Vaša kontakt osoba

Zorana
info@arbona.rs
+381 66 802 0558

Šta je CTR ili Click Through Rate?

CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je procenat koji pokazuje koliko je puta oglas zadobio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.

Što je CTR - Click Trough Rate
Digitalni marketing jeste velika prekretnica u svetu promocija jer je prvi kanal koji omogućava precizno praćenja ROI-a. Pre pojave alata za internet marketing niko nije mogao da izračuna koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Nemoguće je sabrati sve preglede bilboarda ili plakata. Upravo to je bitan podatak kako bi mogli da izračunamo koliko je ljudi na osnovu vašeg oglasa učinilo željenu radnju. 

Jedino što je izdvajalo CTR kroz marketinšku istoriju bio je kupon. Mogli smo da znamo koliko je kupona izrađeno, a koliko njih je iskorišćeno. To je bila jedina mogućnost praćenja ROI-a. Druga mogućnost je bilo anketiranje korisnika, a to nije baš najspretniji način merenja ičega. 

Zato, Bogu hvala i Tim Berners-Leeju na izumu protokola koji je omogućio internet kakav danas poznajemo.
 

CTR formula

CTR ili stopa kliktanja je broj klikova na oglas podeljen sa brojem prikaza oglasa. Matematički to izgleda ovako:
CTR formula
Pojednostavljeno, za oglas s pet klikova i sto prikazivanja, CTR iznosi 5%.
 

Koliki CTR je dobar CTR?

Koliki CTR je dobar
Stopa kliktanja je jedna od ključnih metrika za merenje i optimizaciju AdWords kampanja. U velikom broju slučajeva oglašivači plaćaju po kliku pa je upravo zato CTR podjednako bitan kako klijentu tako i agenciji za digitalni marketing. 

Google misli da je sve preko 1% dobar CTR, ako je u pitanju Search oglas. Postoje i stručnjaci koji smatraju kako je 2% za početnike sasvim solidan rezultat

Većina ipak smatra kako je za tržišta sa većim brojem konkurenata poželjan CTR između 2 - 5%, a na tržištima sa manje konkurencije malo iznad 5%. Postoje i oni kojima ni CTR od 10% nije od pomoći jer ne donosi očekivane rezultate. I svi od reda su u pravu!
 

CTR utiče na SEO

Rangiranje stranice i oglasa uglavnom je zasnovano na popularnosti vaše web stranice, a to se između ostalog meri u pregledima stranica. Što je veći broj pregleda stranica Google će vaše proizvode, blogove i oglase pozicionirati na višim pozicijama. Tako će korisnicima ponuditi relevantne rezultate za njihove upite.

Bitno je zapamtiti da CTR nema veze sa konverzijama. On je samo pokazatelj koliko je osoba, od svih koji su videli oglas, kliknulo na njega. 

CTR pokazatelj je koliko je vaš oglas privlačan. Ako vaš oglas nije dovoljno kreativan verovatno ćete zapeti na niskim stopama CTR-a. Oglas mora biti jasan i kvalitetan, sa jasnom porukom, kako ne biste plaćali klikove koji neće rezultirati konverzijama. 

Često se uz CTR veže i CR (Conversion Rate) ili stopa konverzije. Po pravilu, veći CTR bi trebalo da rezultira većim brojem konverzija.
 

Kako da povećate CTR?

Kako povećati CTR
Kvalitetniji sadržaj oglasa povećat će CTR. Ljudi će kliknuti na oglase jer im izgledaju zanimljivo i nude rešenje za neke njihove probleme. Ako je vaš CTR nizak možete ga poboljšati:
 
  • drugačijim sadržajem oglasa
  • poboljšanjem dizajna oglasa (ako je riječ o display oglasu)
  • uključivanjem CTA izraza

Pažljivo birajte ključne reči. Lijep, zanimljiv ili tekst edukativnog karaktera ne mora značiti i dobre rezultate. Jako je bitno odabrati relevantne ključne reči. Izborom kvalitetnih ključnih reči možda ćete izgubiti na broju klikova, ali to vam možda donese veću stopu klikanja. Tako ćete targetirati samo one osobe koji imaju stvarnu potrebu za onim što promovišete u vašem oglasu. 

Testirajte. Testiranje je jedini put do uspeha. Možda se rešenje vašeg problema krije u sitnicama. Možete da pokušate da u oglas ubacite brojeve umesto reči. Možda je pogrešan način na koji ste formulisali svoj poziv na akciju. Razmislite o interpunkcijskim znakovima  ili zamenite korišćenu fotografiju drugom boljeg kvaliteta. 

Ako želite pomoć u povećanju prodaje vaših proizvoda i usluga ili samo podizanje svesnosti o vašem brendu - obratite se sertifikovanim Google partnerima
Blog meni
Kategorije
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge