Šta su Google Data Studio izveštaji?

Izvor podataka za Data Studio izveštaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izveštaj o trenutnom inventaru proizvoda može da iskoristite podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcionišu možete da zamislite da je to cev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izveštaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobijate tražene podatke. Na primer, ako želite podatke iz Google Analyticsa, odaberete Google Analytics data connector u data source alatu.

Izvore podataka možete modificirati prema ličnim potrebama, možete da kreirate razne tablice, grafove i sl.

Budući da je u Google Data Studiu izvor podataka povezan s fundamentalnim data setom, ako se data set promijeni, navedene promene reflektiraju se u svim izveštajima koji koriste ove izvore podataka.

Iako izveštaj ne može da se preuzme u pdf formatu postoji mogućnost printanja izveštaja ako vaš OS/Browser podržava navedeno.

Izveštaje možete da formirateu Report Editoru. Report Editoru možete da pristupite putem svoje Home Page, u trenutku kada pregledavate neki izveštaj te putem Data Source Editora.

Pomoću Report Editora imate mogućnost dodavanja raznih bulletsa, grafova, oblika. Osnovni elementi toolbara u Report Editoru su:
 
  • Page controls,
  • Report cache control,
  • Selection mode,
  • Undo/Redo,
  • Chart components,
  • Text tool.

Izveštaj u Data Studiu je skupina komponenti, kao što su stil (npr. boja, linija, font) i podaci (npr. izvori podataka, filteri).

Komponente sa kojima možete raditi u Data Studiu su:
 
  • Izveštaj - sastoji se od ostalih komponenti,
  • Page/Stranica - izvještaj ima mnogo stranica, a stranica je dio na koji dodajete vizualne elemente i sl.,
  • Chart/Grafikon,
  • Control - komponenta control omogućuje upravljanje podacima i uređivanje izveštaja,
  • Shapes/Oblici - krugovi i kvadratni oblici kao atraktivni vizualni elementi,
  • Slika - postoji mogućnost uploadanja logo slika, ikona itd.,
  • Text - naslovi, objašnjenja i sl.,
  • Grupa - grupa ostalih komponenti.

Dobro dizajnirani izveštaji odmah dobijaju pažnju čitaoca. U naslovu, podnaslovima i grafovima bi trebalo biti jasno o čemu je izveštaj. Prije svega, Data Studio izveštaji su interaktivni što znači da dolaskom pokazivača na razne delove izveštaja imate mogućnost da pregledate i detaljnije podatke od prikazanih.

Ukoliko želite već napravljeni izveštaj prilagoditi sebi jednostavno napravite kopiju izveštaja te ga uredite prema svojim potrebama.

Ako želite da napravite novi izveštaj, krenite sa elementom File - New Report te nastavite dalje prema svojim potrebama.

Takođe, već postojeći izveštaj možete i da izbrišete. Svi izbrisani izveštaji pohranjeni su u Trash-u tako da bilo kada možete da ih ponovno pokrenete. Ne propustite sledeći post u kojem ćemo da objasnimo šta su to i koji su Google Data Studio izvori podataka.



 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM