Kako da povežete Google AdWords i Google Analytics nalog
Google AdWords je odličan alat koji daje sirove, neobrađene podatke kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa sa Google Analytics-om možete da saznate šta se dogodilo između klika i konverzije i kako su korisnici stupili u interakciju sa vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za optimizaciju stope konverzije i troškove oglašavanja.
Tako možete da saznate:
Analytics prati društvene mreže, PPC oglase, newslettere i ostale kanale kako bi utvrdio koliko su AdWords oglasi učestvovali i bili efikasni u pretvaranju korisnika u kupca.
Isto tako, Google Analytics može da poveže e-commerce transakcije kako bi izradili dinamičke oglase za dinamički remarketing. Ako niste znali, dinamički remarketing prikazuje oglase onih proizvoda koje su posetioci prethodno gledali na web stranici, čime posetioce zapravo podsećamo da se vrate i dovrše kupovinu.
Stvar može da bude u sedećem:
AdWords prati ono što je poznato kao atribut jednog kanala, što znači da prati efikasnost jedinstvenog marketinškog kanala - plaćenog oglašavanja putem Googlea.
Google Analytics prati društvene mreže, organski, plaćeni i direktni saobraćaj, - sve što zapravo čini platformu za atribuciju omni kanala.
Koja je razlika između atribucije jednog kanala i omni kanala? Ako je neko putem AdWords oglasa došao na našu stranicu i tek je nakon dva dana napravio konverziju drektnom posetom na stranici, Google AdWords će uzeti PPC kampanju kao zasluženog pobednika, dok će Analytics direktnu posetu smatrati pobednikom.
Google Analytics će vrednovati onaj marketinški kanal koji je pokrenuo sesiju koja je rezultirala konverzijom. AdWords će preuzeti zasluge za konverziju sve dok se konverzija odvija unutar određenog vremenskog perioda.
Ako neto nešto kupi, ali niko nije tamo da to vidi, je li ta osoba stvarno kupila nešto? Naravno da je kupila. Novac je novac.
Ali, kada je online posetilac pretvoren u kupca?
Prema AdWords-u to bi bilo vreme klika, dok bi po Analytics-u to bilo vreme konverzije. S obzirom na to da Google AdWords gleda na vreme klika, to bi značilo da se Stefan pretvorio u kupca u tačno 15:23 sati, dok će Google Analytics gledati kada se stvarna konverzija dogodila.
Dakle, ako je Stefan kliknuo na gumb Kupi i sve do sledećeg jutra nije završio kupovinu, AdWords će smatrati konverzijom klik na gumb “Kupi” dok će Analytics pričekati da Stefan napokon realizuje kupovinu.
Ako imate dodatnih pitanja slobodno nam se javite :)
Zašto da povežete AdWords sa Analytics-om?
Iako Google AdWords nudi ogroman uvid u samu efikasnsost oglasa, Google Analytics ide korak dalje i daje nam podatke vezane za ponašanje publike na web stranici i landing stranicama.Tako možete da saznate:
- koje stranice imaju najduže i najkraće sesije
- koje landing stranice imaju najbolje i najlošije stope napuštanja početne stranice
- gde se korisnici zadržavaju
- na kom koraku korisnici najčešće odustaju
Analytics prati društvene mreže, PPC oglase, newslettere i ostale kanale kako bi utvrdio koliko su AdWords oglasi učestvovali i bili efikasni u pretvaranju korisnika u kupca.
Isto tako, Google Analytics može da poveže e-commerce transakcije kako bi izradili dinamičke oglase za dinamički remarketing. Ako niste znali, dinamički remarketing prikazuje oglase onih proizvoda koje su posetioci prethodno gledali na web stranici, čime posetioce zapravo podsećamo da se vrate i dovrše kupovinu.
Povežite AdWords nalog sa Analytics nalogom
- Otvorite Google Analytics
- Kliknite na Admin
- Izaberite nalog i property koje želite da povežete sa AdWords nalogom
- Pod sekcijom Property, kliknite na “AdWords linking”
- Kliknite na + NEW Link Group
- Izaberite korisničke naloge koje želite da povežete
- Upišite ime grupe
- Uključite sve web lokacije na kojima želite AdWords podatke
- Kliknite na “Poveži naloge” (Link Accounts)
Kako se razlikuju Google Analytics i Google AdWords konverzije?
Ako primetite odstupanja u podacima između Google Analytics-a i Google AdWords-a, niste jedini i nemojte brinuti da ste pogrešno povezali naloge.Stvar može da bude u sedećem:
Razlog #1: Atribucije prema pojedinim kanalima vs. atribucije prema Omni kanalima
AdWords prati ono što je poznato kao atribut jednog kanala, što znači da prati efikasnost jedinstvenog marketinškog kanala - plaćenog oglašavanja putem Googlea.
Google Analytics prati društvene mreže, organski, plaćeni i direktni saobraćaj, - sve što zapravo čini platformu za atribuciju omni kanala.
Koja je razlika između atribucije jednog kanala i omni kanala? Ako je neko putem AdWords oglasa došao na našu stranicu i tek je nakon dva dana napravio konverziju drektnom posetom na stranici, Google AdWords će uzeti PPC kampanju kao zasluženog pobednika, dok će Analytics direktnu posetu smatrati pobednikom.
Google Analytics će vrednovati onaj marketinški kanal koji je pokrenuo sesiju koja je rezultirala konverzijom. AdWords će preuzeti zasluge za konverziju sve dok se konverzija odvija unutar određenog vremenskog perioda.
Razlog #2: Kada se konverzija tačno dogodila?
Ako neto nešto kupi, ali niko nije tamo da to vidi, je li ta osoba stvarno kupila nešto? Naravno da je kupila. Novac je novac.
Ali, kada je online posetilac pretvoren u kupca?
Prema AdWords-u to bi bilo vreme klika, dok bi po Analytics-u to bilo vreme konverzije. S obzirom na to da Google AdWords gleda na vreme klika, to bi značilo da se Stefan pretvorio u kupca u tačno 15:23 sati, dok će Google Analytics gledati kada se stvarna konverzija dogodila.
Dakle, ako je Stefan kliknuo na gumb Kupi i sve do sledećeg jutra nije završio kupovinu, AdWords će smatrati konverzijom klik na gumb “Kupi” dok će Analytics pričekati da Stefan napokon realizuje kupovinu.
Ako imate dodatnih pitanja slobodno nam se javite :)
Blog meni
Google Ads - zadnji postovi