Top 9 funkcija kako poboljšati dizajn svog web shop-a

Objavljeno 10.10.2022. 11:04:50
Top 9 funkcija kako poboljšati dizajn svog web shop-a

Kao što je već duže vreme jasno, kupci očekuju sve više i više informacija o proizvodu pre kupovine.

Šta kupci očekuju od stranice web shop-a na kom se nalazi proizvod uveliko zavisi od funkcija koje postavljaju popularne web stranice koje sadrže e-commerce.

Uvidom u vodeće brendove u različitim kategorijama svakako je dobro znati koje funkcije i tehnologiju koriste.

Koji su trendovi dizajna kod stranica koje sadrže proizvode? Saznajte više u ovom blogu kroz tri kategorije funkcije:
  • Popularne funkcije na stranici proizvoda
  • Nove i nadolazeće funkcije za stranice proizvoda
  • Funkcije koje postaju sve manje popularne
 
 

Popularne funkcije na stranici proizvoda

  
Popularni web shop-ovi koriste:
 

 1. Mogućnost liste želja

Funkcija mogućnosti izbora željenih proizvoda svakako je važna za stranicu koja želi da ima uspešan web shop.


Mnoge web stranice danas imaju “CTA” dugme “Sačuvaj u listu želja” čime korisnike motiviše da željene proizvode sačuvaju u svoju “privatnu galeriju”.


Važno je napomenuti da broj web stranica koje koriste “zatvoreni” popis želja, odnosno popis željenih proizvoda koji je moguće napraviti samo kada je korisnik prijavljen je u opadanju. Sve više web shop-ova okreće se mogućnosti kreiranja web shop-a koji dozvoljava i neregistrovanim korisnicima izradu liste.

Što se tiče mobilnih uređaja, manje web stranica podržava pravljenje sopstvene liste želja nego što to omogućuju desktop verzije iste stranice.

Šta to znači? Verovatno je razlog teža implementacija same liste koja će pravilno funkcionisati na mobilnom uređaju nego što je to za desktop računar. Takođe, većina mobilnih web lokacija zahteva da se korisnik registruje kao prva stavka nakon izbora proizvoda za stavljanje na listu želja.
  
2. Recenzije kupaca
 

Već smo nekoliko puta naglašavali važnost recenzija kupaca. To je danas “funkcija koju morate imati” jer ih Vaši kupci očekuju - one gotovo da su postale temeljni standard korišćenja koji predstavlja jednu od stavki kojom se stiče poverenje kupaca u Vaš web shop.

Pregled proizvoda sam po sebi i slike koje sadrži više nisu dovoljne. Potrebno je što više recenzija jer to će stvoriti poverenje u Vaš brend. Ne mogu se uvek očekivati pozitivne recenzije, međutim važno ih je imati. One govore da se Vaši proizvodi kupuju, koriste i da nešto vrede.



3. Prilagođena unakrsna prodaja
 

Prilagođena unakrsna prodaja nije ništa drugo nego prikaz drugih, sličnih proizvoda pod mogućnosti “Možda Vam se svidi”. To se često radi putem mehanizma za preporuke.



4. Navigacija na stranici
 

Opcija koja je sve prisutnija je opcija koja omogućuje korisnicima prelistavanje stranice listajući prema dole ili pomoću klika na odgovarajući deo.

Za duže stranice proizvoda, ovo pomaže kupcima da pronađu potrebne informacije - bez da se izgube na stranici.



5. Mogućnost otvaranja slike proizvoda
 

Veliki broj web stranica danas, koristi se alternativnim prikazima slika proizvoda. Većina ih podržava mogućnost kojom se prikazuje proizvod i njegove slike klikom na priloženu strelicu (levo ili desno).

Ideja je omogućiti korisnicima da u istom trenutku osim naslovne slike proizvoda imaju mogućnost prikaza i ostalih slika tog proizvoda čime će jednostavnije doći do pregleda slike koja ih zanima pomeranjem kursora preko minijature (odnosno prikaza slike u manjoj dimenziji).

  
Nove i nadolazeće funkcije za stranice proizvoda

 

 
Pronašli smo i nekoliko nadolazećih funkcija za dizajn stranice proizvoda. Nisu u upotrebi na svim web mestima, ali prihvata ih sve veći broj kompanija.

6. Pitanja i odgovori kupaca
 
Pitanja i odgovori kupaca
 polako dobijaju sve veći značaj i u web shop-ovima. Ako se dobro izvede, ova funkcija može uveliko da izgradi poverenje kroz transparentnost i angažman kupaca.

Važno je napomenuti - ako želite to da učinite kako treba i implementirate opciju sa pitanjima na svoj web shop, pobrinite se da Vaš tim brzo i profesionalno odgovara na sva pitanja kupaca.



7. Video zapisi proizvoda
  
Sve više web stranica ima razrađene web shop-ove koji koriste upravo to - video zapise o proizvodima.

Funkcije na stranici koje postaju sve manje popularne


U nastavku pročitajte dve funkcije koje ste možda videli na stranici web shop-a, međutim sve su manje popularne i radi se na njihovom potpunom uklanjanju.
 
  
 8. Ljudi koji su pogledali / kupili i…
  

"Korisnici koji su kupili ovaj prozivod takođe su kupili ili pogledali..." i dalje je jedna od funkcija koja se upotrebljava kada je uz proizvod potreban dodatak, međutim to je najbolje prikazati nakon što korisnik doda proizvod u svoju korpu.

Prikazivanje proizvoda istog dizajnera ili brenda za web shop-ove sa većim brojem brendova takođe postaje sve manje popularno. Nema dokaza o tome da takav način predloženih proizvoda podstiče ljude na kupovinu.
  
  

9. Poređenje proizvoda na stranici proizvoda

  
Web stranice više gotovo da i ne koriste poređenje proizvoda na stranici sa proizvodima, osim u slučajevima kada je to od izuzetne važnosti, kao što je npr. Kupovina antivirus programa za različite operativne sisteme i sl.


Zaključimo, mogli ste proći kroz nekoliko interesantnih stavki i funkcija koje se koriste ili koje bi trebalo koristiti i na Vašem web shop-u ili koje bi možda trebalo postupno ukinuti iz web shop-a.

Ako ste primetili da Vaša stranica web shop prodaje ima mogućnost napretka ili želite savet gde i kako bi trebalo nešto implementirati svakako nam se obratite kako bismo zajedno optimizovali Vašu stranicu, a sve u cilju postizanja zadovoljstva korisnika i što većeg broja konverzija.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM