Što su to Google Data Studio Marketing Izveštaji?

Google Data Studio je besplatan alat koji vam može biti od velike važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka iz različitih baza podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izveštaju.

Google Data Studio izveštaji jednostavni su za korišćenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, zavisno od vaše potrebe.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definisati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati pre izrade marketing izveštaju moraju da budu:
 
  • Specifični - određeni    
  • Merljivi
  • Mogući za dostizanje (Dostizljivi)    
  • Relevantni    
  • Vremenski određeni

Ove ciljeve ćete često u literaturi da sretnete pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Takođe možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:
  • Doable (izvodljiv)    
  • Understandable (razumljiv)    
  • Manageable (njime se može upravljati)
  • Beneficial (postiže dobit, odnosno ostale beneficije bitne za poslovanje)

Preporučuje se i korišćenje sledećih specifikacija:
  • Where (gde)    
  • What (šta)    
  • Who (ko)

Bitno je držati se zadanih ciljeva u marketing kampanjama te specificirati svaki cilj posebno. U online marketingu često su najbitnije konverzije pa ih je bitno uvrstiti u vaše ciljeve. Prilikom izrade izveštaja u koji ćete u vrstiti vaše ciljeve (npr. ciljevi vezani uz konverzije) morate odlučiti kome i gdje ćete ih prikazati.

Ove odluke povezane su za navedenim specifikacijama ciljeva (gdje, što, tko). U ovom primeru radite izveštaj o konverzijama (št) za vašeg klijenta (tko) te u Data Studio alatu (gde), a u kojem se spajaju svi podaci iz vaših baza podataka - npr. AdWordsa, Analyticsa, YouTube Analyticsa.

Nakon što se razradili vaše ciljeve, pristupate izradi marketing izveštaja. Odaberite izvore podataka iz kojih želite "povući podatke" za izradu izvještaja. Formatirajte polja prema vrsti podataka koje ste uključili u izveštaj i odaberite način prikazivanja podataka (time series, bar chart, pie chart, tabele, geo map...). Također imate mogućnost dodavanja raznih vizualnih elemenata i filtera, odabira vremenskog razdoblja posmatranja određenih podataka i sl.

U sledećem postu saznajte mogu li da se povežu Search Console i Google Data Studio.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM