Šta znači CPA?

CPA ili cena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje ukupnog troška sticanja kupca ili potencijalnog klijenta. Takođe je poznata kao cena po akciji ili cena po konverziji.

CPA se izračunava deljenjem ukupnog troška kampanje sa brojem akvizicija ili konverzija. Na primer, ako tvrtka potroši 1000 EUR na kampanju digitalnog oglašavanja i ostvari 100 konverzija, CPA bi bio 10 EUR po konverziji. Akvizicija ili konverzija može se odnositi na bilo koju željenu radnju koju korisnik preduzima, kao što je kupovina, popunjavanje obrasca, prijava na bilten ili preuzimanje aplikacije.

CPA je važna metrika za oglašivače jer im pomaže da izmere efikasnost svojih kampanja i optimizuju potrošnju na oglašavanje. Prateći CPA, oglašivači mogu identifikovati koje kampanje ili kanali generišu najviše konverzija i prilagoditi svoju strategiju u skladu s tim. CPA se obično koristi u oglašavanju zasnovanom na učinku, gde oglašivači plaćaju za određene radnje, a ne za pojavljivanja ili klikove.
Blog meni
Google Ads - zadnji postovi
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM