Nakon što je završen posao sa 
On Page optimizacijom, kreće se sa 
Off Page optimizacijom, koja je neophodna ukoliko ciljate na zasićenu tržišnu nišu sa velikom konkurencijom. 
Off Page SEO optimizacija obuhvata radnje izvan vašeg web sajta, a cilj joj je da poveća vidljivost i poziciju stranica u rezultatima pretrage.
Proces 
Off Page optimizacije za pretraživače sastoji se pre svega od 
link buildinga i citation buildinga. Kroz kvalitetnu link building strategiju, odnosno izgradnju linkova, generišu se dodatni izvori poseta sa srodnih i relevantnih web sajtova. Što više kvalitetnih backlinkova, to bolje za vaš sajt - ali i za celokupno poslovanje.
Međutim, pretraživači neprekidno ažuriraju svoje 
SEO algoritme kako bi filtrirali spam linkove, zbog čega je neophodno kontinuirano raditi na 
SEO optimizaciji i izbegavati neprirodne i agresivne taktike.
Važno je naglasiti da je kvalitet povratnih linkova mnogo značajniji od njihove količine. Loši ili spamerski linkovi mogu čak i naštetiti vašoj stranici, umesto da joj pomognu. Zato je važno koristiti proverene metode, prilagođene najnovijim standardima SEO optimizacije u Srbiji.
Osim link buildinga, 
Off Page optimizacija uključuje i 
citation building, tj. spominjanje imena firme na internetu, sa ili bez linka. Ovo je ključan korak za jačanje prisutnosti vašeg brenda online i doprinosi vašem 
lokalnom SEO-u.
Zbog složenosti ovog procesa, preporučuje se angažovanje iskusnih 
SEO stručnjaka koji poznaju savremene i efikasne metode 
Off Page SEO optimizacije i koji koriste alate prilagođene trenutnim algoritmima i tržištu.