Unutrašnji linkovi su deo uspešne SEO strategije

Objavljeno 6.6.2022. 10:38:15
Unutrašnji linkovi su deo uspešne SEO strategije
Unutrašnji linkovi (Internal linking) pomažu korisnicima u kretanju kroz Vaš digitalni sadržaj i pružaju alatima za indeksiranje pretraživača informacije o tome kako Vaša web stranica radi.

Unutrašnji linkovi nalaze se na gotovo svakoj stranici na internetu. Ako želite optimizovati svoj sadržaj za SEO, morate razumeti kako funkcionišu unutrašnji linkovi, gde ih postaviti i zašto su važni.

 

 

Šta je unutrašnji link?


Unutrašnji link je veza između jedne stranice na Vašem web mestu i druge stranice na Vašem web mestu - odnosno veza sa jedne stranice na drugu unutar jednog domena. Vaši korisnici i pretraživači koriste unutrašnje veze za pronalaženje sadržaja, kao i za navigaciju Vašom web stranicom, kao i pretraživače. Neće pronaći stranicu ako na nju nema povezanih linkova.

Unutrašnje veze razlikuju se od spoljašnjih veza koje upućuju na stranice na drugoj web stranici, a svaka web stranica sa više stranica mora biti povezana unutrašnjim povezivanjem.

Zamislite početnu stranicu svoje web stranice. Na vrhu verovatno imate meni koji vodi do drugih unutarašnjih stranica. To mogu biti Vaše stranice O nama, Prodavnica i Kontakt.

Ova unutrašnja struktura povezivanja bitna je za SEO jer uspostavlja arhitekturu web stranice. Dodavanje više web stranica na jedinstven domen poboljšava šanse za rangiranje dopuštajući alatima za indeksiranje pretraživača da indeksiraju više sadržaja.

Unutrašnje povezivanje jednostavno je pitanje dizajna i arhitekture Vašeg web mesta, a pretraživači to očekuju. Sve web stranice imaju dizajn i arhitekturu koje ih drže logički strukturiranim.

Važno je imati na umu da sve dok imate jaku unutrašnju strukturu povezivanja, Vaše web stranice će pretraživati, indeksirati i rangirati pretraživači.

Unutrašnje povezivanje, takođe, je važan deo Vašeg korisničkog iskustva jer omogućuje korisnicima da otkriju povezane informacije ili pronađu ono što traže, što poboljšava vreme zadržavanja.


5 razloga zašto je unutrašnje povezivanje dobro za SEO

 
  • Pomaže Google-u da indeksira Vašu web lokaciju
Ako Vaša web stranica ima snažno unutrašnje povezivanje, Google-ov alat za indeksiranje lakše će pronaći novi sadržaj koji objavljujete.
 
  • Povećava potencijal zarade povratnih veza stranica dubokog sadržaja
Pogledajte odakle dolazi većina povratnih veza Vaše web stranice. Verovatno ćete videti mnogo veza koje korisnike šalju na Vašu početnu stranicu. Većina veza na web stranici ide na društvene profile ili standardne stranice, poput "O nama" ili "Kontakt".
To web stranici daje vrlo malu SEO vrednost.

Ako stvorite snažnu unutrašnju strukturu povezivanja, možete povećati potencijal zarade indeksiranjem na celoj web stranici.
  • Unutrašnje povezivanje širi snagu web stranice na unutrašnje stranice
Kad Vaša web stranica primi vezu na početnu stranicu, deo vrednosti veze prenosi se na unutrašnje stranice.
 
  • Unutrašnje povezivanje sa optimizovanim tekstualnim linkom (anchor tekst) dobro je za SEO
Anchor tekst poboljšava vrednost veze dodavanjem ključnih reči i sadržaja u proces povezivanja. Uvek pokušajte da koristite opisne ključne reči koje daju ideju o temi ili ključne reči koje će ciljana stranica sadržati.
 
  • Pruža vrednost Vašim korisnicima
Unutrašnje povezivanje na web mestu povećava vrednost svakog dela sadržaja i vodi korisnika do srodnih informacija.

Iako su interne veze deo svakog snažnog dizajna web stranice, važno je pronaći načine za uključivanje internih veza u Vaš sadržaj kako biste bili sigurni da ćete izvući maksimum iz samog sadržaja, a ako Vam je pri tome potrebna stručna pomoć, obratite nam se sa poverenjem.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM