Česta pitanja

Šta je White Hat SEO?
White Hat SEO se odnosi na korišćenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima pretrage (SERP). Ove tehnike su u skladu sa smernicama pretraživača i usmerene su na stvaranje visokokvalitetnog, relevantnog sadržaja. Saznajte više
Šta je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomernog broja ključnih reči u sadržaj web-mesta ili web-stranice, u pokušaju manipulisanja rangom web-lokacije u rezultatima pretrage. 

To se obično radi ponavljanjem iste ključne reči ili izraza više puta u tekstu, često na neprirodan ili irelevantan način. Pretraživači gledaju na gomilanje ključnih reči kao na oblik neželjene pošte i mogu da kazne ili deindeksiraju web lokaciju koje se bavi ovom praksom. Kao najbolja praksa, preporučuje se korišćenje ključnih reči na prirodan, relevantan način koji je koristan za korisničko iskustvo.... Saznajte više
Šta je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definišemo kao neodobrenu ili neetičku tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u pretragama. Saznajte više
Šta su metapodaci?
Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Na primer, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika kao i ceo niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju web-a za pretraživače, odnosno za SEO. U kombinaciji sa drugim činiocima, pretraživači koriste metapodatke kako bi shvatili šta se nalazi na nekom web-u i procenili koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Mogu li se promeniti izveštaji u Google Search Console-i?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoge  unutar  kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izveštaji na koje su uticali uključuju AMP, izveštaje za mobilnu upotrebu, brzinu, kao i sve ostale izveštaje o rezultatima.

Šta se promenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja Google Search Console pa se neki od izveštaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregleda manje Vaših stranica.

Google je naveo da se promena dogodila samo kod izveštaja i da ta promena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primetiti smanjenje broja stavki i stranica praćenih u tim izveštajima.

Ako primetite promene u... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shop-ova?
Prva i najčešća greška je  Većina domaćih poslodavaca je nova u području web shop-ova i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shop-u i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shop-a često nema vremena da istražuje sadržaj i piše detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti 

Šta to znači?

Ako je očigledna razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj nego nikakav” što dovodi do zaključka da bolje... Saznajte više
Šta je organski domet?
Organski domet predstavlja broj korisnika koji su videli, odnosno posetili Vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promovisanje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromovisanih objava, koje su ujedno i najčešće korišćeni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dometu bi bio plaćeni domet, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promovisanja objava na društvenim mrežama. ... Saznajte više
Šta je alt tekst?
Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a time web pretraživačima pomažemo da objasnimo šta se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slepim osobama. Čitač ekrana pročitaće upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije šta fotografija predstavlja kao i šta se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text se koristi i kod osoba koje su, iz bilo kog razloga, onemogućili prikazivanje fotografije u svojim web browser-ima. 

Pravilo... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
 danas su jedan od najjačih komunikacionih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica ima sve veći broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje  odnosno na rangiranje u rezultatima pretrage? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google  društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro složene društvene mreže u većini slučajeva nalaze se na... Saznajte više
Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posetioca pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, preporučuje se da u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o porudžbini
  • izmeniti tekst CTA button-a
  
  

  
Podeliti obrazac na... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne reči?
Ključne reči, odnosno brendirane ključne reči su jedna reč ili fraza kojom želimo da nas neko, kada postavi određeni upit, pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne reči  koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećaćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima pretrage.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korišćenja ključnih reči u 
  • naslovnim oznakama,
  • meta opisima,
  • URL-ovima,
  • H naslovima,
  • ALT tagovima,
  • samom sadržaju na web stranici.

Dakle, ako naslovna strana Vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu reč, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu smatra relevantnijom... Saznajte više
Šta sve treba da sadrži dobra landing stranica?
Znamo šta je landing stranica, međutim znamo li šta ona treba da sadrži kako bi posetioci stranice ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

  •  - treba da bude označen H1 oznakom i u njega uključite ključnu reč koja je za Vas od bitnog značaja za tu stranicu. Na primer, pravite landing stranicu za preuzimanje kataloga, H1 naslovu bi mogao da bude “Novi katalog cipela jesen/zima”. H1 naslov treba da bude pozicioniran u above-the-fold delu stranice pa je poželjno da se nalazi što više na samoj stranici kako bi korisnicima odmah bilo jasna osnovna tematika stranice.
  •  - u ulozi je podrške glavnom naslovu. On dodatno... Saznajte više
Šta predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravni linkovi (broken links) su linkovi koji ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link ne radi, a to su:
  • web stranica nije dostupna
  • web stranica je premeštena na drugu URL adresu bez dodavanja preusmerenja
  • promenena je cela struktura URL adrese
Ako pristupite linku koji nije ispravan, možete videti grešku 404 ili poruku koja objašnjava da tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom 404 stranicu koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na... Saznajte više
Google savet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takav kakav jeste?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - zavisi šta želite. Možete postojeće ili jednostavno i dopustiti Google-u da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali, šta bi zapravo trebalo učiniti?
 
U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica sa različitim sadržajem čije ključne reči imaju brojnu istoriju pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste želeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretrage. Izmena postojećeg sadržaja koji i dalje uprkos starosti generiše veliki broj poseta ne bi... Saznajte više
Šta su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne veze" ili "jednosmerne veze"), a predstavljaju linkove sa jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko SEO linkbuilding utiče na pozicije i zašto Google i drugi glavni pretraživači razmatraju povratne veze kao pozitivne "glasove" za određenu stranicu. Stranice sa velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretrage od onih koje nemaju backlinkova.



Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kom pokazuju vredan, verodostojan i koristan. Što više backlink-ova imate, stranica će se bolje rangirati na Google-u.

Google neprestano pravi promene u... Saznajte više
Šta je SEMrush?

 je alat koji se koristi uglavnom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinuje podatke i strategiju u jednom alatu dajući put ka najboljem plasmanu Vaše web stranice.

 

Funkcije SEMrush alata


SEMrush sadrži više od 40+ alata i izveštaja koji Vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rešenja za sve digitalne marketinške izazove.
 

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su:

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korišćenja SEMrush alata

Interaktivni korisnički interfejs objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih reči,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlink-ova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je popularan zbog ugrađenih alata... Saznajte više
Zašto se web stranica ne prikazuje na Google-u?
Ako se Vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu proveru upisivanjem site: pretrage u pretraživaču, na primer “site:arbona.rs”. Ako rezultata još uvek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 
 
  • Web stranica je nova. Google-u je potrebno nekoliko dana (ponekad čak i nedelja) da indeksira novu web stranicu. Postavite Google Search Console i zatražite indeksiranje putem Google-a. 
  • Podešavanja web stranice blokiraju proces indeksiranja.
  • Redak (ali moguć) slučaj je kazna od strane Google-a zbog kršenja Google Webmaster Guidelinesa. 

Za više informacija o problemima sa indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .
... Saznajte više
Zašto je važno imati blog na web stranici?
Iako pisanje bloga traži nešto truda i vremena, to je jedan od važnih aspekata content marketinga. Nekoliko osnovnih razloga zašto svaka kompanija treba redovno objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici su: 
  • Veliki , zbog mogućnosti implementacije ključnih reči, meta naslova, meta opisa i slično
  • Ciljne grupe dobijaju koristan sadržaj i redovno održavaju  
  •  i ekspertize
  •  i pouzdanosti brenda, kao posledica prethodne tačke
  •  sopstvenih proizvoda ili usluga (iako primarni fokus nikada ne bi trebao da bude isključivo na tome)
... Saznajte više
Šta je 404 greška u indeksiranju i kako je izbeći

Greška 404 ili 404 error - , najčešća je greška koja se događa tokom indeksiranja stranica. 404 error zapravo je kojeg web server javlja prilikom pristupa određenom web. To je znak da korisnik ili je u preglednik (browser),

Ne znamo za vas, ali nama se u uredu barem jednom tjedno dogodi da naletimo na grešno indeksiranu stranicu, tj. na ovaj famozni 404 broj kojeg se svi u online poslovanju boje. Naime zbog ove sitne greške često pate , dok normalnim korisnicima ova serverska greška ništa ne znači. Ali zašto se uopće pojavljuje?


Jedan od najčešćih razloga zašto smo svi barem... Saznajte više

Koja je cena SEO optimizacije?

Svaka je specifična i svaka se radi na drugačiji način, pa je prema tome teško unapred odrediti . Ali, uz pomoć se može preporučiti određeni SEO paket usluga, a zavisno od toga šta paket sadrži i koliko će vremena biti potrebno da se kvalitetno odradi optimizacija stranice, unapred je definisana cena. Je li uspešna vidi se iz rezultata tek za nekoliko nedelja ili čak meseci, a teško je unapred videti i hoće li rezultat biti zadovoljavajući. Trudimo se maksimalno udovoljiti klijentu, ali i , to traži dodatan angažman i veću cenu, ali rezultat koji se... Saznajte više

Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su trajna preusmeravanja jedne URL adrese na drugu. 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog izbegavate loše korisničko iskustvo koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.
Kada koristiti 301 preusmeravanja?

Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše rešiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati... Saznajte više
Šta je Off Page optimizacija za pretraživače?

Nakon što je završen posao sa , kreće se sa , koja je neophodna ukoliko ciljate na zasićenu tržišnu nišu sa velikom konkurencijom. obuhvata radnje izvan vašeg web sajta, a cilj joj je da poveća vidljivost i poziciju stranica u rezultatima pretrage.

Proces za pretraživače sastoji se pre svega od . Kroz kvalitetnu link building strategiju, odnosno izgradnju linkova, generišu se dodatni izvori poseta sa srodnih i relevantnih web sajtova. Što više kvalitetnih backlinkova, to bolje za vaš sajt - ali i za celokupno poslovanje.

Međutim, pretraživači neprekidno ažuriraju svoje kako bi filtrirali spam linkove, zbog čega je neophodno... Saznajte više

Saznajte kako da postignete prvo mesto na pretraživaču
Kako biti prvi na preraživaču pitanje je koje zanima mnoge online oglašivače. Danas je na Internetu prisutna velika konkurencija te više nije dovoljno samo izraditi web sajt i biti prisutan online. Mnogi oglašivači moraju utrošiti mnogo financijskih sredstava i vremena kako bi uspeli da dominiraju pretraživačima i dovesti potencijalne klijente u svoje online poslovanje.

Jedan od načina za pokušavanje preuzimanja vodstva je korištenje plaćenih oglasa, od kojih su najpoznatiji Google AdWords oglasi. Pomoću ovakvih oglasa postoji mogućnost oglašavanja na temelju ključnih reči koje korisnici upisuju u pretraživaču. Ukoliko su reči vezane uz vaše poslovanje, a vi ih koristite u svojim oglasima,... Saznajte više
Koji su preduslovi za što bolju pozicioniranost ključnih reči na Googleu?
Osnovni cilj prema kojem teži svaka web sajt a to je što bolja pozicija na Googleu. A kako bi se to postiglo najvažniji element je optimizacija web sajtova, a prvi i osnovni korak je On Page optimizacija koja obuhvata sve meta i alt tagove, title tagove, H1 i strong tagove. To su oni delovi stranice na koje se najviše obraća pozornost, odnosno po tome će Google bootovi pozicionirati Vaš web sajt i upravo se uz sadržaj najviše pažnje obraća na taj deo.

Title tag jedna je od važnijih stvari. Naslov mora sadržavati između 55 i 65 znakova, mora biti smislen i... Saznajte više
Šta predstavlja Googleov fist mobile indexing
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svetlo dana ugledao Google sada tiokom indeksiranja web mestaweb mesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mesta bez optimizovane mobilne verzije dobiti nisku ocenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svetu.

Google se odlučio za mobile first indexing zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi da pruži što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Šta je to Content marketing?
je marketinška tehnika stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definisanu publiku s krajnjim ciljem konverzije - kupovina proizvoda ili usluga, pridobijanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobijanje lojalnih klijenata. 

Content marketingom možete stvoriti verne klijente

Već ste dosta puta čuli za pojam Content marketing, ali vi i dalje ne znate šta to tačno znači, a previše vam je neprijatno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!



Drugim rečima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmenjuju obrazovne, zabavne i pronicljive informacije koje će u konačnici čitataocima dati određenu vrednost i... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada pretraživač vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju sa upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web sajta za određene ključne reči. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i  (search engine optimization - SEM). 

Kad god guglate, popis rezultata pretraživanja koji... Saznajte više
Koje opcije optimizovati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima cilj da što više svojih posetioca pretvori u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupovine. Važno je da bude jednostavan, jasan i da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovde su preporuke u skladu sa najboljim UX praksama:
  • podeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predugačak
  • mogućnost prijave / registracije / kupovine kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizovati obrasce
  • dodati pojedinosti o narudžbini
  • izmeniti tekst CTA buttona

Podeliti obrazac na... Saznajte više

Šta je gore od duplog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sistemi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahteva intervenciju, ali dupli sadržaj na različitim webovima može biti još veći problem.

Dupli sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobićete sve potrebne podatke o duplom sadržaju na svom webu.

Kada radite sa istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite canonical oznake kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.

Google ne zna da ste možda vi autor celog... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shopova?

jeste . Mnogi domaći vlasnici webshopova tek započinju sa online prodajom, pa često imaju samo jednu osobu (ili sami sebe) zaduženu za vođenje sajta. Ta osoba obično nema dovoljno vremena za istraživanje i pisanje kvalitetnog sadržaja - pogotovo kada je reč o opisima proizvoda i kategorija.

Upravo zato je nezamisliva bez postavljanja prioriteta.



Ako pojedini proizvodi ostvaruju znatno veću prodaju, oni bi trebalo da budu istaknuti i da dobiju kvalitetan, . Uvek se treba voditi logikom: „Bolje ikakav sadržaj nego nikakav“ - jer je i prosečan opis bolji nego prazan prostor bez teksta. To važi posebno za kategorije proizvoda... Saznajte više

Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim pretraživačima da ignorišu taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Takođe se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina tehnička razlika između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.rs/blog/10” rel=”nofollow”>

Nemoguće je da korisnici vide razliku između nofollow i follow linkova jer na oba mogu da kliknu, da dupliraju, dele i koristite na sve načine na koje se uobičajan link može da se koristi.

Međutim, kada je reč o optimizaciji za pretraživače, postoji velika... Saznajte više
Šta je AMP? Da li je potreban za web?
AMP (Accelerated Mobile Page) je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utiče i na vreme učitavanja weba. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja weba na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 


Ako ste ikada nešto guglali na mobilnom (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na AMP ili ubrzane mobilne stranice. 

(korisnički interfejs otvorenog koda) kojeg je razvio Google u saradnji sa Twitterom sa ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo kopije originalnih webu sa HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj AMP stranici unutar HTML... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi trebalo da ih imate na webu?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica odgovara na česta pitanja online posetioca, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je redovito ažurirati jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedeti vreme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.

Koja je svrha FAQ stranice (stranice sa čestim pitanjima)?


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali deo pozitivnog potencijala stranice sa čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti učinkovit dodatak webu jer:
  • ublažava stres i zabrinutost tokom online kupovine
  • korisničku podršku rešava jednog dela tereta
  • poboljšava SEO i web navigaciju
  • stvara poverenje među korisnicima
  • oduševljava... Saznajte više
Na kojim stranicama se radi link building?
Link building se u pravilu radi na eksternim webovima a više je tehnika kojima se spoljne stranice linkovima povezuju sa vašim webom.

Link building potrebno je raditi na stranicama koje imaju dobar autoritet domena i dozvoljavaju linkove. Ako je veći autoritet domena onda je i veća korist od link buildinga.

Stranice ne smiju označavati linkove kao “nofollow” jer ih u tom slučaju tražilice neće pratiti pa nema koristi od link buildinga na njima.

Takođe, linkove nije dobro postavljati na stranice koje već imaju puno različitih linkova (neki forumi ili direktoriji na koje je lako postaviti linkove), jer tada to izgleda kao spam, a... Saznajte više
Šta je link building? Koliko vredi jedan link?
Link building je tehnika dobijanja linkova sa eksternih webova na svoj web. Link ili hyperlink (poveznica) je veza između dve različita weba.

Više je načina i tehnika za provedbu link building kampanja, a često se kaže da je link building i jedna od najzahtevnijih SEO tehnika.

Dva su osnovna načina na koja pretraživači koriste linkove:
  • Za otkrivanje novih webova
  • Za pomoć kod rangiranja stranice u rezultatima pretraživanja
Dakle, za bolju poziciju na pretraživačima potrebno je imati postavljene spoljne linkove koji vode na vaš web. Ali, ti isti linkovi trebali bi biti visoko kvalitetni, jer sama količina linkova nije bitna koliko i njihova kvaliteta. Na primer,... Saznajte više
Koliko vremena uložite u optimizaciju Internet stranice?
Svaki sajt je drugačija i posebna na svoj način, pa je zbog toga za svaku potrebno uložiti maksimalno truda i vremena kako bi bila što bolje pozicionirana na internet pretraživačima. Za početak je potrebno kroz određene alate proveriti kolika je konkurencija ključnih reči i drugih sajtova. Prema tome se izrađuje i celi plan SEO optimizacije.

Ako su meta, title, alt i h1 tagovi napisani po pravilima koje nalaže SEO, vreme potrebno za optimizaciju biće kraće. Isto tako je i sa samim sadržajem unutar weba. Ključne reči najvažniji su faktor za postizanje dobre optimizacije weba.

Kako je na samom početku navedeno, svaki web... Saznajte više
Koliko je vremena potrebno za napredak u pozicioniranju ključnih reči?
Jednu od najvećih uloga u kupovini, odnosno ponudi proizvoda ili usluga preko interneta imaju Google AdWords oglasi koji se postavljaju preko ključnih reči. Internet pretraživači preko kvalitetnih ključnih reči dolaze do oglasa i prikazuju ga klijentu, ali samo onom klijentu koji je zainteresovan za taj proizvod. Takođe, budžet koji će biti potrošen na internet oglašavanje određuje se unapred, a naplaćuje se samo onaj oglas na koji klijent klikne.

Internet pretraživač, u ovom slučaju Google, je pretraživač koji koristi niz metoda kako bi se odredilo koje stranice će biti prikazane i kojim redoslijedom. Točne formule za što bolje pozicioniranje sajta nema, ali... Saznajte više
Šta je tehnička optimizacija za pretraživače
Često se može čuti da moderan SEO nije tehnički i da više iziskuje "content" znanje. "Content" optimizacija uključuje taktike kao izbor ključnih reči, stukturiranje sadržajnog razvoja i sl.

Iako se poslednjih nekoliko godina veća pažnja posvećuje "content" optimizaciji, bez tehničke optimizacije ne mogu se očekivati pozitivni rezultati.

Tehnička optimizacija stranica uključuje:
  • XML sitemaps - semantičko označavanje koje tražilicama daje specifične detalje o stranicama, slikama i video prikazima na web siteu.
  • "404 pages" - pojavljuju se kada neka stranica nedostaje ili dolazi do tzv. "broken links". U tom slučaju preusmerava se na odgovarajuću stranicu web sitea.
  • 301 redirekcije - stranice koje više ne postoje preumsjeravaju se... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne reči?
Ključne reči, odnosno brendirane ključne reči su jedna reč ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi veza koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima pretaživaču.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih reči u SEO optimizaciji:
  • naslovnim oznakama,
  • meta opisima,
  • URL-ovima,
  • H naslovima,
  • ALT tagovima,
  • samom sadržaju na sajt
Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu reč, postoji mogućnost da... Saznajte više
Zašto Google menja moj meta opis?
Kada Google odluči da zameni postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatoca. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim rečima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
  • ako posetilac pretražuje ključne reči koje ste uključili u meta opis, Google će da koristi vaš opis u SERP-u
  • ako se ključne reči nalaze u sadržaju stranice, ali ne u meta opisu, Google najvjerojatnije neće upotrijebiti postojeći meta opis te će ga generirati... Saznajte više
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Šta je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljaocu jer je odbijena od strane mail servera primaoca. Ovo se obično dešava kada e-mail adresa nije ispravna ili ne postoji, ili kada je e-mail server primaoca blokirao poruku. Saznajte više
Šta znači canonical URL?
Canonical URL je preferirana URL adresa za određenu web stranicu, koja se bira kao glavna ili primarna adresa koju pretraživači treba da indeksiraju i rangiraju. Saznajte više
Šta znači CPM?
CPM ili cost per mile je merna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje cene prikaza oglasa hiljadu puta. CPM se najčešće koristi u display oglašavanju. Saznajte više
Šta znači CAC?
CAC ili trošak sticanja kupca je ukupni trošak koji je potrebno tvrtki da bi stekla novog kupca. CAC je ključna mjera u marketingu i poslovanju jer pomaže tvrtkama da odrede troškovnu učinkovitost svojih marketinških i prodajnih napora. Saznajte više
Šta znači CPA?
CPA ili cena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za merenje ukupnog troška sticanja kupca ili potencijalnog klijenta. Takođe je poznata kao cena po akciji ili cena po konverziji. Saznajte više
Šta je White Hat SEO?
White Hat SEO se odnosi na korišćenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima pretrage (SERP). Ove tehnike su u skladu sa smernicama pretraživača i usmerene su na stvaranje visokokvalitetnog, relevantnog sadržaja. Saznajte više
Šta je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se zasniva na efektu, a kojom pojedinac ili kompanija promoviše proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili konverziju koja je ostvarena putem njihove jedinstvene veze za preporuku. Saznajte više
Šta je Crawl budget?
Crawl budget, ili proračun indeksiranja, se odnosi na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje pretraživača smeju posetiti u određenom vremenskom periodu.
  Saznajte više
Šta znači CPC?
Cost Per Click, ili skraćeno CPC, predstavlja model određivanja cena koji se koristi u online oglašavanju. Oglašivači koriste CPC oglašavanje kako bi privukli posetu na svoje web stranice i generisali potencijalne kupce ili prodaju.
 
Saznajte više
Šta je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomernog broja ključnih reči u sadržaj web-mesta ili web-stranice, u pokušaju manipulisanja rangom web-lokacije u rezultatima pretrage. 

To se obično radi ponavljanjem iste ključne reči ili izraza više puta u tekstu, često na neprirodan ili irelevantan način. Pretraživači gledaju na gomilanje ključnih reči kao na oblik neželjene pošte i mogu da kazne ili deindeksiraju web lokaciju koje se bavi ovom praksom. Kao najbolja praksa, preporučuje se korišćenje ključnih reči na prirodan, relevantan način koji je koristan za korisničko iskustvo.... Saznajte više
Šta je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Google-a za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Koristi se za prikupljanje podataka o web stranicama i njihovim stranicama kako bi se dodale u Google indeks pretraživanja. Sadrži alate za indeksiranje mobilnih i stonih računara, kao i specijalizovane alate za indeksiranje vesti, slika i video zapisa.

Googlebot počinje dohvatanjem nekoliko web stranica, a zatim slede linkovi na tim stranicama kako bi pronašao nove URL-ove. Dok se kreće, Google bot indeksira tekst na stranicama koje posećuje i koristi te informacije da utvrdi relevantnost i autoritet stranice i... Saznajte više
Šta je Influencer marketing?
Influencer marketing je oblik marketinga u kom se robne marke udružuju sa pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i uticaj na određenu ciljnu publiku. 
Saznajte više
Šta je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj pre preklopa odnosi se na deo web stranice koji je vidljiv korisniku bez skrolovanja.  Saznajte više
Šta je Google keyword planner?

Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih reči i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Šta je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definišemo kao neodobrenu ili neetičku tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u pretragama. Saznajte više
Šta je knowledge graph?
Knowledge graph je način organizovanja i povezivanja informacija tako da ih računari mogu razumeti i obrađivati. Često se koriste u veštačkoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računarima da razumeju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Šta znači PPC?
Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga koji karakterizuje plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cenu samo kada neko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.

PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova)

Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.
... Saznajte više
Koliko košta oglašavanje na Google-u?
Na ovo pitanje nema univerzalan odgovor, ipak postoji nekoliko faktora koji će uticati na cenu Vašeg oglašavanja na Google-u.

Cena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona zavisi od niza činioca - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvaliteta i atraktivnosti same kampanje i slično.

Google Ads kampanje funkcionišu po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se takmiče za određene ključne reči, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.

Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će ipak značiti da će za jednak učinak trebati veći raspoloživi budžet.

Baviti se Google Ads kampanjama nije ni lako ni... Saznajte više
Šta je SEM?

SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se sprovodi pomoću plaćenih oglasa na pretraživačima.

Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za pretraživače, što je neplaćena metoda,  za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda.
SEM je oblik online marketinga koji promoviše kompanije povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet pretraživačima.

... Saznajte više
Šta su metapodaci?
Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Na primer, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika kao i ceo niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju web-a za pretraživače, odnosno za SEO. U kombinaciji sa drugim činiocima, pretraživači koriste metapodatke kako bi shvatili šta se nalazi na nekom web-u i procenili koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Šta je segmentacija?
Segmentacija je podela kupaca, klijenata odnosno primatelja Vaših marketinških poruka u grupe, pri čemu se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.

Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primalaca Vaših marketinških poruka, na primer e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima Vaše publike, uputićete slične ali prilagođene poruke kako biste što bolje “pogodili” onu koja će primaocu biti interesantna i time povećati šansu za konverziju.

U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača kao i geografskim, demografskim i psihografskim kriterijumima.... Saznajte više
Šta je prodajni levak?
Prodajni levak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za Vašu kompaniju i proizvod pa dok konačno ne postane Vaš kupac. Kraće, prodajni levak je proces kojim se ostvaruje prodaja.

Prodajni levak se deli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podela na četiri dela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno upoznavanje, interesovanja, želja i akcija.

Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku levka jer prve faze obuhvataju veći broj ljudi dok završne značajno manji.

... Saznajte više
Kako uključiti notifikacije za nove objave korisnika na Instagramu?
Ako ne želite propustiti objave nekog korisnika na Instagramu, na primer neke super agencije za digitalni marketing koja često ima dobre i korisne savete ;) ;), možete uključiti notifikacije kako bi Vas aplikacija obavestila svaki put kada taj korisnik objavi novi sadržaj. Još bolje, možete izabrati i za koju vrstu objava ćete biti obavešteni.

Kako biste uključili obaveštenja, pratite sledeće korake:

1. Otvorite aplikaciju, a zatim otvorite profil za koji želite da primate obaveštenja.


2. Na pregledu profila kliknite na ikonu zvona gore desno.





3. Sa donje strane će se pojaviti novi meni “obaveštenja” u kom ćete moći da birate za koju vrstu objava... Saznajte više
Mogu li se promeniti izveštaji u Google Search Console-i?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoge  unutar  kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izveštaji na koje su uticali uključuju AMP, izveštaje za mobilnu upotrebu, brzinu, kao i sve ostale izveštaje o rezultatima.

Šta se promenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja Google Search Console pa se neki od izveštaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregleda manje Vaših stranica.

Google je naveo da se promena dogodila samo kod izveštaja i da ta promena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primetiti smanjenje broja stavki i stranica praćenih u tim izveštajima.

Ako primetite promene u... Saznajte više
Šta je buyer persona?
Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kom definišemo pripadajuću demografiju, interesovanja, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona. ... Saznajte više
Koje su dve najčešće SEO i content greške domaćih web shop-ova?
Prva i najčešća greška je  Većina domaćih poslodavaca je nova u području web shop-ova i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shop-u i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shop-a često nema vremena da istražuje sadržaj i piše detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti 

Šta to znači?

Ako je očigledna razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj nego nikakav” što dovodi do zaključka da bolje... Saznajte više
Šta je Below The Line (BTL) marketing?
Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj markting koji je usmeren prema definisanoj ciljnoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako merljivima. 

Primer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmerava na tačno određenu publiku.
... Saznajte više
Šta je organski domet?
Organski domet predstavlja broj korisnika koji su videli, odnosno posetili Vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promovisanje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromovisanih objava, koje su ujedno i najčešće korišćeni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dometu bi bio plaćeni domet, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promovisanja objava na društvenim mrežama. ... Saznajte više
Šta je alt tekst?
Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a time web pretraživačima pomažemo da objasnimo šta se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slepim osobama. Čitač ekrana pročitaće upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije šta fotografija predstavlja kao i šta se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text se koristi i kod osoba koje su, iz bilo kog razloga, onemogućili prikazivanje fotografije u svojim web browser-ima. 

Pravilo... Saznajte više
Utiču li društvene mreže na ranking stranice?
 danas su jedan od najjačih komunikacionih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica ima sve veći broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje  odnosno na rangiranje u rezultatima pretrage? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google  društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

Linkovi su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da stranice koje imaju dobro složene društvene mreže u većini slučajeva nalaze se na... Saznajte više
Šta je Facebook budžet koji se postavlja tokom trajanje kampanje?
 budžet koji se postavlja za sve vreme trajanja kampanje daje se Facebook-u koji onda njime raspolaže na dnevnoj bazi, ali bira se datum završetka kampanje.

Facebook na ovaj način proučava performanse kampanje i  na osnovu njenih rezultata.

Ako primeti da su jedan dan prilike kampanje veće, onda će taj dan potrošiti više budžeta kako bi što više iskoristio datu mogućnost. Nakon toga, sniziće dnevnu potrošnju i rasporediti po danima u kojima mogućnosti nisu toliko velike dok opet ne dođe neki od boljih dana. Na kraju dana, ukupna potrošnja izednačiće se sa izvornim budžetom koji je postavljen.

Dodatna mogućnost budžeta koji se postavlja za sve... Saznajte više
Šta je CTA dugme i koje su najbolje prakse?
je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne sme takmičiti sa ostalim elementima na stranici. Šta se pod tim misli?

su ono što realizuje prodaju, generiše potencijalne klijente i povećava prihod, pa upravo zbog toga ne bi smeli da se takmiče za pažnju sa drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebalo da bude okružen belim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje da ima samo jedno CTA dugme!
 
 


 

Kada se govori o mestu gde je najbolje da postaviti CTA dugme osnovna ideja je da ga... Saznajte više

Koje su faze korisničkog putovanja kupca?
 (customer journey) je proces kroz koji kupci prolaze kako bi postali svesni o proizvodu ili usluzi, evaluirali ga i na kraju kupili.

A koje su to faze? Iako je svima poznata podela na 3 faze, ovde ćemo upoznati i 4. fazu koja se često zaboravlja.

Prve tri faze korisničkog putovanja su:
  • awareness (faza svesti)
  • consideration (faza razmatranja)
  • decision (faza odluke).
Četvrta faza je zapravo negovanje odnosa sa Vašim korisnicima i nakon što ste od njih imali direktnu korist (nakon kupovine), a zove se care (faza brige o korisniku/kupcu). To je faza koja se često zaboravlja, a puno puta upravo ona podstiče korisnike da ponovo kupe Vaš... Saznajte više
Kada Vam je cilj brand awareness (povećanje svesti o brendu) - šta možete očekivati?
Želim da povećam svest o svom brendu? Jeste li se zapitali šta time dobijate? Želite da zadržite povrat ulaganja na dobrom nivou, ali i da potrošite određeni iznos kako biste putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, dosta puta gotovo nemoguće.

To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije sa ciljnom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. Ipak, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljnu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvek će biti ljudi koji će kupiti... Saznajte više
Šta je online recenzija?
je pri kupovini proizvoda ili korišćenja određene usluge.

Potencijalni kupci sve više veruju ostavljenim recenzijama drugih korisnika i prema njihovim preporukama odlučuju žele li ili ne žele da kupe proizvod ili uslugu. Dobra, jasna i pozitivna recenzija najčešće je put do prodaje.

Sve češće korisnici i kupci online putem daju svoje mišljenje i ocenjuju kupljeni proizvod, dobijenu uslugu ili drugu činjenicu koju imaju o preduzeću. Bolja online recenzija vodi i do veće prodaje čime se danas i vode mnoga preduzeća.

Istraživanja pokazuju da sve veći broj kupaca pročita ostavljenu recenziju o proizvodu na internetu pre nego što se odluči završiti kupovinu, a svake godine... Saznajte više
Koja je razlika između Facebook stranice i profila?
Ukratko, za stvarne, fizičke osobe namenjen je profil, a za kompanije, poznate osobe, udruženja namenjene su stranice.

Facebook nalog, odnosno profil, može registrovati svako, a u njega ćete se prijaviti korisničkim imenom i lozinkom. Ipak, da biste kreirali Facebook stranicu, potreban Vam je profil fizičke osobe. Za upravljanje Facebook stranicom se ne prijavljujete posebnim korisničkim imenom i lozinkom, već se morate ulogovati u svoj lični profil, tom profilu moraju biti dodeljena administratorska prava na stranici, pa ćete tako imati pristup upravljanja stranicom.

Napomenimo i da male kompanije često prave grešku pa umesto stranice otvaraju profile na Facebook-u, iako je to zabranjeno. Imajte na umu... Saznajte više
Kako pregledati Instagram feed bez preporučenih objava?
Sigurno ste primetili unazad nekoliko meseci kako Vam se u feed-u često pojavljuju preporučene objave profila koje ne pratite. Instagram će preporuke odabrati na osnovu profila koje pratite, sa kojima ste prethodno komunicirali ili čak na osnovu Vaših interesovanja.

Većina korisnika nije oduševljena tom promenom i samo želi stari pregled nazad. Postoji dobra vest za sve njih, a posebno za one koji se još uvek nisu oprostili sa hronološkim pregledom newsfeed-a. Iako se sugestije ne mogu isključiti, možete ih isfiltrirati. 

Sve što treba je da dodirnete (ili kliknete, ako ste na računaru) logotip Instagrama kako bi Vam se pojavio padajući meni. U njemu izaberite... Saznajte više
Kako sakriti listu pratitelja na Instagramu?
Bez obzira radi li se o Vašem poslovnom ili ličnom profilu, mogućnosti potpunog sakrivanja liste onih koje Vi pratite ili koji prate Vas - nema. Broj onih koji mogu videti te liste možete značajno smanjiti, ali to donosi i neka druga ograničenja.

Jedini način kako možete sakriti liste pratitelja od većine drugih je da napravite svoj profil privatnim u podešavanjima korisničkog naloga. Ukoliko imate privatni profil, za svakoga ko želi da Vas zapratiti morate posebno odobriti, a Vaše liste pratitelja mogu da vide samo ti korisnici. Ipak, ta privatnost se odnosi i na sav Vaš sadržaj, odnosno objave, priče i videe koje objavljujete,... Saznajte više
Šta je Campaign URL Builder?
 je jednostavan za korišćenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na Vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspešnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosleđuju u Google Analytics nalog. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online saobraćaj. Mogućnost praćenja izvora saobraćaja na web-u je bitna komponenta, a jednostavna implementacija.

Campaign URL Builder Vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će sažeto označiti mesta sa kojih dolazi saobraćaj na web:
  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_name
  • utm_term
  • utm_content
  
Izvor, mediji i ime su tri obvezna parametra. Izvor... Saznajte više
Šta je Bitly?
Bit.ly je alat koji služi za skraćivanje URL-ova i platforma za upravljanje vezama. Kompanija Bitly osnovana je 2008. godine. Bitly mesečno skraćuje i do milijardu linkova za upotrebu na društvenim mrežama, u e-mailu, sms-u, itd. Osim toga, on je moćan alat za online marketing koji se koristi za praćenje klikova, pregledanje web mesta, praćenje geografskih lokacija odakle dolazi najviše klikova i slično.

Od avgusta 2018. godine Bitly je skratio više od 37,5 milijardi URL-ova.

Besplatna verzija Bitly alata dostupna je svima, potrebno je samo izvršiti prijavu. Osim skraćivanja linka, Bitly omogućuje i promenu celog naziva linka samo što takav link zadržava postojeći... Saznajte više