Koliko ključnih reči treba da imate u Google Ads grupama?

Kada je reč o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih reči unutar jedne grupe oglasa je 20-25 ključnih reči i nikako ne više od 30 ključnih reči. Treba da imate na umu da je ova informacija samo savet i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne reči u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna sa drugom tako da možete da stvorite što specifičniji tekst oglasa. 

Ne postoji određeno pravilo koliko bi ključnih riječi morala imati jedna grupa oglasa

Postoji mnogo činilaca koji utiču na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih reči. Broj potrebnih ključnih reči će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno da imate predstavu o tome šta biste želeli da postignete oglašavanjem.

Broj ključnih reči u grupi oglasa utiče na:

Nemojte slepo verovati broju 30!

Jeste li ikada čuli za izraz “manje je više”? Ovaj je izraz i više nego tačan kada govorimo o PPC oglašavanju. 

Naime, nećete imati nikakve koristi ukoliko napunite grupu oglasa ključnim rečima. Štaviše, pretrpavanje grupa oglasa ključnim rečima smatra se jednom od najčešćih grešaka Google oglašavanja. 

Dakle, sasvim je u redu da imate grupu oglasa sa manje od 30 ključnih reči jer to znači da ste efikasno organizovali svoj Google nalog i da ste stvorili relevantne kopije oglasa. Isto tako, mnogo je primera u kojima grupe oglasa nisu sadržavale više od četiri ili pet ključnih reči, a ostvarile su uspešne rezultate. 
 

Prema Google-u 5 ključnih reči je minimum

Google preproučuje da u svakoj grupi oglasa imate najmanje 5 ključnih reči. Ako pogledate karticu “prilike” (opportunities tab) videćete Google-ove predloge za dodavanje više ključnih reči u grupe oglasa koje imaju manje od pet ključnih reči. 

Dodavanjem ključnih reči će se vaš Search Health Score povećati i biće sve bliži 100% oceni. Međutim, možete da naškodite samoj kampanji ukoliko dodate ključne reči samo radi postizanja veće ocene. Neke ključne reči možda neće biti toliko relevantne za pojedine grupe oglasa pa ćete tako negativno uticati na konverzije, stope klikova (CTR) i ocenu kvaliteta.

Uopšteno govoreći 20-25 ključnih reči je optimalan broj za grupu oglasa

Preporučuje se da nemate više od 20 ključnih reči po grupi oglasa jer je cilj da svaka grupa oglasa ima usko povezane ključne reči. Previše ključnih reči dovodi do niskih stopa klikova i loših ocena kvaliteta. 


Najbolja praksa je svako malo dodavati nove ključne riječi i pauzirati one koji nemaju uspješnih rezultata
Uprkos ovom saznanju, testiranje novih ključnih reči je i dalje dobra praksa, ali važno je da održavate ravnotežu ključnih reči u kampanjama. Kada dodajete nove ključne reči, uklonite one sa lošim rezultatima kako biste napravili mesta za nove. Ova praksa će vam omogućiti testiranje novih ključnih reči bez potrebe za povećanjem proračuna.

Ukoliko tražite agenciju za vođenje Google Ads kampanja, slobodno nam se javite! Mi znamo da držimo ključne reči pod kontrolom, a i vaš budžet ;)
Blog meni
Google Ads - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM