Da li brzina web stranice utiče na Google-ov Quality Score?

Ocena kvalitete (Quality Score) je Google-ova procena kvaliteta oglasa, ključnih reči i odredišnih stranica. Veća ocena kvaliteta može uticati na nižu cenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo umnogome utiče i brzina učitavanja web stranice. Ranije smo morali da pazimo samo na desktop učitavanja ali od sredine ove godine moraćemo da pripazimo i na učitavanje stranica na mobilnim ekranima.

Od sredine jula na ocenu kvaliteta utiče i brzina učitavanja stranica na mobilnim uređajima

Google i brzina učitavanja web stranice

Google je sredinom jula najavio velike promene u vezi sa faktorima koji utiču na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWords-ove ocene kvaliteta (Quality Score), Google je odlučio da će od jula 2018. godine, brzina stranice biti glavni činilac za mobilno pretraživanje.

Zašto? Jer sve više korisnika pretražuje web na mobilnom uređaju. Štaviše, 2015. godine, mobilna pretraživanja po prvi put nadmašuju desktop pretraživanja, a do 2018. godine, mobilna pretraživanja su daleko nadjačala desktop.

To znači da je u Googleovom najboljem interesu da dostavi najbolje rezultate pretraživanja mobilnim korisnicima jer sigurno ne želi da usmeri korisnike na stranice koje se sporo učitavaju ili uopšte ne funkcionišu na mobilnim uređajima.

Mobilno korisničko iskustvo umnogome utiče na Quality Score, a na njega najviše utiče i brzina učitavanja web stranice. Pre nego što započnete sa ubrzavanjem svoje web stranice,  morate da odredite idealno vreme učitavanja web stranice.

Koje je idealno vreme učitavanja stranica?

Idealno vrijeme učitavanja web stranice
Pre nego što počnete da radite na ubrzavanju web stranice, za početak biste morali da znate koja je prihvatljiva brzina učitavanja. Prema Google-u, najbolja praksa je tri sekunde, ipak nažalost malo je stranica blizu tog broja.

Google ja analizom učitavanja 900.000 odredišnih stranica na mobilnim uređajima obuhvatio 126 različitih zemalja i otkrio da se oko 70% stranica učitava gotovo 7 sekundi. Dakle, najbolje je da budete negde između, a još je bolje da se približite broju od 3 sekunde.

Evo nekoliko predloga kako možete da ubrzate odredišne stranice kako bi vaši Google oglasi bili što kvalitetniji.

1. Smanjite broj HTTP zahteva

Većinu vremena je za sporo učitavanje stranice kriva gomila preuzimanja različitih delova stranice kao što su slike, CSS i skripte, a za svaki od ovih elemenata potreban je HTTP zahtev.

Prvi korak do smanjenja HTTP zahteva da u Google Chrome-u (ako ga koristite) upotrebite Developer Tools kako biste videli koliko vaša stranice zahteva HTTP zahteva. Kliknite desnim klikom na stranicu koju ćete analizirati i izaberite “Inspect”.

Zatim odaberite Network karticu. Kolona Name (ime) prikazuje sve datoteke na stranici, kolona Size (veličina) prikazuje veličinu svake datoteke, a kolona Time (vreme) pokazuje koliko je potrebno za učitavanje svake datoteke.

Smanjenje HTTP zahteva zasigurno će ubrzati vaš web, pa dobro pregledajte sve datoteke i proverite da li imate kakvih datoteka kojih se možete rešiti.

2. Omogućite kompresiranje datoteka

U vašem je najboljem interesu da na web stranici imate datoteke najmanjeg mogućeg kapaciteta, ali bez da žrtvujete kvalitet. Što su datoteke manje, brže će se učitati i brže će biti ukupno vreme učitavanja web stranice.

Stranice sa puno slika i drugog sadržaja često mogu biti veće i od 100 KB, a kao rezultat toga, te se stranice sporo učitavaju.

3. Omogućite predmemoriju preglednika (browser caching)

Kada posjetite web stranicu, elementi na stranici sačuvaće se u predmemoriji ili na privremenoj memoriji. To znači da sledećeg puta kada posetite web stranicu, vaš preglednik može da učita stranicu bez slanja drugog HTTP zahteva poslužitelju.

Zapravo, kada neko dođe na vašu web stranicu, on će morati da preuzme HTML dokument, CSS stilove, JavaScript datoteke i slike pre nego što može da koristi vašu stranicu. To može da bude čak 30 različitih komponenti za koje je potrebno 2,4 sekunde učitavanja. Nakon što se stranica učita, komponente se sačuvaju u korisničkoj predmemoriji, pa će sedeći put korisnik čekati svega 0.9 sekundi na učitavanje stranice.

4. Smanjite veličinu slika

Veličina i kapacitet slika mogu da igraju važnu ulogu u brzini učitavanja web stranice, ali njihovo uklanjanje ne dolazi u obzir jer su vizuali na stranici potpuno neophodni Štaviše, u jednom istraživanju, promena veličine slika sa 22 MB na 300 KB rezultirala je smanjenjem vremena učitavanja za čak 70%.

Kako to postići? Najjednostavniji način je da smanjite dimenzije slika na potrebnu dimenziju. Dakle, ako slika mora da bude širine 570 px nemojte ubacivati sliku koja je širine 2000 px. Tako će web stranica morati da učita punu veličinu slike i da je tek onda podesi na odgovarajuću veličinu što umnogome usporava stranicu.

Ima još mnogo načina kako da ubrzate učitavanje web stranice, ali ovo su ipak najjednostavniji načini :)

Ubrzajte stranicu što pre i povećajte svoj Quality Score!

Blog meni
Kategorije
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge