Česta pitanja

Google Data Studio

Kako da koristite Google Data napredne funkcije

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili šta je to Google Data Studio, kako ga koristiti koji su predlošci dostupni za Google Data Studio, u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.

1. Rad sa stranicama

Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izveštaju. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može videti na slici ispod.

Screenshot at sij 31 14-54-42.png

Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem levom uglu na nadzornoj ploči.

Screenshot at sij 31 14-57-15.png

Glavna alatna traka je puno šira, ali omogućuje navigaciju kroz sve stranice isto kao i dodavanje novih. Pomoću ove alatne trake možete duplicirati stranice. To je praktična karakteristika ako postavite stilove na prvu stranicu, tada se oni mogu lako replicirati.

Opcija “Current page settings” omogućuje vam da odredite izvor podatak za stranicu i kontrolu sheme boja pozadine.

Screenshot at velj 01 07-20-07.png

2. Dodavanje i filtriranje podataka na nivou stranice

Navedena funkcija omogućuje dodavanje izvora podataka na razini stranice, a ne pojedinačno za svaki grafikon. Prednosti korištenja je ta što možete primeniti filtere koji će se moći implementirati na sve grafikone i/ili stupce na toj stranici.

Ako koristite filtere na razini stranice, a zatim želite dodati grafikon nefiltriranih podatka, tada možete uključiti “Inherit Filters” opciju na dnu trenutnih mogućnosti grafikona koja se nalazi na bočnoj traci. Na taj način ukloniti će se filtri na nivou stranice, ali samo za taj specifičan grafikon.

Untitled design-5_Fotor.png

3. Dodavanje “Data Range” filtera

Iduća napredna fukncia Data Studio izveštaja je “Data Range”. Spomenuta opcija pozicionirana je na gornjem desnom uglu na glavnoj alatanoj traci.

Screenshot at velj 01 07-31-42.png

Kako bi odabrali “Date Range” filter, odaberite ikonu i povucite oblik u svoj izvještaj u koji je  želite postaviti. Prema zadanim postavkama filter će se primeniti na sve grafikone i tablice na vašoj stranici.

Ako ne želite primeniti na sve grafikone, tada možete ograničiti “Data Range” za rad samo s jednim grafikonom ili za određene, odabrane ljestvice.
Grupirajte elemente grafikona zajedno s filterom “Data Range”, tako da ih sve istaknete istodobno, i na taj način filter će se primjenjivati samo na one grupirane elemente. Da bi grupirali elemente potrebno ih je sve označiti, zatim desnim klikom odaberite opciju “Group”, odnosno na izborniku “Arrange menu” odaberite “Group”.

4. Dodavanje “Filter Controls”

Veoma praktična i korisna funkcija koja je ponuđena u Data Studio alatu je “Filter Controls” i nalazi se na kraju glavne alatne trake.

Screenshot at velj 01 07-43-43.png

Opcija “Filter Control” omogućuje korisniku da sažme podatke koji će prikazati u grafikonima na konačnom izveštaju.

Slijedeći primjer prikazuje kako dodati “Filter Control” za kategoriju “Device”, tako da korisnici mogu odabrati stolna računala, tablete i/ili mobilne podatke u izveštaju.

“Filter Control” dodaje se na isti način kao i “Data Range”, odabirom ikone i povlačenjem u željeni izveštaj.

Ovde postoje dve opcije bočnih izbornika, “Data” i “Style”. Prvi izbornik je “Data” i tamo možete pronaći sledeće:

Screenshot at velj 01 07-50-24.png
  1. “The Data Source” - ovaj deo se najčešće ne menja jer je unaprijed postavljen u skladu s postavkama stranice.
  2. “The Dimension of Control Filter” - to je opcija koja se prikazuje korisnicima kako bi saželi podatke koji će se prikazivati u izveštajima. U primjeru na slici odabrana je “Device Category” koja omogućuje korisnicima da odaberu stolna računala, tablete ili mobilne podatke u izveštaju.
  3. “Metric” -  metrički podaci koji će se pojavljivati u izveštaju.
  4. “Order” - redosled razvrstavanja i broj opcija koje će se prikazivati. Prema primeru, opcije su poredane od najviše do najniže i prema broju sesija
Izbornik “Style” nudi sledeće:
 
  1. Potvrdni okvir kojim određujete da li je “Control Filter” prošireni ili ne. Uopšteno, uvijek se odabire prošireni oblik, osim kada imate mali broj opcija u “Control Filter”.

Preostale opcije u izborniku “Style” odnose se na formatiranje npr. pozadina, pa ako želite slobodno istražite što vam se sve nudi.

Kao i “Data Range”, “Control Filter” se primenjuje na sve vaše elemente grafikona na stranici, a ukoliko to želite promijeniti tada ih grupirajte.

5. Elementi na razini izvještaj i elementi na nivou stranice

Za izvještaje s više stranica, svaki element može se postaviti tako bude prisutan na razini izvještaja ili na razini stranice. Elementi na razini izveštaja dupliraju se na sve stranice izveštaja i to u istom položaju na svim stranicama. Dakle, ovo je korisno za zaglavlja i podnožja ili ako imate važan KPI Scorecard koji želite prikazati na svakoj stranici.

Za pristup ovoj mogućnosti, kliknite desnom tipkom miša na element koji želite kopirati na stranice i odaberite poslednju opciju “Make report-level”.

Screenshot at velj 01 08-13-49.png

6. Izrada proračunskih polja

Za kraj ćemo proći kroz korake za kreiranje novih proračunskih polja podataka za korišćenje u grafikonima i izvješćima. Na taj način možete dodati nova polja u skupu podataka, koja ste stvorili pomoću prilagođenog obračuna s postojećim podatkovnim poljima.

Prvo se kreiraju proračunska polja koja prvo prikazuju “Medium dimension”. To se postiže tako da se primeni osnovna formula za “Medium” dimenziju. Na slici možete videti kako izgleda tablica sa standardnom “Medium” dimenzijom:

Screenshot at velj 01 08-22-45.png

Vidljivo je kako različite kategorije u “Medium” stupcu prikazuju neke riječi s velikim početnim slovom, a neke s malim. To je popriličan nered kojega ćemo malo dovesti u red.

Pod izvorom podataka u postavkama stranice, kliknite na ikonu za uređivanje s desne strane izvora podataka:

Screenshot at velj 01 08-25-20.png

Time se otvara podajući izbornik koji prikazuje sva trenutna polja u vašim podacima. Ovdje možemo dodati nova proračunska polja, koja će potom biti dostupna za korištenje u našim grafikonima i stupcima. Kliknite na mali plavi “+” iznad trenutnog popisa polja za dodavanje novog:

Screenshot at velj 01 08-26-50.png

Proračunskom polju dodajte naziv kako bi ga kasnije lako pronašli i dodajte željenu formulu:

Screenshot at velj 01 08-33-32.png

Kliknite na “Create Field” na desnoj strani, a Google će dodati novo proračunsko polje za popis polja u grupi podataka:

Screenshot at velj 01 08-34-56.png

Od sada je ovo polje dostpuno za korišćenje u vašim grafikonima i stupcima.

Kreirajte novu verziju izvorne tablice, ali zamenite “Medium” sa “Upper Medium” (označava novo proračunsko polje).

Screenshot at velj 01 08-37-38.png

Vaša tablica izgleda puno bolje, zar ne? No, jeste li primjetili da je nešto drugačije? U novoj tablici postoji puno manje unosa jer su prethodne razlike, npr. “newsletter” i “Newsletter” iz prvog primera, prikazani kao jedno, tj. i “NEWSLETTER” budući da su sada jednaki.

Screenshot at velj 01 08-42-50.png

Isprobajte ove napredne funkcije Google Data Studia kako bi vaše proračunske tablice poprimile novi izgled, a korisnicima omogućili jednostavnije čitanje izveštaja U sledećem postu pišemo o Google Data Studio izveštajima.
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako da kontrolišete troškove Adwords oglasa?

Troškove AdWords oglasa možete sami da kontrolišete jer vam AdWords omogućava nadzor troškova reklamiranja. Kako kontrolisati troškove AdWords oglasa? Naime, sami odlučujete koliko ćete potrošiti na AdWords reklamiranje,prilikom kreiranja kampanje postavljate dnevni proračun i birate kako ćete potrošiti novac i u svakom trenutku možete da promenite iznos koji želite da trošite.

Međutim, vaša reklama mora biti konkurentna, odnosno svaki put kada neko na Googlu pretražuje tada AdWords pokreće licitaciju na osnovu koje se utvrdi koji će se oglasi prikazati na stranici i na kom mestu. Zato je bitno da strategiju licitiranja postavite na osnovu ciljeva, odnosno da li su vam cilj... Saznajte više

Kako izračunati Quality Score?

Ocena kvaliteta, odnosno Quality Score ocenjuje se na skali od 1 do 10. Tri su činioca koja definišu ocenu kvaliteta: očekivana stopa kliktanja, relevantnost oglasa i doživljaj odredišne stranice.

Ocena kvaliteta zajednička je procena ukupnog izvođenja ključne reči na licitacijama oglasa. Svaka ključna reč na osnovu navedenih podataka dobija ocenu kvaliteta na skali od 1 do 10.

1 označava najnižu ocenu, dok je 10 najviša ocena.

Ocena kvaliteta se može proveriti na sedeći način. Pri vrhu vašeg Google AdWords naloga možete da kliknete na karticu Kampanje pa nakon toga na karticu Ključne reči. U tablici sa statističkim podacima se nalazi stub Ocena kvaliteta... Saznajte više

Šta je to Display Network odnosno prikazivačka mreža?

Display Network ili prikazivačka mreža pomaže vam da doprete do ljudi koji pregledaju svoje omiljene web stranice, gledaju YouTube video, proveravaju svoje Gmail naloge ili koriste mobilne aplikacije.

Putem Google prikazivačke mreže se pomoću različitih formata oglasa povezujete sa korisnicima i na taj način možete da zaokupite njihovu pažnju u ranoj fazi kupovine.

Display Network vam omogućava prikazivanje oglasa u pravo vreme i na pravom mestu. Ipak, da bi vaša display kampanja bila uspešna, veoma je važno ispravno postaviti ciljanje korisnika. Moguće je kontekstualno ciljanje na osnovu ključnih reči ili određenih tema iz područja kampanje. Takođe, postoji mogućnost odabira web-lokacija... Saznajte više

Da li postoji ograničenje za broj ključnih reči na koje možemo da se oglašavamo?

Ključne reči su najbitnija stavka za SEO, a za Internet reklamiranje one su jednako tako važne kako bi klijent jednostavnije i brže došao do proizvoda ili usluge koja ga zanima. Postavljanjem kvalitetnih ključnih reči na AdWords kampanju osigurava se veća posećenost, automatski i zarada na proizvodima ili uslugama za koje je oglas namenjen. Važno je da odaberete tražene ključne reči kojima je konkurencija mala, a cena takođe ne previsoka za jedan klik. Naravno cena klika zavisi od konkurencije za tu ključnu reč.

Ograničenja za broj ključnih reči nema, ali što ih je više postavljenih to će biti veća šansa da neko... Saznajte više

Kako da napravite profitabilnu Ads kampanju?

Ads kampanja je jedan od glavnih načina reklamiranja preko Googla. Samo pokretanje kampanje je veoma složen posao koji zahteva maksimalnu koncentraciju i puno vremena ukoliko želimo da napravimo kvalitetan oglas koji će biti od velike pomoći za vašu firmu, a puno jeftiniji od drugih oblika traženja klijenata.

Kako bi što uspešnije postavili AdWords oglas u nastavku ćemo vam opisati korake po kojima ćete napraviti uspešnu kampanju.

Prvi i osnovni korak jeste provera potražnje u odnosu na tržište, odnosno da vidite koliko su uopšte klijenti zainteresovani za ono što se nudi. U zavisnosti od toga koliko korisnika pretražuje vašu firmu ili delatnosti kojima... Saznajte više

Kako da izračunate mesečni proračun potreban za Ads marketing ?
Oglašavanje na Google Ads danas je jedan od najpopularnijih, ali i najefikasnijih načina reklamiranja. Cilj Ads kampanje je ponuda proizvoda i usluga klijentima koji preko internet pretraživača traže upravo taj proizvod ili uslugu. Ovo je ujedno i jedan od načina oglašavanja gde će oglas otvoriti i pročitati samo ciljana osoba, odnosno potencijalni kupac. AdWords kampanja se zasniva na kvalitetnom odabiru i postavljanju ključnih reči preko kojih će klijent doći do Vas. Svaka ključna reč naplaćuje se u zavisnosti od konkurencije, popularnosti i broja prosečnih mesečnih pretraživanja. A koliki je mesečni proračun potreban da bi AdWords marketing bio uspešan, zavisi od... Saznajte više