćete i brendinga - opet nismo otkrili ništa novo. 

Ono što smatramo da nije do kraja artikulirano i što želimo da “otkrijemo” je, kako staviti SEO u službu content marketinga. 

Pisanje bloga, izrada infografike, snimanje podcasta su ono što radimo za korisnika, ali kako bi naš content došao do korisnika moramo da igramo po SEO pravilima. Zato SEO sledi content i omogućava mu da ostvari svoj puni potencijal. 

Bitno je da se shvati kako su SEO i content povezani - bez obzira radi li se o link buildingu, načinu osvajanja boljih pozicija na rezultatima pretraživanja, obrazovanju korisnika ili pretvaranju korisnika u kupca.

Ako želite da budete uspešni danas u svetu personaliziranog SEO optimiziranog digitalnog sadržaja i da poboljšate vaše poslovne rezultate morate: 
  • znati koje metrike uzeti u obzir
  • naučiti kako da ih pratitie
  • prepoznati metrike primenjive na vaše poslovanje

Da ne dužimo! Niže je lista 7 SEO metrika koje bi trebali uzeti u obzir. 
 

1. Linkovi


Jesu li linkovi tu zbog kvalitetnog, unikatnog, relevantnog sadržaja ili sadržaj zbog linkova, o tome svakodnevno vodimo polemiku za vreme pauze u Arboni. I verovatno se nikada nećemo dogovoriti i to je ok. 

Ono oko čega se svi slažemo je da su linkovi jedan od glavnih ciljeva content marketinga. Ako za istu problematiku primenimo Google pravila i dobre prakse nalazimo ovako nešto: 

Najbolji način da druge web stranice stvore visokokvalitetne, relevantne linkove na vaš web je kreiranje jedinstvenog, relevantnog sadržaja koji će organski steći popularnost u internetskoj zajednici. Stvaranje dobrog sadržaja se isplati. Uključivanje spoljnih (external) linkova je uglavnom izbor urednika, a što više korisnog sadržaja stvarate, veće su šanse da će taj urednik linkovati na vaš sadržaj jer je on vredan za njegove čitaoce."

Eto ga, crno-na-belo. Linkovi su važni Googleu. Ali ne bilo kojii. 

Baš kao što obožava kvalitetne linkove, Google je davno objavio rat prevarama na ovom području “SEO optimizacije” pa u širokom luku izbegavajte ove link building tehnike:
  • plaćanje za linkove (raznim link servisima)
  • prijavljivanje domene na servise stvorene isključivo za link building
  • besmisleno komentatisanje na forumima s linkovima
  • međusobno povezivanje više potpuno različitih domena

Svaki spoljni link koji ste zaradili kvalitetnim sadržajem je i u očima Googlea kvalitetan pa vam nagrada neće izostati. 





Zanimljivo je pogledati grafik ↑ koji prikazuje popularnost pojmova “link building” i “content marketing” od 2004. godine do danas. Ovaj graf možete pronaći u Google Trends alatu. Na isti način možete dobiti podatke za bilo koje pojmove. 

Vidimo kako je baš tamo 2012., kada je Google predstavio Penguin, algoritam kojim su odlučili stati na kraj black-hat SEO tehnikama, pojam “content marketing” prvi puta prešao u vodstvo, a vidljivo je i kako je u 2017. potpuno prestigao “link building”. 

Što nam to govori? Google diktira trendove, a korisnici ih u ovom slučaju prate pa pretražuju taj “content marketing” (pričamo o 2012. godini).

Linkovi su bitni ako želite voditi uspešan content marketing. Isto tako, važno je napomenuti kako broj linkova nikako ne bi trebao biti fokus vaših aktivnosti, već kvaliteta tih linkova. 

Više vredi jedan spoljni link s web stranice visokog autoriteta nego hrpa spoljnih linkova sa opskurnih web stranica. 

Da bi pratili i merili linkove prema webu i određenim stranicama preporučuje se da se koriste nekoliko SEO alata. Na taj se način može dobiti šira slika jer često svaki alat ima neke svoje posebnosti. 
 

2. SERP pozicije (rankings)


Ako želite organski promet prema nekom blogu, video ili audio materijalu morate znati da to ne ide bez visokih pozicija na stranicama rezultata pretraživanja. 

Prva pozicija na SERP stranici dobit će 32.5% od svih klikova, druga skoro duplo manje, a 7. samo 3.5%. 

Što nam SERP pozicije govore o kvaliteti content marketinga? Same za sebe, jako malo. 

Zbog personaliziranih rezultata pretraživanja, istaknutog isečka na nultoj poziciji (position zero), plaćenih search oglasa i grupe lokacija (local pack) nešto je teže tačno odrediti SERP poziciju linka. 

Isto tako, visoka pozicija ne mora biti znak uspešnog komada sadržaja, ali visoka pozicija s dosta organskog prometa i dobrim CTR-om, garancija je kvalitetnog sadržaja. 

Prosečne pozicije za određene upite ili prema linkovima možete pratiti u Google Search Console alatu.
 

3. Organski promet


Možda i važnija metrika za praćenje od prosečne pozicije je količina organskog prometa kojeg dobija vaš sadržaj. 

Korisnici koji organski dolaze na web lakše se pretvaraju u kupce. 

Za većinu bi upravo organski promet trebao biti metrika koja se prati iz razdoblja u razdoblje, upoređuje i konstantno pokušava unaprediti. 

Ako uz ovaj podatak dodate i npr. upite korisnika koji su rezultirali dolaskom na vaš web imate solidan temelj za donošenje odluka. 

Svakako želite odvojiti organski promet koji određeni link ima u odnosu na promet od plaćenih oglasa, prometa s društvenih mreža i referral prometa.

Jednostavno je jer je reč o osnovnoj metrici, ali u kombinaciji s nekim drugim podacima, ovo je metrika koja vam može pomoći da vaš content marketing bude još bolji. 

Sve što vam treba za praćenje je Google Analytics, Google Search Console ili Bing Webmaster Tools. 


 

4. Brzina učitavanja stranice


Google koristi brzinu učitavanja stranice kao faktor za rangiranje na SERP stranicama već neko vreme.

Web stranice koje se brže učitavaju će verovatno rezultirati boljim korisničkim iskustvom, a Google to nagrađuje višim SERP pozicijama. 

Stranice koje se sporo učitavaju, otežavaju Googleu indeksiranje pa će celi proces duže trajati, a to ne želite. 

Hvala Googleu pa postoji PageSpeed Insights Tool koji će brzo i jednostavno analizirati brzinu učitavanja pojedine stranice ili celog weba. Uz to ćete u izvještaju dobiti i konkretne predloge kako poboljšati brzinu učitavanja. 
 

5. Greške prilikom indeksiranja stranica


Greške prilikom indeksiranja stranica događaju se kada pretraživač želi da indeksira URL, ali to nije moguće. 

Greškom prilikom indeksiranja (crawl error), se smatra svaka situacija u kojoj je bot došao u slepu ulicu. Naime, pokušao je indeksirati sadržaj do kojeg je došao putem nekog linka, ali nije uspeo. Ovakve greške svakako treba minimizirati. 

Google ove greške deli na URL greške i serverske greške. 

Neke od češćih grešaka prilikom indeksiranja su 404 greške, DNS i 500 serverska greška. 

Praćenje i ispravljanje ovakvih grešaka svakako bi trebale biti redovne aktivnosti za zadužene osobe u vašoj firmi. 

Sve što vam treba su Google Search Console ili Bing Webmaster Tool. 
 

6. Dupli title tagovi i meta descriptionsi


Ovo je valjda najosnovniji SEO element. Svaka stranica bi trebala imati unikatan title tag i meta description! 

Uprkos tome, često nailazimo na duple meta tagove. Uglavnom se radi o velikim projektima, a dupli elementi se dogode s vremenom i gomilanjem sadržaja.

Bitno je imati ovo na umu i redovito provjeravati kako vam se ne bi obilo o SERP poziciju. 

Srećom, za praćenje ovog osnovnog SEO elementa ne treba vam ništa više od već spomenutog Google Search Console alata. 


 

7. Vreme zadržavanja na stranici (dwell time)


Možda i najpomodnija tema u SEO krugovima zadnjih godina je upravo dwell time ili vreme koje korisnik provede na stranici pre nego se vrati na SERP.

Zanimljivo je kako prva SERP stranica kumulativno ima CTR od 208% što znači da korisnici više puta klikću iste rezultate s prve stranice.

Dwell time se često pogrešno poistovećuje s bounce rateom, vremenom provedenim na stranici ili trajanjem sesije, a zapravo se radi o nekom hibridu ovih metrika. Reč je o izrazito korisnički orijentisanoj metrici koja nije javno dostupna.

Ono što je bitno ovdje je činjenica kako korisnički orijentisane metrike imaju važnost u SEO svetu, više nego ranije.

Iako još uvijek ne možete vidjeti posebne podatke za ovu metriku, Google Analytics vam omogućuje uvid u bounce rate, vreme na stranici i trajanje sesije za celi web i pojedine stranice. Iskoristite te podatke.
 

Zaključak


Važno je shvatiti kako content marketing kampanja ne može ostvariti svoj puni potencijal bez kvalitetno odrađenog SEO-a. 

Ako zanemarite SEO, sadržaj neće doći tamo gde treba i od njega onda nema baš previše koristi, ma koliko zanimljiv i relevantan bio. 

Isto tako, treba imati na umu kako su SEO metrike samo jedna skupina metrika bitnih za kvalitetan content marketing. Stvari nikako nisu crno bele. Pažnju treba posvetiti i metrikama društvenih mreža, angažmanu korisnika i konverzijama. 







        






 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge