Česta pitanja

Kako da koristite Google Data napredne funkcije

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,i , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izveštaju. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može videti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem levom uglu na nadzornoj ploči.



Glavna alatna traka je puno šira, ali omogućuje navigaciju kroz sve stranice isto kao i... Saznajte više

Apps, Big Screen, Docs Experiences: Šta donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promene koje možete da koristite u izveštajima. Reč je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove karakteristike izveštaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izveštajima i uključuju: 
 
  • vidljivost zaglavlja izveštaja 
  • korišćenje top ili lijevih ručnih navigacijski kontrola 
  • prikazivanje margina
  • visinu i širinu površine izveštaja

Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novi izveštaj, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete da vidite ova nova svojstva izveštaja. Na priloženim fotografijama možete da vidite kako izgledaju nove Data Studio karakteristike.



 ... Saznajte više
Mogu li da se se povežu Search Console i Data Studio?
Search Console je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za webove. Takođe, pokazuje kako Google "vidi" web i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za Google Data Studio koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz ostalih izvora poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Šta to tačno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne reči, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosečna pozicija stranice u... Saznajte više
Što su to Google Data Studio Marketing Izveštaji?
Google Data Studio je besplatan alat koji vam može biti od velike važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka iz različitih baza podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izveštaju.

Google Data Studio izveštaji jednostavni su za korišćenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, zavisno od vaše potrebe.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definisati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati pre izrade marketing izveštaju moraju da budu:
 
  • Specifični - određeni    
  • Merljivi
  • Mogući za dostizanje (Dostizljivi)    
  • Relevantni    
  • Vremenski određeni

Ove ciljeve ćete često u literaturi da sretnete pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Takođe... Saznajte više
Google Data Studio - cena i troškovi
Koliko košta Google Data Studio? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe Google Data Studio izveštaja.

Ali, takođe, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcioniše, a broj izveštaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na datastudio.google.com. Tu takođe možete da pregledate primere izveštaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više
Zašto da koristite Google Data Studio?
Vizualno privlačni izveštaji jedna su od prednosti korišćenja Google Data Studio alata. Uz korišćenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korišćenje podataka iz različitih izvora u jednom izveštaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimizuju i podaci iz Google Data Studio izveštaja.

Budući da Google Data Studio izveštaji funkcionišu slično kao i dokumenti na Google Driveu,... Saznajte više
Kome je namenjen Google Data Studio?
je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je interfejsom vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razne firme ali i pojedince.

Takođe, podatke iz Google Data Studia možete da deliti sa drugima na sličan način kao što delite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izveštaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u interfejsu prema ličnim potrebama i željama.

Google Data Studio... Saznajte više
Šta su Google Data Studio izvori podataka?
U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za . Na izvore podataka možete gledati kao na cev koja povezuje Data Studio izveštaje o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega da povežete).


Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će uključiti specifične račune ili datoteke koje želite... Saznajte više
Šta su Google Data Studio izveštaji?
Izvor podataka za izveštaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izveštaj o trenutnom inventaru proizvoda može da iskoristite podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcionišu možete da zamislite da je to cev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izveštaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobijate tražene podatke. Na... Saznajte više
Šta su to predlozi za Google Data Studio?
nudi veliki broj predloga za izradu izveštaja koji se nalaze u popisu izveštaja koja su podeljena sa vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekolikopredloga , a najvažniji su:
 
The Welcome Report - kreiran je sa ciljem da Vas nauči kako da koristite Data Studio,
Report templates - nalaze se na vrhu stranice “Reports” i oni se najčešće koriste.

Kako da koristite predloge?

Proces korišćenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izveštaj pomoću Data Studio predloga. Za izradu izveštaja prema predlogu sledite ove upute:

- idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of... Saznajte više
Kako da koristite Google Data Studio? Google Data Studio vodič
Putem kojeg smo predstavili u prethodnom postu možete da upravljate:
 
  • - prva stvar koju morate učiniti kada radite s podacima je ta da se uverite kako imate sve relevante podatke.
  • - kada su podaci spremni, možete da otvorite svoju radnu ploču i započnete spajati sve bitne segmente, uljepšati grafikone i stupce kako bi oni ispričali svoju priču. Odlična stvar je da sada možete da sarađujete i radite sa drugim ljudima iz različitih gradova i kontinenata, na jednak način kao i u Google Docs, Sheets i Slides. Analitičari sveta, ujedinite se!
  • - budući da ste ponosni na uređene podatke, zašto ne... Saznajte više
Šta je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata
Do sada nam je na raspolaganju bio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izveštaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem Google Data Studio alata obeleženo je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i deljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala firma ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izveštaja i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 
  • jednostavno povezati različite izvore podataka,
  • vizualizirati podatke kroz atraktivne,... Saznajte više
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Šta znači CPM?
CPM ili cost per mile je merna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje cene prikaza oglasa hiljadu puta. CPM se najčešće koristi u display oglašavanju. Saznajte više
Šta znači CAC?
CAC ili trošak sticanja kupca je ukupni trošak koji je potrebno tvrtki da bi stekla novog kupca. CAC je ključna mjera u marketingu i poslovanju jer pomaže tvrtkama da odrede troškovnu učinkovitost svojih marketinških i prodajnih napora. Saznajte više
Šta znači CPA?
CPA ili cena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje ukupnog troška sticanja kupca ili potencijalnog klijenta. Takođe je poznata kao cena po akciji ili cena po konverziji. Saznajte više
Šta znači CPC?
Cost Per Click, ili skraćeno CPC, predstavlja model određivanja cena koji se koristi u online oglašavanju. Oglašivači koriste CPC oglašavanje kako bi privukli posetu na svoje web stranice i generisali potencijalne kupce ili prodaju.
 
Saznajte više
Šta je Google keyword planner?

Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih reči i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Šta znači PPC?
Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga koji karakterizuje plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cenu samo kada neko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.

PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova)

Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.
... Saznajte više
Koliko košta oglašavanje na Google-u?
Na ovo pitanje nema univerzalan odgovor, ipak postoji nekoliko faktora koji će uticati na cenu Vašeg oglašavanja na Google-u.

Cena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona zavisi od niza činioca - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvaliteta i atraktivnosti same kampanje i slično.

Google Ads kampanje funkcionišu po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se takmiče za određene ključne reči, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.

Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će ipak značiti da će za jednak učinak trebati veći raspoloživi budžet.

Baviti se Google Ads kampanjama nije ni lako ni... Saznajte više
Šta je CTA dugme i koje su najbolje prakse?
je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod tim misli?

su ono što realizuje prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebalo da bude okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje da ima samo jedno CTA dugme!
 
 


 

Kada se govori o mestu gde je najbolje da postaviti CTA dugme osnovna ideja je da ga... Saznajte više

Kada Vam je cilj brand awareness (povećanje svesti o brendu) - šta možete očekivati?
Želim da povećam svest o svom brendu? Jeste li se zapitali šta time dobijate? Želite da zadržite povrat ulaganja na dobrom nivou, ali i da potrošite određeni iznos kako biste putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, dosta puta gotovo nemoguće.

To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije sa ciljnom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. Ipak, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljnu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvek će biti ljudi koji će kupiti... Saznajte više
Šta je kanibalizacija ključnih reči i kako je rešiti?

podrazumeva da na Vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobno rangiranje.


Šta je kanibalizam ključnih reči?

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim rečima ili izrazima, rizikujete upravo to - kanibalizaciju ključnih reči. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš Vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata sa istog domena, osim u slučajevima domena visokog autoriteta gde bi mogao da prikaže najviše 3... Saznajte više
Što je CTA dugme i koje su najbolje prakse?
je element weba koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod time misli?

ono su što realizira prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebao biti okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedano CTA dugme!

Gde da smestite CTA dugme?

Kada se govori o mestu gde je najbolje da smestite CTA dugme osnovna... Saznajte više
Kada vam je cilj brand awareness (povećanje svesti o robnoj marki) - što možete očekivati?
Želim da povećam svest o svom brendu? Jeste li se zapitali šta time dobijate? Želite da zadržite povrat ulaganja na dobrom nivou ali i potrošiti određeni iznos kako bi putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, dosta puta i nemoguće.

Svest i prodaja različiti su ciljevi. To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije s ciljanom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. Ali, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljanu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvek će biti... Saznajte više
Šta je kanibalizacija ključnih reči i kako je rešiti?
podrazumeva da na vašem webu postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobni rang.

Što je kanibalizam ključnih reči?

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim rečima ili izrazima, rizikujete upravo to - kanibalizaciju ključnih reči. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata s iste domene, osim u slučajevima domene visokog autoriteta kada bi se moglo prikazati najviše... Saznajte više
Kako da postavite oglas na Google?
U zavisnosti od načina na koji strukturišete svoj nalog za Google oglase, takvu ćete imati kontrolu nad time kada i kako će se Google oglasi prikazivati. Prvo je potrebno otvoriti Google Ads nalog. Nakon toga kreirate kampanju koja se sastoji od više grupa oglasa. Bitno je da odredite budžet koji ste spremni da potrošite te ključne reči za koje želite da se Google oglasi prikazuju.

Jednostavno rečeno, način na koji strukturišete svoj nalog za Google oglase nad prikazivanjem oglasa. 

Imajte na umu da će dobro strukturisan nalog:
  • Osigurati da su online pretraživanja koja okidaju Google oglase
  • (quality score), što će rezultirati boljim... Saznajte više
Šta su uvidi u aukciju (Auction Insights) u Google Ads-u?
Google Adsov Auction Insights (uvid u dražbe) korisnicima omogućuje uvid u uspjeh ostalih domena (konkurencije) koje ulaze u iste aukcije na razini kampanje, grupe oglasa i ključnih riječi. Tako možete usporediti vašu izvedbu s ostalim oglašivačima, tj. konkurencijom koja sudjeluje u istim dražbama kao i vi. 

Google Adsov Auction Insights (uvid u aukcije) korisnicima omogućava uvid u uspeh drugih domena (konkurencije) koje ulaze u iste aukcije na nivou kampanje, grupe oglasa i ključnih reči. Na taj način možete uporediti svoje performanse sa ostalim oglašivačima, odnosno konkurencijom koja učestvuje u istim aukcijama kao i vi.
Jednostavno morate voljeti Auction Insights izvještaj (izvještaj uvida... Saznajte više
Koliko ključnih reči treba da imate u Google Ads grupama?
Kada je reč o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih reči unutar jedne grupe oglasa je i nikako Treba da imate na umu da je ova informacija samo savet i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne reči u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna sa drugom tako da možete da stvorite što specifičniji tekst oglasa. 



Postoji mnogo činilaca koji utiču na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih reči. Broj potrebnih ključnih reči će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno da imate predstavu o tome šta... Saznajte više
Šta je impression share u Google Adsu-?
Impression Share u Google Ads-u (IS) označava udeo pojavljivanja oglasa. Udeo pojavljivanja je procenat pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u poređenju sa ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na nivou ključne reči, grupe oglasa i kampanje. 



je vitalni merni podatak koji često ostaje neprimećen kada se posmatra celokupni uspjh i izvođenje Google kampanje. Naime, ovaj merni podatak je dobar način za dobijanje uvida u to ukoliko odlučite da nešto popravite unutar kampanje. Na primer:
  • povećate licitaciju ili proračun,
  • poboljšate kvalitet oglasa,
  • usmerite oglase na određene regije,
  • itd.

Takođe, udeo pojavljivanja govori o:
Top 8 prednosti oglašavanja na YouTube kanalu
Oglašavanje na YouTube kanalu putem Google Ads-a otvara brojne mogućnosti. YouTube promotivni video zapisi se ne usredsređuju na samu prodaju (kao što je to slučaj kod Search oglasa), već im je cilj privući korisnike, zabaviti ih i na inovativan način promovisati proizvode i/ili usluge. 



Prema Alexi, YouTube je na internetu, odmah nakon Google-a. Za one koji ne znaju, Alexa je online firma koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posećenosti.

Na ovoj platformi korisnici mogu da postavljaju, pregledaju i ocenjuju video zapise, pa ukoliko želite da u trenutku njihovog pretraživanja i pregledavanja video zapisa, vreme je... Saznajte više
Šta je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je procenat koji pokazuje koliko je puta oglas zadobio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.


Digitalni marketing jeste velika prekretnica u svetu promocija jer je prvi kanal koji omogućava precizno praćenja ROI-a. Pre pojave alata za internet marketing niko nije mogao da izračuna koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Upravo to je bitan podatak kako bi mogli da izračunamo koliko je ljudi na osnovu vašeg oglasa učinilo željenu radnju. 

Mogli smo da znamo koliko je kupona izrađeno, a koliko... Saznajte više
Razlika između search i display Google Ads oglasa
Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju zajedno sa rezultatima pretraživanja. Pretraživanjem određenog pojma Google će vam ponuditi i oglas koji je relevantan za postavljeni upit. Display ili slikovni oglasi će se prikazivati na stranicama koje koriste AdSense i sadržajno su povezane sa onim što oglašavate. 



Tako nam često javlja o novostima vezanim za formate svojih oglasa, novim SEO praksama i drugačijim algoritmima pretraživanja sadržaja web stranica.

Iako jednom postavljen search ili display oglas izgleda trivijalno, samo postavljanje nikako nije beznačajno. Samo , pa je zato najbolje da taj posao prepustite drugima.

Prva greška koju možete da napravite jeste odmah kod... Saznajte više
Da li brzina web stranice utiče na Google-ov Quality Score?
je Google-ova procena kvaliteta Veća ocena kvaliteta može uticati na nižu cenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo umnogome utiče i . Ranije smo morali da pazimo samo na desktop učitavanja ali od sredine ove godine moraćemo da pripazimo i na učitavanje stranica na mobilnim ekranima.


Google je sredinom jula najavio velike promene u vezi sa faktorima koji utiču na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWords-ove ocene kvaliteta (Quality Score), Google je odlučio da će od godine, brzina stranice biti

Zašto?... Saznajte više
Kako da povežete Google AdWords i Google Analytics nalog
Google AdWords je odličan alat koji daje kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa sa Google Analytics-om možete da saznate šta se i kako su korisnici stupili u interakciju sa vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za

Iako Google AdWords nudi ogroman uvid u samu efikasnsost oglasa, ide korak dalje i daje nam podatke vezane za na web stranici i landing stranicama.

Tako možete da saznate:
  • koje stranice imaju najduže i najkraće sesije
  • koje landing stranice imaju najbolje i najlošije stope napuštanja početne stranice
  • gde se korisnici zadržavaju
  • na kom koraku... Saznajte više
Može li se oglašavati preko AdWords-a bez stranice?
Iako nemate web stranicu, Google AdWords nudi mogućnost online oglašavanja putem kojeg će posetioci klikom na oglas doći na ili posebno kreiranu . AdWords Express je opcija izričito stvorena za mala preduzeća i oglašivače koji se po


Pokretanje vlastite firme nikada nije bio niti će biti lak podvig. Pogotovo ako ste početnik i ako sa svim zadacima i znanjem koje bi jedan preduzetnik morao imati u malom prstu.

Uporedo sa tim, morate sda e pozabaviti dobavljačima, finansijama, upravljati timom i planirati strategiju rasta firme. Da ne pominjemo kako se još pri tome morate brinuti za svoju

Ali što ako sa... Saznajte više
Šta je Google AdWords sertifikat?
Google AdWords sertifikat je koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWords-a. Google AdWords sertifikat znači da vas Google prepoznaje kao Sertifikat možete da zaradite putem Google-ovog online programa za obuku nazvanog (Akademija za oglase).


Kako biste zaslužili sertifikat, morate da budete član Google Partners-a. Neke od prednosti dobijanja sertifikata su:
  • Pokažite sadašnjim i budućim klijentima da ste sertifikovani.
  • Kako bi firme zaradile bedž, jedan od uslova jeste da moraju imati barem jednog sertifikovaog člana.

Kreiranjem naloga na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobićete pristup za različitih područja u AdWords oglašavanju.

Kako... Saznajte više
Šta su Google AdWords nevažeći (invalid) klikovi?
(Invalid Clicks) su klikovi koji su nelegitimni, tj. nevažeći, nenamerni ili su rezultat zlonamernih softvera. Google pod pojmom nevažećih klikova smatra koji na povećavaju troškove oglašavanja. Iako Google-ov tim za proveru kvaliteta oglasa pokušava da spreči suludo plaćanje oglasa za nevažeći online saobraćaj, ipak je potrebno i manualno paziti na nevažeće klikove.

Najčešći primeri nevažećih klikova su:
  • Klikovi botova ili drugih automatizovanih alata za generisanje klikova
  • Ručni klikovi koji se namerno upotrebljavaju za povećanje troškova ili zaradu web hostinga za oglašavanje
  • Klikovi koji ne pružaju ikakvu vrednost (npr. slučajni dvostruki klikovi)
  • Prikazivanja (impressions) namenjena namernom smanjivanju CTR (tehnički gledano, to nisu klikovi,... Saznajte više
Kolika je cena klika na AdWords Display oglase?

Sa Google Display oglasima imate pristup milionima web stranica, aplikacija i video zapisa i možete da dosegnete oko 93% svih internet korisnika. Zato je Google Display često bolji izbor za neka preduzeća i ostvaruje niži trošak po kliku. Prosečna cena po kliku iznosi ispod 1$, dok je ona kod search oglasa između 1$ i 2$.



Cena klika na AdWords Display oglas zavisi od Quality Score-a - što je QS viši, to je trošak niži! Šta je Quality Score? Quality Score je Google-ov interni sustav rangiranja kvaliteta i relevantnosti oglasa i ključnih reči. Prema njemu Google određuje trošak po kliku (CPC) i u... Saznajte više

Da li možemo da AdWords oglase prikazujemo samo na određenoj lokaciji?

Google AdWords oglasi se mogu prikazivati na određenoj lokaciji, kao što su države, gradovi, teritorije, pa i radijus oko neke lokacije. Google to omogućava tako što prati korisničku IP adresu, lokaciju uređaja ili interesovanja koja je korisnik pokazao za određenu lokaciju, npr. pretraživanjem lokacije na pretraživaču ili Google Maps, korišćenjem domena specifičnih za tu lokaciju.

je jedna od osnovnih strategija sa kojima svoje Google AdWords oglase prikazujemo što relevantnijoj grupi korisnika.

Ipak, iako izgleda poprilično jednostavno, lokacijsko targetiranje nudi mnoge napredne opcije. Za preduzeća i brendove do kojih se može doći pešaka (npr. restorani) ili čija je blizina važna (npr. rabljeni... Saznajte više

Zašto mi se oglas ne prikazuje stalno, već povremeno?

"We’re only showing your ad occasionally because of your budget."

Nakon ovakve poruke u AdWordsu, ljudi obično počnu da plaću i da zovu u pomoć. To je, na kraju krajeva, i najčešća poruka koja se pojavljuje kada se oglase ne prikazuje stalno, već povremeno.

Postoji mnogo razloga zašto se oglasi ne prikazuju stalno, a u nastavku donosimo one najčešće.

Međutim, ono što na samom početku treba da zapamtite jeste to da se za proveru oglasa uvek treba koristiti . Ovaj alat ne broji impresije prilikom pregleda oglasa i ne utiče na rezultate (npr. CTR). Takođe, Ad Preview Tool još preciznije pokazuje gde se... Saznajte više

Gde se sve prikazuju AdWords display oglasi?

Koliko Google znači u današnjem tehnološki prožetom svetu možda najbolje pokazuje sledeća činjenica - svake sekunde se u svetu obavi 2,3 miliona pretraživanja na ovom svetski najvećem pretraživaču.

A, prema WordStreamu, većina dobijenih rezultata pretraživanja se odnosi na .

Na kraju krajeva, - 2010. su te razmeri iznosile 66% iz search oglašavanja i 30% iz oglašavanja na Google Network stranicama (YouTube, Gmail itd.).

Generalno, Google 96% svojih prihoda ostvaruje od oglašavanja!

To je ogroman iznos - gotovo 6,5 milijardi dolara - koji diktira budućnost i sadašnjost digitalnog oglašavanja.

Google svoje oglase generalno može da podeli na dve vrste - tekstualni, odnosno search i display,... Saznajte više

Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?

Google konstantno uvodi  i algoritama kako bi bolje regulisao kvalitet oglasa.

Ipak, koliko god se oglašivači udaraju po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi celom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima i, na kraju krajeva, i samom Google-u. Kako?

Ako oglašivači objavljuju , korisnici će na njih . Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords reklamiranje pa će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obe strane da se .

Tako je uglavnom objasnio Hai Varian, glavni Google-ov računovođa i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta Berkeley.

Zato nije... Saznajte više

Da li mogu AdWords oglasi da se prikazuju na određenom portalu?
Odlična mogućnost koju nudi Google AdWords jeste ta da se može postaviti prikazivanje oglasa na tačno određenom portalu. Na primer, ako prodajete turističke pakete i želite da se oglasi prikazuju na određenoj stranici o putovanjima tada možete oglase da prikazujete na toj stranici. Isto tako, ako vam je poznata web-lokacija koju posećuju vaši korisnici, postavite prikazivanje oglasa upravo na toj stranici. Ako ustanovite da oglašavanje na određenim stranicima ili web lokacijama odlično funkcioniše, poželjno je da povećate licitacije za lokaciju kako bi se povećalo potencijalno izlaganje na toj web-lokaciji. Isto tako, ako drugi položaji ne daju željene konverzije možete ih... Saznajte više
Kako da pokrenete AdWords kampanju?
Pokretanje AdWords kampanje je veoma jednostavno uz pomoć stručnjaka koji će se pobrinuti za celoukupno kreiranje i vođenje kampanje. Osnovne stvari koje su potrebne za pokretanje AdWords kampanje su:
 
  • Osnovne ključne reči
  • Negativne reči
  • Mesečni budžet
  • Lokacija oglasa
  • Ciljna grupa 
  • Tekst oglasa (šta želite da oglašavate)
Nakon što su svi navedeni kriterijumi definisani i postavljeni, Vaša AdWords kampanja je spremna za pokretanje. Jedino što vam preostaje jeste da označite jednu ili više kampanja koje želite da pokrenete i nakon toga na kartici “Edit” iz padajućeg menija da odaberete “Enabled”. To je to, Vaša kampanja je pokrenuta. Osim što Vam navedena kolona omogućava pokretanje kampanje, ovde možete da... Saznajte više
Kako da dopunite budžet u Adwords kampanji?
Ukoliko primetite da se vaš mesečni budžet bliži kraju ili se već potrošio, vreme je da ponovno uplatite budžet.

Prijavite se u svoj AdWords nalog i u gornjem desnom uglu kliknite na ikonu i odaberite Billing & payments. Tada kliknite na Account budget, a zatim pronađite budžet koji želite da uklonite, uredite ili ukinete. Kada pronađete proračun, pogledajte kolonu “Action”. Da biste uklonili proračun na čekanju za aktivaciju ili pregled, kliknite na “Cancel”, a da bi ukinuli aktivnu porudžbinu sa ograničenim proračunom, kliknite na “End”.

Da biste uredili proračun, kliknite na “Edit”. Ovde možete da izmenite iznos proračuna, datum završetka, naziv... Saznajte više
Koliko ključnih reči je moguće imati u Adwords kampanji?
Odabir odgovarajućih ključnih reči za kampanju omogućuje prikazivanje oglasa pravim korisnicima kojima želite da ih prikažete. Vaše ključne reči moraju da se podudaraju sa izrazima koje bi mogući korisnici upotrebili kako bi pronašli proizvode ili usluge koje nudite. Odlična vest je ta što ne postoji ograničnje u broju ključnih reči koje je moguće imati u AdWords kampanji. Ipak, važno je napomenuti kako veliki broj ključnih reči traži i veći budžet kampanje jer iznosi licitacija su veći. Ipak, optimalan broj ključnih reči po grupi oglasa je između 10 i 20 ključnih reči. ... Saznajte više
Šta je remarketing? Kako se koristi?
Remarketing omogućava prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posetili vašu internet stranicu ili mobilnu aplikaciju. Na primer, ukoliko korisnik napusti vašu web lokaciju a da nije kupio proizvod, remarketing vam može pomoći u tome da se ponovo povežete sa njim pomoću prikazivanja relevantnih oglasa na različitim uređajima. Remarketing vam može pomoći bez obzira na to da li je vaš cilj povećanje prodaje, povećanje broja registracija ili širenje svesti o robnoj marki jer on može da poveća povraćaj ulaganja (ROI) oglašivačima svih vrsta. ... Saznajte više
Koji su efikasni načini oglašavanja na internetu?
Online oglašavanje danas je neizbežan deo marketing strategije svakog preduzeća. Prisutnost na internetu kao i promocija vlastitih proizvoda i usluga izvrstan je način kako da poboljšate prodaju i steći ćete nove kupce.

Oglašavanje na internetu često se naziva i Search Engine Marketing (SEM) ili Pay-per-click marketing (PPC).

Oglašavanje na internetu je veoma delotvorno, a sama cena određuje se u većini slučajeva po kliku, pa za vrlo maleni iznos možete da postignete da potencijalni kupac vidi vaš oglas, klikne na njega i napravi radnju na vašoj web stranici, a koja je bitna za vaše poslovanje. (npr. kupovina proizvoda).

Neki od načina oglašavanja na internetu... Saznajte više
Koliko košta Google AdWords oglas?
Razumno je da se tokom planiranja Google AdWords kampanje pitate: Koliko košta Google oglas? Ali, cena Google oglasa nije ista za sve kampanje i za sve oglašivače, ona zavisi od mnogo faktora.

Google AdWords funkcioniše kao jedna vrsta aukcije. Kada korisnik upiše ključnu reč (koju koristite u kampanji) u pretraživač, Google na osnovu "aukcije" određuje na kom mestu će se naš oglas prikazati korisniku.

Kako bi vaš oglas pronašao mesto u aukciji, potrebno je prvenstveno odrediti bidding strategiju, a što znači određivanje fokusa na klikove, impresije ili konverzije. Većina oglašivača u svojim kampanjama koristi CPC bidding strategiju, što znači da se troškovi... Saznajte više
Kako da odredite budžet potreban za Adwords oglašavanje?
Donosimo Vam odgovor na pitanje kako odrediti budžet koji je potreban za AdWords oglašavanje. Saznajte više
Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje?

Dvoumite se oko postavljanja Google Adwords oglašavanja i verovatno postavljate sebi različita pitanja. Da li mi uopšte treba Google Adwords oglašavanje? Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje? Šta ću dobiti tim načinom oglašavanja? Google Adwords oglašavanje omogućava vam da privućete nove posetioce na vašu web stranicu, ostvarite svoju konverziju, povećate zaradu putem svoje web stranice, zadržite posetioce na svojoj web stranici.

Google Adwords oglašavanje vam omogućava da sami kontrolišete troškove oglašavanja na dnevnom nivou, određujete koliko novca u kojem vremenskom periodu želite da potrošite, određujete ciljanu publiku kojoj želite da se vaš oglas prikazuje, na kojim jezicima i u kojim... Saznajte više

Kako da iskoristite Google AdWords promotivni kupon?

Google AdWords promotivni kupon naziva se još i vaučer ili kod, a nudi bonus na nalogu oglašivača. Kako iskoristiti Google AdWords promotivni kupon? Ukratko ćemo vas sprovesti kroz celi postupak. Najpre kliknete na ikonu zupčanika i odaberete Naplata. Tamo ćete na stranici upravljanja promotivnim kuponima (kodovima) uneti promotivni kupon na svoj nalog. Važno je da kupon unesete pre nego što istekne rok njegove valjanosti jer nakon tog roka kupon više neće vrediti. Kada unesete kupon na svoj nalog ako odmah ne vidite bonus, neka vas to ne zabrinjava, najkasnije za 5 radnih dana bonus će se prikazati. Zatim, unesite vremenski... Saznajte više